Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Mai Pensato

31 maart gezaaid

16 april opgeblokt (erg vroeg) en naar de kas

4-5 mei op perliet gezet.

de bakken zijn idd wat minder gevuld dan eerder, wortelgroei bereikte vaak de bodem niet en daarom van de steenwol slabs de inhoud berekend daar zit ook maar netto 3.75 liter per plant substraat inhoud in. Daarom besloten om 4.5-5 liter perliet ipv 7 liter te gebruiken. (de bakken zijn 10 liter)

• Like 1
Geplaatst:

Er groeien hier nu zo'n 30-tal tomatenplanten, zowel buiten als in de serre. Wat me opvalt is dat ze dit jaar heel erg vroeg bloemen maken. De prullen zijn nauwelijks een halve meter hoog en hebben al bloemtrosjes. Is dat normaal? Verwijder ik deze beter? 

Geplaatst:

Tja, hangt toch ook wel van de soort af. (@heleentje lees even mee)

Er zijn struik- en stamtomaten. Er zijn kers-, tros-, micro- en megatomaten. Elk heeft zijn seizoen en duur. Bij mij zitten er in alle kleine soorten (balkontomaten/ pottomaten) inmiddels al wat bloemen. De grote (qua formaat of qua vrucht) zijn nog lang niet zover. Die moeten eerst nog wat meer groeien. 

Late soorten zijn in Nederland moeilijk en moeten meestal ook in een kas. 

Dus welke soorten je hebt @ElkeV80 is ook bepalend. Ik zou de bloemetjes lekker laten zitten, trouwens.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...