Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Rups in radijs voorkomen

dian2024

Aanbevolen berichten

Salie erbij zetten schijnt te helpen.

Zelf heb ik hier geen last van rupsen, tegen inwoning van wormpjes heb ik uien ernaast gezet en de radijzen zijn puntgaaf!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radijs hoort bij de koolfamilie. Dus het Klein- en Groot Koolwitje kan zijn eieren erop afzetten.

Denk dat er 2 oplossingen zijn, of onder vitrage/gaas telen of regelmatig even kijken of er eitjes onder de bladeren te zien zijn en deze kapotknijpen.

Als je ze eenmaal gezien/herkent hebt dan is het niet zo lastig.

Meerder gele stipjes zijn van het Groot Koolwitje. Her en der verspreiden gele stipjes zijn van het Klein Koolwitje.

De rupsjes van beiden zijn groen in het begin en best lastig te spotten.

Na vervellen zijn die van het Groot Koolwitje gelig gestreept met zwart en die van het Klein Koolwitje blijven groen.

Ik heb al meerdere malen de eitjes gezien en zelfs al een paar rupsjes verwijderd dus ze zijn weer actief hihi

Ui gaat niet helpen, Koolwitje trekt zich daar niets van aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radijs hoort bij de koolfamilie. Dus het Klein- en Groot Koolwitje kan zijn eieren erop afzetten.

Denk dat er 2 oplossingen zijn, of onder vitrage/gaas telen of regelmatig even kijken of er eitjes onder de bladeren te zien zijn en deze kapotknijpen.

Als je ze eenmaal gezien/herkent hebt dan is het niet zo lastig.

Meerder gele stipjes zijn van het Groot Koolwitje. Her en der verspreiden gele stipjes zijn van het Klein Koolwitje.

De rupsjes van beiden zijn groen in het begin en best lastig te spotten.

Na vervellen zijn die van het Groot Koolwitje gelig gestreept met zwart en die van het Klein Koolwitje blijven groen.

Ik heb al meerdere malen de eitjes gezien en zelfs al een paar rupsjes verwijderd dus ze zijn weer actief hihi

Ui gaat niet helpen, Koolwitje trekt zich daar niets van aan.

Nee dat snap zelfs ik...die ui zet ik als tegen inwoning eitjes van de wortelvlieg!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...