Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

YouTube subscribers verzamelen?

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Nooit geweten @acpronk, maar ergens in mijn gedachte heb ik al een keer bedacht dat ik mijn spraak in Gronings er uit moet halen. Reden om wat test filmpjes te doen is ook i.v.m. spraak en het articuleren. :) 

Geplaatst:

Er is niks mis met een accent, of met regionale uitdrukkingen hoor. Wat dat betreft vind ik dat iedereen gewoon zichzelf mag zijn.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Vrolijk zei:

heb ik al een keer bedacht dat ik mijn spraak in Gronings er uit moet halen.

Nee man. Thikthokthammo of niet than (vertaald is dat Tik tok Tammo of niet dan)

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
  • Auteur

Wel een mooie opmerking dat je jezelf mag zijn, dat bepaalt natuurlijk ook in hoeverre mijn kanaal er uit komt te zien. Ergens wil je bedienen, maar anderzijds is persoonlijke identiteit ook van belang voor originaliteit; mijzelf omvormen tot een creator is immers niet mijn doel. Wie weet zit ik ook meer in de niche hoek waar ik prima kan floreren. 

Feit is dat naast elektronica, ik ook een diepe interesse heb in wetenschap en biochemie. 

Geplaatst:

Ik vind dat je moet uitgaan van je eigen interesses en je eigen passie. Je doet dit immers omdat jij het leuk vindt, en de enige manier waarop iets dergelijks werkt is vanuit je enthousiasme.

Geplaatst:
  • Auteur

Wellicht is dat ook de beste keuze en gaan voor wat mij aanspreekt en waar mijn passie ligt die ik niet volledig heb aangeboord tot op heden. 

Hmmm dan toch maar een keer die gewenste microscoop en aanverwanten bestellen, zat al naar de nieuwe "stelling" te kijken dat het miste. Voor mij is data en meten van groot belang op persoonlijke interesse. Ik hou van meetapparatuur en sensoren :) 

Edit: Goedkope microscoop besteld, wil het nu ook wel eens goed zien allemaal. 

aangepast door Vrolijk

Geplaatst:

Mijn beeld van video op youtube, jouw eigen ding doen op jouw manier waar je goed of gepassioneerd in bent en gemakkelijk over praat. Niet de dingen doen die wat andere graag zien en waar je veel research of investeringen in moet doen.
En dan live streams b.v. één keer per week of per maand. En dan een Q&A houden.

Je kan b.v. beginnen.

Content -> met alleen tekst weergeven uitleg in video.    (Leer je meteen je video editing skills, maar hoef je nog niet op je spraak en voorkomen rekening te houden.)
Content -> met alleen spraak. Voorbeeld: https://www.youtube.com/@HomeGrownVeg/
Content -> met je zelf ook in beeld.  Voorbeeld: Zij is begonnen met alleen spraak, maar pas vorig jaar voor het eerst in beeld verschenen: https://www.youtube.com/@MissOrchidGirl

Zou gewoon simpel beginnen, en eerst eens de video opneem & bewerkingstechnieken onder de knie krijgen. Niet te lang over nadenken. Liever gister een video gepost te hebben, dan over een paar werken / maanden.  
Niet kijken naar het aantal volgers en views die je hebt. Het gaat om je hobby/passie die je deelt.
Feedback die je krijgt, neem de positieve dingen ten harte, negatieve dingen gewoon negeren en je ding doen, en daar niet te veel over nadenken. Beinvloed de negitiviteit in de berichten jouw, laat dan het feedback aan iemand anders over (mod).

Lees je in over de regelgeving van youtube. Je hebt immers een strike-out policy waar je je aan moet houden, en anders wordt je kanaal geshadowbanned of volledig verbannen. En dan moet je opnieuw beginnen. In die zin dus ook zelf backup behouden van je video's en niet denken dat ze bij youtube veilig zijn, gebannen is geen toegang tot jouw gecreeerde content, en reageren op verzoeken om die te mogen downloaden doen ze niet aan.

Geplaatst:

Volgers kopen gaf je aan eerder in dit topic. Wat is je volgende stap, clickbait?

Geplaatst:

Ik kijk eigenlijk maar 2 soorten filmpjes.

1 is heel gericht over een specifiek onderwerp over hoe je iets doet. Dus handleiding achtig. Qua onderwerpen kan dit dus van alles zijn.

Het ander is iemand volgen op lange termijn hoe die iets opbouwt. Bij die laatste is de klik met de persoon en het type update belangrijk of ik deze blijf volgen ja of nee. 

Geplaatst:
  • Auteur
11 uren geleden, Dashbro zei:

Volgers kopen gaf je aan eerder in dit topic. Wat is je volgende stap, clickbait?

Het gaat mij om te kunnen streamen via YT, je moet dan 50 subs hebben om te kunnen streamen. Alle andere manieren om te streamen zijn duur en lastig, dus is het gewoon een prima oplossing. Het streamen is niet voor Q&A of wat dan ook, maar puur voor mijzelf dat als ik een keer met iets bezig ben, mensen kunnen meekijken om advies te geven of voor overleg. Ik heb verder geen intentie om een beroemde YT te worden, ik hoef geen 1000 likes of wat dan ook en ga er geen geld mee verdienen; ik doe het voor mijn eigen plezier. 

Geplaatst:
51 minuten geleden, Vrolijk zei:

Het gaat mij om te kunnen streamen via YT, je moet dan 50 subs hebben om te kunnen streamen

Die 50subs moet toch wel te halen? Al is het maar in de vrienden kring die even abboneren om je op weg te helpen.
En gewoon met video's beginnen, en stabiel actief zijn in communities voor dat onderwerp. youtube/reddit/twitch/discord/tiktok whatever platform of fora, en je zit op no-time op vele malen meer volgens.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb geen idee hoe lang het duurt en heb geen sociale media met vrienden die ik kan vragen, maar het komt allemaal wel goed. Ik heb inmiddels verdieping gedaan op film en audio techniek, en kan daar wel mee uit de voeten. Verder de rechten en etc. doorgenomen om problemen te voorkomen. 

Ondertussen ben ik projecten aan het klaarleggen met onderdelen, wil nog een paar scripts schrijven, en ben de laatste spullen een beetje aan het bestellen. 

Geplaatst:
11 hours ago, Vrolijk said:

Het gaat mij om te kunnen streamen via YT, je moet dan 50 subs hebben om te kunnen streamen. Alle andere manieren om te streamen zijn duur en lastig, dus is het gewoon een prima oplossing.

Ah, okee.

Verdere reactie ingetrokken.

aangepast door Dashbro
Moreel.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ga ze ook niet meer kopen, heb nog genoeg te doen en denk dat het wel goed komt. Mocht er echt nood aan de man zijn en hulp nodig hebben van iemand dan weet ik nog wel een moeilijke oplossing. Maar laat ik mij maar niet druk maken om de subs en het zal wel goed zijn, ik hoef geen volgers in overvloed. 

Geplaatst:

@Vrolijk hetzelfde als ik voorheen melde is ook geldig als regel op bv het wetenschapsforum 

, werk eerst je casus uit om reactie en opmerkingen tot verbetering te krijgen, anders gaat  niemand reageren. ook voor het streamen, dat komt vanzelf als je een onderwerp zelf volledig uitwerkt en tijdens de uitwerking beschrijft.

een regeltje bij het wetenschapsforum is bv dit  De wetenschap stelt zich tot doel kennis te verwerven door onderzoek om het algemene inzicht in de werkelijkheid te vergroten en te beschrijven door middel van een model. Een wetenschapper zal fenomenen systematisch trachten te beschrijven, te ordenen, te registreren, te begrijpen en te verklaren. Zo probeert men de fenomenen voorspelbaar te maken om de werkelijkheid beter te beheersen. Om dit te bereiken gebruikt de wetenschap de wetenschappelijke methode:

1. Begin met een (of meer) waarneming(en)
  2. Stel een theorie op om de waarneming te verklaren
  3. Uit de theorie volgen voorspellingen over andere waarnemingen.
  4. Controleer de voorspellingen. Als er één niet klopt, ga terug naar stap 1 om een nieuwe theorie op te stellen.

Dus ik zou je aanraden begin met waarnemingen en beschrijf deze, niet met voorspellingen.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

Die like is niet goed @Vrolijk, ik weet niet of je echt leest wat ik schrijf, ik heb het geprobeerd om het zacht aan te brengen. Ik heb een bijzondere bewondering voor mensen die dingen proberen en moedig ze aan, ook jij, want ik ga er altijd vanuit dat ik verkeerd ben of iets niet weet. Jou kan ik echter niet vatten, niet slecht bedoeld maar je mist kennis over het onderwerp wat je wil beschrijven, bewijs dat ik het mis heb, werk je onderwerp uit, teel planten en insecten in de winter, krijg reactie op het wetenschapsforum, post resultaten ook al zijn die goed of slecht, als het misgaat gaan  hier tal van mensen advies geven op vele domeinen, Maar jij moet met eerst met iets starten en niet een samenraapsel gesmeten op een tafel, eenvoudig bestaat niet.

aangepast door redzebra

Geplaatst:
  • Auteur

Komt echt goed 😁

Geplaatst:

? ik hoop het, thx voor de link

aangepast door redzebra

Geplaatst:
  • Auteur

Geen probleem. 

aangepast door Vrolijk

Geplaatst:

sorry, ik haak af, veel succes nog

edit jammer dat je de link verwijderd hebt was lang geleden dat ik nog eens die halloween mix  had gehoord 😁, goeie herinneringen daaraan 

aangepast door redzebra

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb nog wel even tijd en vind het wel grappig. 

Muziek link was: Maddix feat. Leila K - Open Sesame (Abracadabra). Dat was een hint op de gedachte dat ik wel wat verder wil gaan en de uitdaging wel lekker vind. 

Foto ging om Heuristiek (aangeboren talent voor snelle redenering in complexe zaken): Een tijger is gevaarlijk en heeft strepen, een zebra heeft strepen en is gevaarlijk. Iedereen die snel begint en van hot naar her springt, maakt niets af. Het ging niet om het halo effect. 

Foto van het boekje was: Molecular Biology: A Very Short Introduction | Oxford Academic (oup.com)

TOM is jezelf kunnen verplaatsen in de belevingswereld van een ander. 

Boe 👻

aangepast door Vrolijk

Geplaatst:

blijkbaar had je ook even op mijn naam gezocht, jouw link gaf als tweede hier in lijst een oude mix  die ik totaal vergeten was en normaal niet voorkomt , onbewust waarschijnlijk maar fijn hier om te herbeleven, was een mix voor een karnavalstoet 20 jaar geleden met als tema halloween. raar

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb i.d.d. op je naam gezocht en gekeken welke berichten je hebt geplaatst, ik wilde weten of ik iets kon vinden om je interesse snel aan te wakkeren. Ik begrijp dat je wel iets met elektronica hebt... Je hebt 80+ pagina's en wou even weten of er ergens een stukje flinke verdieping in stond over biochemie. 

Wat betreft carnaval: Nar (persoon) - Wikipedia 

Als ik de link gebruik dan krijg ik:  Elderbrook & Tourist - Howl

aangepast door Vrolijk

Geplaatst:

Geen probleem hier op dit forum, alles is vrij te doorzien, daarvoor is moestuinforum er. Waar ik wel een probleem mee heb, is dat je om een of andere reden externe links hier plaatst naar mijn persoon  en terug verwijdert, dat is not done

aangepast door redzebra

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.