Rookie Geplaatst: maandag om 17:35 Geplaatst: maandag om 17:35 Ja hoor. Hier ons knutselwerk. 3 Quote
Vlavlip Geplaatst: dinsdag om 17:36 Geplaatst: dinsdag om 17:36 Zo'n opvouwbare regenton in elkaar gehannest.....niet t meest charmante tonnetje, maar wel 500L voor erg weinig en op de plek waar ie vanaf volgend jaar komt te staan, staat ie toch uit t zicht. Verder gemakkelijk op te bergen voor de winter. Plek gezocht voor de tamme kastanje, appelboom, pruimenboom, vijgenboom, druif, aalbes en braam die nog een plekje moesten krijgen (alles wat momenteel op een hopeloos onhandige plek in de grond staat krijgt volgend jaar wel een nieuw thuis).......volgens mij ben ik er uit. Heb ook 4 aalbesstekken, 2 frambozenstekken en stuk of 10 rode bosbesstekjes staan, maar die kunnen makkelijk op de erfgrens als t moet. Volgens mij tevens de plek gevonden waar de kas komt die ik nog moet kopen. En rabarber geoogst. 3 Quote
Gitta Geplaatst: woensdag om 19:00 Geplaatst: woensdag om 19:00 Behoorlijk druk geweest de afgelopen dagen. Zaterdag water gegeven en peultjes, sugarsnaps en tuinbonen geoogst. Zondag water gegeven en onkruid verwijderd Gisteren water gegeven en onkruid verwijderd Vandaag het vak met winterpostelein leeggeoogst, het vak met mizuna leeggeoogst. Verder onkruid verwijderd. Ik had inmiddels 3 vakken vrij die waar ingezaaid konden worden. 1 vak met reuze radijzen, 1 vak gewone pluksla en 1 vak pluksla Azië. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: woensdag om 19:07 Geplaatst: woensdag om 19:07 geschoffeld, gewied, verpot, bewaterd, gediefd ... man man,,, deze tijd van t jaar is echt druk maar zo leuk! Aardbeien geplukt, tomaten zien verkleuren... happy me 2 Quote
driepinter Geplaatst: woensdag om 20:00 Geplaatst: woensdag om 20:00 (aangepast) Zojuist 75 miljoen aaltjes verspreid over mijn landje, ter bestrijding van veenmollen. Stond eigenlijk op de planning afgelopen weekend maar toen was het te zonnig. En nee, ik heb ze niet geteld om het aantal te controleren 😂 Daarnaast nog een paar dieven verwijderd uit tomatenplanten , en een aantal flinke uien uit de grond gehaald en een paar kleine knoflookjes, die heb ik beide in de kas opgehangen om te drogen. Ik vrees dat er een ziekte in de knoflookjes zit ofzo want de bolletjes zijn nog hartstikke klein maar al het loof is al geel, volgende keer haal ik alles maar eruit, dan maar kleine bolletjes woensdag om 20:09 aangepast door driepinter 4 Quote
acpronk Geplaatst: woensdag om 21:59 Geplaatst: woensdag om 21:59 Even tussen het sporten en dochter van school halen naar de moestuin geweest. Was maar 45 minuten, planning was 2 uur maar dochter was een uur eerder klaar omdat het laatste uur mentoruur was en alleen voor degenen die dan een gesprek hadden. Eerst even onkruid plukken, eventjes naar de jonge pawpaw vruchten kijken. En toen veel honingbessen geplukt en ook de aardbeien. Dochter was maandag van de fiets (flauw)gevallen, heeft o.a. een open knie (maar niets gebroken) dus moet ze de komende tijd gebracht en gehaald worden. Dus als het morgenochtend droog is ga ik misschien nog wat honingbessen plukken. 4 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
appelvrouw Geplaatst: woensdag om 23:36 Geplaatst: woensdag om 23:36 Jakkes sterkte voor je dochter! Ja er zijn veel honingbessen begrijp ik dit jaar..maak je er ook mee in of is het zo in de mond verdwenen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: donderdag om 07:15 Geplaatst: donderdag om 07:15 Ik ga het deels zo opeten (en wat uitdelen), en deels jam maken denk ik. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Rookie Geplaatst: donderdag om 07:40 Geplaatst: donderdag om 07:40 Ik heb vanochtend water gegeven, onkruid gewied, doperwtjes geplukt en de laatste maisplantjes uitgeplant. Ook wat meloen- en komkommerzaden in de deno gedaan. 2 Quote
acpronk Geplaatst: donderdag om 13:28 Geplaatst: donderdag om 13:28 Vanochtend na het naar school brengen van dochter even langs de moestuin, voor 2 uur tot de regen. Wat onkruiden uitgetrokken, kan het niet laten. Paar planten geplant. En geoogst, knoflook stengels, wat aardbeien en 4 emmers honingbessen (inclusief eiwitten). 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Gitta Geplaatst: donderdag om 16:43 Geplaatst: donderdag om 16:43 18 uren geleden, acpronk zei: van de fiets (flauw)gevallen Beterschap voor je dochter. Vandaag alleen tijd gehad om even snel de tomaten te dieven. Moet zo weer weg. 3 Quote
INEKEH Geplaatst: donderdag om 18:22 Geplaatst: donderdag om 18:22 Beterschap voor je dochter 2 Quote
Bjorn ben Geplaatst: vrijdag om 10:31 Geplaatst: vrijdag om 10:31 Aardbeien plukken en onkruid wieden,peultjes plukken,sla en andijvie oogsten,eerste aardappelen oogsten( eersterling). 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: vrijdag om 10:37 Geplaatst: vrijdag om 10:37 (aangepast) Weer een zak vol geblancheerde Sugarsnaps en nog een paar dozen erwten om schoon te maken en te blancheren. En de erwten zijn nog lang niet klaar. Er komen er nog wel een paar dozen van af. Intussen moeten de pompoenen geduldig wachten. Want ik heb verticale en horizontale pompoenen om te plaatsen. En voor de Sugarsnaps en erwten ben ik zo stom geweest om daar nog meer erwtenplanten te zetten, dus daar kunnen geen pompoenen tussen. De komkommers, augurk en courgettes kon ik wel alvast voor de peulen, sugarsnaps en erwten zetten. Hier zie je een van de hoge Peulen en Sugarsnaps. En in het overige fillodeeg marsepein en noten gevuld. Vanmiddag met stukjes kaas. vrijdag om 10:38 aangepast door Petrasmoestuin 4 Quote
Vrouwholle Geplaatst: vrijdag om 11:01 Geplaatst: vrijdag om 11:01 Wat een prachtige oogst heb jij @Petrasmoestuin 👍😋 Dat jouw bonen niet willen ligt denk ik niet aan jouw aarde hoor… im hoor en lees dat echt heel veel van heel verschillende kanten… 🤔 im heb er ook geen verklaring voor … ik heb nu (na veel mislukkingen) pas 3 spekbonen aan de groei in een vak. Gelukkig wel inmiddels een vak vol snijbonen maar ook dat ging niet makkelijk.😬 Tot mijn verbazing las ik dat ook iemand hier paarse peultjes had die gelijk hoe klein ze nog waren bol werden en zaden maakte…. Ik had dat precies zo….😳 Hoe dat kan? Mij een raadsel….🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 3 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: vrijdag om 11:06 Geplaatst: vrijdag om 11:06 Ja heel vreemd @VrouwholleVorig jaar ging alles goed met de bonen, in 1 keer, dat ik dit jaar dacht: ik ga veel bonen zetten. Intussen komen er steeds 2 of 2 of 3 naar boven, waar ik b.v. 4 of 5 in gezet had. Apart eruit pulleken gaat niet, want die wortels zitten in elkaar, dus soms zet ik alles erin, het nadeel kan zijn dat een enkele dus niet opkomt maar wel in de grond staat. Ik zet er nu meer in dan normaal gewenst. Die paarse: die heb ik nu niet gezet, want vorig jaar praktisch geen oogst en ik was er gelijk van genezen. 1 Quote
Vrouwholle Geplaatst: vrijdag om 11:07 Geplaatst: vrijdag om 11:07 Ik heb “mijn muis” gevangen @Rookie 🎉 ze groef hele tunnels in mijn bakken en daarbij viel alle mix zo over de rand van mijn dak steeds naar beneden….😑😑😑 Mijn lief sneed de rand van een deksel maakte 2 gaatjes en stak daar een stokje door zodat de deksel nu schommelt… Op 2 plekken pindakaas gesmeerd . Als je de muizen levend wil vangen en bv in het bos weer uitzetten , dan laat je het zo. Wil je er gelijk helemaal vanaf dan vullen met laagje water en dan verdrinken ze..,. Mijn mais had in idd ook om die reden eerst voorgekweekt 👍😊🌱👩🍳🌱🌷🌱🐓🌱 3 Quote
Vrouwholle Geplaatst: vrijdag om 11:16 Geplaatst: vrijdag om 11:16 De paarse op de foto hierboven zijn dus die peultjes petra geen bonen… Ik doe al mijn bonen in een rol omdat ze steeds niet opkwamen deed ik ze in een deno rol maar ook daar ging het heel moeizaam…. Nu zijn al mijn zaden op… dus ben ik maar gewoon blij met wat tot nu toe wel gelukt is…😊 De stambonen die ik ook bij de Aldi kocht lukte dan weer wel die heb ik net uitgeplant…. 👍😊🌱👩🍳🌱🌷🌱🐓🌱 2 Quote
Vrouwholle Geplaatst: vrijdag om 12:06 Geplaatst: vrijdag om 12:06 Voordeel van de rollen vind ik dat als de wortels er onderuit groeien en ik ze dan op een laag bemeste aarde zet (ik doe dat gewoon onderin het bakje) dat de planten dan alvast voeding kunnen opnemen en gewoon doorgroeien …👍😊 Dus @Petrasmoestuin als jouw pompoenen nog moeten wachten op uitplanten en de wortels aan de onderkant van jouw potjes zichtbaar zijn zou ik ze op een laag bemeste tuinaarde zetten … bij mij werkt dat super!! Bij aantal van mijn teveel aan voorgekweekte kolen planten niet gedaan en die staan echt stil in groei nu…😬🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 1 Quote
Rookie Geplaatst: vrijdag om 13:57 Geplaatst: vrijdag om 13:57 2 uren geleden, Vrouwholle zei: Ik heb “mijn muis” gevangen Hee, wat fijn! Ze maken zo'n puinhoop soms. Wij hadden van dat soort emmers op de zolder staan, achter de schotten. Vorig jaar vingen we daar 23 (!) muizen mee... 🐭 Dit jaar gelukkig maar 2. 3 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: vrijdag om 14:20 Geplaatst: vrijdag om 14:20 Vallen de muizen dan in de emmer @Vrouwholle? Ja ik snapte het van de paarse, die heb ik ook in peulen en in kapucijners. Maar niet gezaaid dit jaar en doe ik ook niet meer. 2 uren geleden, Vrouwholle zei: laag bemeste tuinaarde zetten Krijg je ze dan gemakkelijk uit de potten, want die wortels zitten dan in de aarde. Of doe je er dan heel wat water in de bak? Ik heb nog 10 pompoenen staan, ik kan toch nog wel 2 weken wachten denk ik? In een rol wikkelen durfde ik nog steeds niet, ik ben bang dat ik de wortels afklem bij het losmaken van de rol. Ik had geen zin in het knippen van een vuilniszak en een stuk plastic, leek mij zo'n gedoe. Maar jij doet het steeds, moet er toch een keertje aan. 2 Quote
INEKEH Geplaatst: vrijdag om 14:25 Geplaatst: vrijdag om 14:25 Aardbeien en rode bessen geplukt in de achtertuin. Kattenstront verwijderd uit de voortuin. Wilde ook witte bessen plukken maar weet eigenlijk niet hoe je kunt zien of ze rijp zijn 3 Quote
Gitta Geplaatst: vrijdag om 14:39 Geplaatst: vrijdag om 14:39 Tuinbonen geoogst, gedopt en ingevroren. Onkruid verwijderd. Als het vandaag niet gaat regenen, straks nog wat water geven aan de uitgedroogde vakken. Door de wind droogt het snel uit en zonder vocht ontkiemen de nieuw gezaaide vakken niet. 2 Quote
Rookie Geplaatst: vrijdag om 14:45 Geplaatst: vrijdag om 14:45 Wij hebben hier de ene plensbui na de andere. Ik hoef niet te sproeien voorlopig, ook wel eens fijn. Enige nadeel is dat de slakken met bosjes te voorschijn komen. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: vrijdag om 15:51 Geplaatst: vrijdag om 15:51 (aangepast) Niet veel gedaan, Was totaal niet lekker en ook steeds buien vanmorgen. Ik zag dat de aalbessen in de voorste struik al rood worden. Een vogel was al aan het eten. Ik heb er een paar afgehaald. Maar het is nu onmogelijk om alles af te schermen. Zeker de struiken die achteraan richting muur staan, achter mijn speciebak. Maar ook de voorste struik is moeilijk te bereiken, overal staan planten. Vorig jaar waren de struiken lager, niet kort genoeg gesnoeid dit keer door mijn man. Vorig jaar afgeschermd met blauw net, maar de vogels kropen er toch onder via een heel klein gaatje en dan schuiven ze het net op. Maar konden niet meer wegkomen. Dus 2 stuks toen gesnapt. Trouwens wel een goed idee hoor @Vrouwholle van die aarde. Maar als ik dat nu doe, dan kost het wel heel veel aarde namelijk. Ik heb alle pompoenen (zonder wortels in een grote bak staan en de 2 met wat wortels aan de onderkant in een andere bak. Morgen doe ik er aarde in. Ik zet de pompoenen ook steeds in grotere potten. Van P9, naar P11, naar P13. De meesten staan al in grote potten en dan kunnen ze weer even vooruit. Hoewel ik ze heel diep heb gezet, want ze steken er nog groot boven uit. vrijdag om 15:51 aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.