jootje Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 Eva: Nee..zwarte vingers! Altijd. Maar ik praat of zing tegen mijn planten. Zit net te denken, ben ik toch vergeten tegen de komkommer en sjalotten te praten! ( zie problemen in moestuin topic! ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 oh oh....snel terug en kletsen maar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 De gele courgette wil nog niet echt aan de gang. Het blad is ook echt erg geel..is dat normaal? Ik heb er een met de buurman geruild, die zal ik eens vragen hoe die van hem gaat ( heb ik natuurlijk weer de beste weggegeven )De ananassalie heeft het zwaar gehad, maar komt nu goed bij..had ik hem dieper moeten zetten? En het lijkt erop dat een van de twee laurierstekjes het doet..de andere is ter ziele... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Bij mij is de ananassalie terziele en de twee lavendel 1 rank spinazie en de blaas silene en aardbeimunt twijfelachtig.Jammer ,maar geen ramp volgende keer beter. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Mail je me even je adres Thea? Dan stuur ik je nieuwe ananassalie, rankspinazie, en aardbeimunt. Ze zijn nu een stuk groter, en zullen de reis beter overleven dan mijn vorige pakketje. Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Jet, bij mij zijn de bladeren ook flink geel maar volgens mij gaat dat wel goed, ik zie geen andere rare verkleuringen of iets wat erop kan wijzen dat dat niet hoort. Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Helly, ik ben het bonenkruid aan het afleggen, kijken of dat een beetje wil. Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Jet, bij mij zijn de bladeren ook flink geel maar volgens mij gaat dat wel goed, ik zie geen andere rare verkleuringen of iets wat erop kan wijzen dat dat niet hoort. O mooi Helly, dan ligt het misschien aan t ras lees ik ook ergens anders. Weet jij de rasnaam nog? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Op de verpakking stond Yellow Verder geen andere rasnamen. Dus tja.. verder kom ik (en jij) hier niet mee.Jorieke, hoe staat die Yellow er bij jou bij?En je bent bonenkruid aan het afleggen did it die? Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 15, 2012 Share Posted June 15, 2012 Hahaha oeps... nee ik bedoel een andere soort afleggen: http://www.neerlandstuin.nl/algemeen/vermeerder/afleggen.html Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Ok, het betere werk van afleggen Ben benieuwd Jorieke. Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Dit plantje kreek ik op eind van de dag..van Dick? het is geen groente, maar wat dan wel We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Hoi Jet, dat zijn stekken van de nachtjasmijn. Cestrum nocturnum kun je googelen voor een beschrijving en foto's Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Oh die is mooi En hij ruikt ook nog zalig 's avonds.Zou best een stekje willen Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 En als je nog één over heb, hou ik mij ook aanbevolen. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Ik gun jullie best wel een stekkie maar opsturen is dat geen probleem, ik heb daar geen ervaring mee.Misschien bij de volgende moestuindag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Dank je wel Dick We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 ik heb hem ook van je gekregen Dick...is ie winterhard of zal ik hem in de herfst in de serre zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heylane Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Even een fotootje tussendoor van de kaneelbasilicum (Jorieke) en de rabaraber (Jorieke en ??? ) De kaneelbasilicum houdt een van mijn tomatenplanten in de kas gezelschap En de rabarbers staan gezellig naast de aardbeien Ze doen het prima! Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Leuk de rabarber terug te zien Heylane . Jouw bijvoet doet t ook goed, de anijs is helaas overleden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heylane Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 bij mij doet de anijs het ook niet (ik moet de truc blijkbaar nog ontdekken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Ik heb er geen goede ervaringen mee..lastig plantje. Pas heb ik een grote pot anijszaad gekocht en dat gebruik ik nu gewoon in de thee. Misschien dat ik er in het voorjaar weer mee ga proberen te zaaien. Ik heb van jou ook de echinacea? Die is nog ielig, maar gaat wel bijkomen! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Mijn anijs is bijna niet meer te vinden, en doet het ook amper. Volgend jaar een emmer, met kakelverse nieuwe potgrond, en dan daar in zaaien. Zo ging het me 3 jaar terug erg goed af namelijk Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 OK, dat gaan we proberen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Eva,'s-Winters moet hij vorstvrij staan,kan absoluut niet tegen vorst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts