Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ijsthee


eva1986

Aanbevolen berichten

wie kan mij helpen???

 

Ik heb al op internet en dit forum gezocht naar ijsthee recepten, en al 10 pogingen gewaagd, maar het is niet te zuipen!

 

Nu drink ik graag ijsthee, heb genoeg citroenmelisse in de tuin staan... Dus dacht, ik maak deze zomer gewoon zelf ijsthee ("gewone" citroen ijsthee).

 

Ik heb geprobeerd met meer of minder suiker, met honing, met citroensap ipv citroenmelisse, sterke thee, minder sterke thee... 2 uur laten rusten, een dag laten rusten...

Het blijft een laffe vloeistof, die naar mijn idee de naam ijsthee niet mag dragen!

 

Wie heeft voor mij de gouden-ijsthee-tip???

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citroenmelisse schijnt zijn smaak te verliezen bij verhitting.. las ik hier ergens op het forum

 

Mijn 'recept': Een lekkere fruitthee kopen, daar van een paar zakjes in een paar liter kokend water doen. Lekker wat citroen/sinaasappel sap (vers!) bij, en suiker. Roeren tot het is opgelost, en dan af laten koelen.

In flessen doen, en nog een hele tijd in de koelkast zetten (echt koud laten worden!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewone thee zetten met wat stukje appel/citroen of iets anders erin zoveel suiker erbij als je normaal gebruikt en dat laten afkoelen en in koelkast zetten.........wel op tijd de vruchtstukjes eruit halen.

vroeger was afgekoelde thee al bekend als goeie dorstlesser: sprak de oude beppe

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak altijd zelf ijsthee met een zakje bosvruchtenthee (AH). Vinden ze hier echt geweldig en is ook zo op

Gewoon thee zetten ervan (2L kan heb ik) en dan de kan in koud water zetten of gewoon laten afkoelen. Voor het afkoelen suiker naar smaak toevoegen en steeds proeven of t genoeg is. Je kunt na t afkoelen wat citroensap erdoor doen.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Als je een heel klein beetje bron water met bubbels toevoegt smaakt het net iets prikkender. Zelf vind ik prik meestal niet lekker maar in ijsthee wel.

Gebruik als basis de siroop die ook hier op het forum te vinden is.

Ik maak het op basis van afgeloelde rooibosthee sinasappel smaak (Lidl heeft goede en jumbo heeft biologische).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...