Geplaatst: Zaterdag om 22:383 d 21 minutes ago, Petrasmoestuin said:maar ik denk dat als ik ze wat dieper erin steek er een wat groter barriere is voor de slakken.Was niet het geval in mijn situatie,zélfs niet met koffiedik en eierschalen errond.Hoewel ik GRUW van zulke oplossingen,was er in mijn geval niet veel andere keuze dan het gebruik van slakkenkorrels op basis van ijzersulfaat.Ongevaarlijk voor de grond,het milieu én andere insecten,maar wél de hongerdood voor slakken,en dáárom het woord 'GRUW' een paar zinnen eerder....😉 Zaterdag om 22:443 d aangepast door Bernaar
Geplaatst: Zondag om 07:373 d Ook dat doe ik af en toe. Vorig jaar had ik er 300 op een dag die ik verzamelde per dag in augustus. En ook koffie, kruidnagel, eierschalen, etc. @Bernaar Zondag om 07:383 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Nog een paar dingen gedaan voor ik in 'feestmodus' ga.De Carolina Reapers.Citroenverbena en Rozemarijn een beetje warmer gezet,en hopen dat ze de winter overleven.Dan nog look en Perzische sjalot geplant.En tot slot m'n gestekte winterheide in bakjes gezet.Nu geef ik er even de brui aan....😉
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik ben ruim 2 uur met 3 graden buiten bezig geweest. Ik kreeg Zonnewortel en het waren er iets meer dan 10 stuks, dus even een noodplan uitgezet.Ik had niet de allergrootste speciebakken ervoor gereserveerd, want die zijn voor mijn kolen helaas.Dus een aantal in 2 speciebakken, eerst de bladeren eraf halen, de grond los maken, knollen erin, water gegeven (nu kan het nog, morgen niet meer), bladeren er weer op. Toen had ik nog wat over, dus toen een noodplan moeten maken en 2 ronde speciebakken in beslag genomen en daar ook nog wat in gezet, maar ook eerst dus alles voorbereiden. Daar heb ik stokken in gezet, want in de bak erachter, die is al gereserveerd voor een pompoen.Nog wat andere planten afgedekt achterin met een stuk vlies en mijn 2 keukenbakken met mutsen had ik gisteren al bedekt. Kijken of ik morgen nog wat sla, veldsla en postelein kan oogsten.En gauw nog wat winterwortel(tjes) geoogst voor mijn HIrschbraten vanavond. En nu heb ik geen knieën meer over.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Sorry @Petrasmoestuin ,het was hélemaal mijn bedoeling niet om je al die ellende aan te doen.😉Ik wou gewoon dat je genoeg mooie en gezonde wortels had voor jouw bakken,en de rest,tsja,waarom niet in de oven?😉Jammer van de pijn aan de knieëen ,maar volgend jaar gaat dat minder zijn eens je die 'gezondheidsbommetjes' in je ovenschotel kan gooien....😉
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Dat kwam niet alleen door het tuingebeuren hoor, ik heb daarna ook nog heel lang in de keuken gestaan. En voor de tuin heb ik heel veel over hoor en ook als ik iets spannends in de keuken ga doen. Ik braad normaal nooit grote stukken vlees. Nee, ik vroeg nog aan mijn man of wij ze morgen in de gourmetpannetjes zullen bakken, maar dat wou hij niet (toen wist ik alleen dat ik er 10 had. 😂) Ik heb ze voorzichtig een voor een uitgegraven uit die spannende ton die je gestuurd had en na de 10e voelde ik pas nog meer knollen. En je weet: ik hou van uitdagingen, dus op 2 locaties poten vond ik ook wel een goed idee. En ik kan vanavond weer uitrusten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.