Isabonny Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Mijn peperplant hangt vol met pepers.Ze zijn nu nog groen.Sommigen zijn al zeker 7-8 cm lang.Wanneer moet ik ze nou oogsten?Als ze nog groen zijn of moet ik wachten tot ze echt rood zijn?Rijpen ze nog af als je ze groen oogst? Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Zo vroeg in het seizoen zeker wachten tot ze aan de plant afgerijpt zijn. Je laatste oogst (rondom september) kan je eventueel laten afrijpen op de vensterbank. Quote
geedee Geplaatst: 2 juni 2012 Geplaatst: 2 juni 2012 Wanneer je ziet dat ze volgroeid zijn, kun je een gedeelte groen afplukken. Deze zijn minder scherp dan de rode exemplaren. De groene pepers zijn het laagste getal bij de soort op de scoville schaal. Je kunt ze gewoon eten. Als je de helft afplukt, zal de andere helft ook sneller afrijpen én de plant maakt weer bloemen en nieuwe vruchten aan. Oogsten zorgt namelijk ervoor dat de peperplant even energie "over" heeft. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.