Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paprika pot te klein?


Aanbevolen berichten

Heerlijk om te zien hoe alles groeit nu met het zonnige weer van afgelopen week.

Echter nu zit ik met een vraagje (en hopelijk geen probleem ivm plaatsgebrek):

 

- Mijn paprika's staan in 5-10 liter potten met een hoogte van minimaal 20cm, nu zie ik bij sommige examplaren (die nu ca 60cm hoog zijn) dat er mini worteltjes door de onderkant willen groeien. Moet ik ze alsnog gaan verpotten (welke potdiepte?), kunnen ze gewoon blijven staan, of kan ik ze het beste in de volle grond uitplanten?

 

Er zitten overigens wel een stuk of 10-15 knoppen per plant, wanneer gaan ze bloeien en begint de vruchtvorming?

En komen er, omdat paprika een zelfbestuiver is, aan alle knoppen normaal paprika's?

 

 

Groeten Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Paul,

 

Mijn paprika's staan in potten van ca 24 cm (ben niet zo handig met inhoudsmaten) en doen het vooralsnog prima. Wat ik wel bij mijn peperplanten merk (er staat er één in een grotere pot, één in een kleinere) is dat een grotere pot ook soms een grotere plant geeft. Maar dat is in dit geval misschien niet helemaal representatief omdat ik bij de grotere wel blaadjes heb gedieft (waarvan men dan zegt dat je ook grotere planten krijgt) en bij de kleinere niet. Misschien een idee om in het kader van experimenteren eens te kijken wat er gebeurt als je sommige verpot, sommigen laat staan, en sommigen in de volle grond zet? Ik ben zelf gek op dat soort experimentjes

 

Staan ze trouwens binnen of buiten? Het feit dat ze bloemetjes krijgen wil nog niet automatisch zeggen dat het ook vruchten worden, daarvoor moeten ze eerst bestoven worden. Staan ze binnen, zul je dat zelf even moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Liesje,

 

De paprika's staan sinds 1,5 week continue buiten. Vanaf dat moment zie ik ze met de dag groeien en vooral dikker worden.

Gelukkig zit daar het probleem niet.

 

Maar paprika is toch een zelfbestuiver? Tenminste dat is wat ik in het begin heb geleerd via www.plantaardig.com

 

Ik heb helaas maar 12 paprika planten, misschien dat ik het met 2 stuks inderdaad eens ga proberen, zou zonde zijn als ik na maanden van werk opeens amper nog wat planten overhoud haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de zekerheid elke dag even tegen de takjes tikken waar de bloemetjes aan hangen. Dan weet je zeker dat het stuifmeel op het stampertje terecht komt. Maar een beetje wind buiten doet het trucje ook hoor.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties, ik laat uiteraard weten hoe het geworden is over een tijdje. Hopelijk kunnen we in het eerste moestuin seizoen nog meer genieten. Inmiddels hebben we al volop sla, radijzen, en kruiden gegeten. Ook het eerste aardbeitje is al verorberd door de vrouw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...