Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe krijg ik mijn aardbeien dikker?


Jinx64

Aanbevolen berichten

Ik heb voor het eerst een klein groententuintje en heb natuurlijk als eerst aardbeienplantjes gezet. De eerste aardbeitjes heb ik al kunnen oogsten en ze zijn heerlijk zoet. Ze zijn alleen wat aan de kleine kant. Hoe krijg ik mijn aardbeien wat dikker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voldoendel water geven.

Het klinkt erg simpel maar te weinig vocht geeft een groeistagnatie, daarentegen is te veel water ook niet goed want dan krijg je luie planten die oppervlakkig wortelen. Erg belangrijk is dus een humusrijke en luchtige bodem die goed vocht vast houdt. Dus hoe beter de grond hoe minder water je hoeft te geven.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oudere moestuinder heeft me de tip gegeven om een handvol koemestkorrels op te lossen in een emmer water en dit bij de aardbeien te gooien en daarna regelmatig flink water te geven.

Daar ben ik zo'n tien dagen geleden mee begonnen en ze groeien nu zo goed!

 

Mijn tuin ligt op droge zandgrond...

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

 

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het je alleen om de grote te doen is kun je ook Giantella maxim aanplanten.

 

ik heb twee plantjes staan, voor het eerst dit jaar en mijn eerste Lambada's waren groter dan de eerste Maxim die nu ook rood kleurt . misschien dat dat ook slechts de eersten zijn.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groot en dik zegt niets over de smaak. Grote en dikke aardbeien krijg je als de planten het goed naar de zin hebben en de planten niet te oud zijn. Smaak wordt vooral bepaald door ras, zon en beschikbaarheid aan voedingsstoffen. Voldoende water is belangrijk om grote vruchten te krijgen, maar zoals al eerder is beschreven komt dit water het beste uit een goed vochtvasthoudende humeuze en dus ook voedselrijke grond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drie dagen geleden waren van verschillende rassen de aardbeien rijp dus geplukt en met z'n viertjes geproefd, en de maxim (hoewel het een kleintje was) vonden wij alledrie de lekkerste...

 

Dit waren wel de eerste aardbeien van dit jaar, dus weet niet als er straks meer af komt of het dan nog zo zal zijn.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...