geedee Posted October 8, 2012 Author Share Posted October 8, 2012 De eucalyptus(van Jorieke) is goed gegroeid..ongeveer 40 cm hoog.....staat buiten in de vollegrond.....moet ie naar binnen of kan ik m afdekken en is dat voldoende???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Ik zou hem het eerste jaar nog naar binnen doen. Al is die van mij juist binnen dood gegaan afgelopen winter Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 9, 2012 Author Share Posted October 9, 2012 Okay Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 De eucalyptus van Jorieke staat hier nu 1.5 meter hoog in de volle grond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Heb je een foto Dennis? Klinkt super! Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 19, 2012 Author Share Posted October 19, 2012 Ik heb m vandaag uitgegraven ,....het waren er 3....1 kleintje en 2 van een cm of 40 hoog.....gaan overwinteren in de kas en die kleine binnen....save spelen he.... trouwens Jorieke....hoe is het met het 7blad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 Hm, niet eens zo goed! De brandnetels hebben het stuk helemaal overwoekert. Die gaan nu langzaamaan dood, en dan zien we wel wat er van het zevenblad over is. Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 20, 2012 Author Share Posted October 20, 2012 Nou ik heb weer voorraad genoeg hier en aan de meloenpeer gekregen van eva... zit een mega grote bal ....alleen nog steeds geel....benieuwd of die nog rijp wordt......de witte herfstaster )ook van eva) staat mooi te bloeien nu.....zo meteen maar ff een fotootje maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 ook maar even dit topic nog maar even gelezen...leuk om te horen dat er zoveel goed aangeslagen is!hoe is het trouwens met de crosne afgelopen? hier deden ze het weer geweldig...nét onkruid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 19, 2013 Author Share Posted January 19, 2013 Hier ging de crosne goed...ondanks de woelmuizen....en trouwens ...wat houdt dat spul zich geoogst in de koelkast lang zeg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 jaaaaa, prima spul! de grootste crosnes oogst ik voor cosumptie, de rest gaat weer terug in de tuin(of in pot om mee te ruilen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 ik ging van iemand crosne krijgen, maar weet niet meer van wie....wil de gulle gever zich even melden?(Misschien was het Thessa?) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 De crosne hier ging ook goed. Zelfs in pot en halfschaduw. Heb nog niet de hele pot doorgezocht naar knolletjes. Ze mogen komend jaar in een speciekuip - samen met wat aardpeer en misschien een apiosje. Die 3 samen schijnen een goede combinatie te zijn samen. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 ja dat klopt, dat is een prima combinatie...dus ze deden het zelfs in pot prima? goh, écht onkruid dus.... wat gek Jet...iedereen heeft crosne van me gekregen vorig jaar en dan net jij niet? als de gulle gever niet tevoorschijn komt heb ik nog wel wat voor je... Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Nee, ik wilde het vorig jaar nog niet..enge knolletjes dacht ik. maar nu ben ik plots helemaal dol van knolletjes..ik krijg al een hele verzameling..apios, yakon, knolkapucien en oca..alleen die crosne nog We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 23, 2013 Author Share Posted January 23, 2013 De knolselderijplantjes van Jorieke en Thea hebben een goede oogst gegeven en zijn ingekuild in de kelder in emmer zand. .....ze maken opnieuw haarworteltjes aan en mini lichtgroene blaadjes....en zijn erg lekker en helemaal vers....gisteren een gegeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 ik zet hem voor de zekerheid maar ff op je lijstje Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Thnx..totdat we van Thessa horen iig..ik denk dat zij dat was. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts