dian2024 Geplaatst: 27 mei 2012 Share Geplaatst: 27 mei 2012 Weet iemand hoe ik rupsen in radijsen kan voorkomen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 27 mei 2012 Share Geplaatst: 27 mei 2012 Salie erbij zetten schijnt te helpen.Zelf heb ik hier geen last van rupsen, tegen inwoning van wormpjes heb ik uien ernaast gezet en de radijzen zijn puntgaaf! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 27 mei 2012 Share Geplaatst: 27 mei 2012 Radijs hoort bij de koolfamilie. Dus het Klein- en Groot Koolwitje kan zijn eieren erop afzetten.Denk dat er 2 oplossingen zijn, of onder vitrage/gaas telen of regelmatig even kijken of er eitjes onder de bladeren te zien zijn en deze kapotknijpen.Als je ze eenmaal gezien/herkent hebt dan is het niet zo lastig.Meerder gele stipjes zijn van het Groot Koolwitje. Her en der verspreiden gele stipjes zijn van het Klein Koolwitje.De rupsjes van beiden zijn groen in het begin en best lastig te spotten.Na vervellen zijn die van het Groot Koolwitje gelig gestreept met zwart en die van het Klein Koolwitje blijven groen. Ik heb al meerdere malen de eitjes gezien en zelfs al een paar rupsjes verwijderd dus ze zijn weer actief hihiUi gaat niet helpen, Koolwitje trekt zich daar niets van aan. Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 27 mei 2012 Share Geplaatst: 27 mei 2012 Zoveel mogelijk met de hand weg halen is denk het minste gedoe.. ookal ben je wel even bezig. Ik had vorig jaar rupsen van de zaagwesp in m'n radijs Elke keer dat ik nu een zaagwesp zie lopen op een plantje.. gaat dat vliegje dus ook direct dood voordat ie eitjes kan leggen Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dian2024 Geplaatst: 27 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 27 mei 2012 Bedankt allemaal voor de tips! Volgende keer plant ik salie in de buurt en ga beter op de bladeren letten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 28 mei 2012 Share Geplaatst: 28 mei 2012 Radijs hoort bij de koolfamilie. Dus het Klein- en Groot Koolwitje kan zijn eieren erop afzetten.Denk dat er 2 oplossingen zijn, of onder vitrage/gaas telen of regelmatig even kijken of er eitjes onder de bladeren te zien zijn en deze kapotknijpen.Als je ze eenmaal gezien/herkent hebt dan is het niet zo lastig.Meerder gele stipjes zijn van het Groot Koolwitje. Her en der verspreiden gele stipjes zijn van het Klein Koolwitje.De rupsjes van beiden zijn groen in het begin en best lastig te spotten.Na vervellen zijn die van het Groot Koolwitje gelig gestreept met zwart en die van het Klein Koolwitje blijven groen. Ik heb al meerdere malen de eitjes gezien en zelfs al een paar rupsjes verwijderd dus ze zijn weer actief hihiUi gaat niet helpen, Koolwitje trekt zich daar niets van aan. Nee dat snap zelfs ik...die ui zet ik als tegen inwoning eitjes van de wortelvlieg! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.