eduro Geplaatst: maandag om 15:03 Geplaatst: maandag om 15:03 @Mai Pensato 31 maart gezaaid 16 april opgeblokt (erg vroeg) en naar de kas 4-5 mei op perliet gezet. de bakken zijn idd wat minder gevuld dan eerder, wortelgroei bereikte vaak de bodem niet en daarom van de steenwol slabs de inhoud berekend daar zit ook maar netto 3.75 liter per plant substraat inhoud in. Daarom besloten om 4.5-5 liter perliet ipv 7 liter te gebruiken. (de bakken zijn 10 liter) 1 Quote
Lia56 Geplaatst: maandag om 19:25 Geplaatst: maandag om 19:25 Mijn tomaten zijn nu denk 25cm hoog, buiten en binnen in de kas. @Mai Pensato wat ziet dat er bij jou geweldig uit! Quote
ElkeV80 Geplaatst: dinsdag om 09:26 Geplaatst: dinsdag om 09:26 Er groeien hier nu zo'n 30-tal tomatenplanten, zowel buiten als in de serre. Wat me opvalt is dat ze dit jaar heel erg vroeg bloemen maken. De prullen zijn nauwelijks een halve meter hoog en hebben al bloemtrosjes. Is dat normaal? Verwijder ik deze beter? Quote
woldistel Geplaatst: dinsdag om 14:49 Geplaatst: dinsdag om 14:49 Tja, hangt toch ook wel van de soort af. (@heleentje lees even mee) Er zijn struik- en stamtomaten. Er zijn kers-, tros-, micro- en megatomaten. Elk heeft zijn seizoen en duur. Bij mij zitten er in alle kleine soorten (balkontomaten/ pottomaten) inmiddels al wat bloemen. De grote (qua formaat of qua vrucht) zijn nog lang niet zover. Die moeten eerst nog wat meer groeien. Late soorten zijn in Nederland moeilijk en moeten meestal ook in een kas. Dus welke soorten je hebt @ElkeV80 is ook bepalend. Ik zou de bloemetjes lekker laten zitten, trouwens. 2 Quote
ElkeV80 Geplaatst: dinsdag om 19:52 Geplaatst: dinsdag om 19:52 Oké, dankjewel. Hier zitten de bloemen in alle tomatensoorten: wilde, stam- en struik. Zal de planten rustig laten doen :-). 1 Quote
sygys Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden (aangepast) Is dit tomaten ziekte? Dit zou een resistente soort moeten zijn... 15 uren geleden aangepast door sygys Quote
Mai Pensato Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 34 minuten geleden, sygys zei: dit tomaten ziekte? Nee Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
sygys Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Wat is het dan? Stikstof tekort? Het is behoorlijk onduidelijk als je op internet zoekt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.