Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
55 minutes ago, Mellie said:

koriander nu al buiten

Ja, stond er nog van vorig jaar. Blijkbaar kan het gewoon de winter overleven. Het schier nu omhoog na alle regen en zon. 

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, Rookie zei:

Heeft iemand nog suggesties?

Ik zou voor het stamppotje gaan en dan de helft in een ovenschaal doen, dan een laag geruld gekruid (vega) gehakt, daarbovenop de rest van het stamppot-mengsel. Afdekken met een laagje oude geraspte kaas en 20 minuutjes in een oven van 175 graden zetten. Mmmmmm jeugdsentiment, zo maakte mijn moeder het altijd. Wel met een basic stamppot, dus geen blauwe kaas door de stamppot. Er gaat immers al geraspte kaas overheen en er zit een laag (vega) gehakt in 😊.

aangepast door Dahli
Aanvulling
  • Like 2
  • Thanks 1
Geplaatst:

Leuk @Rookie! Ben benieuwd of jullie het lekker vinden. Het is wel lekker als je het gerulde gehakt even hoog op smaak brengt bijvoorbeeld met wat kerrie of paprika/peperflakes o.i.d.

• Like 1
Geplaatst:

Gisteren een hartige taart gemaakt met raapstelen uit eigen tuin. Verder kwamen alle kruiden (peterselie, tijm, knoflook en munt) ook uit eigen tuin. Uit de vriezer bladselderij van vorig jaar uit eigen tuin. De rest was nog gekocht, rode ui en lenteui. Maar toch al best veel uit eigen tuin inmiddels. 

De hartige taart smaakte heerlijk. 

Een deel van de kruiden

20250425_183357.thumb.jpg.96fb6990d8acb5e69f39d82695b2d6e2.jpg

De al gesneden raapstelen 

20250425_183402.thumb.jpg.6dbe2861075b09554bcde331ccb420d2.jpg

Alles door elkaar gemengd voor het de vorm in ging

20250425_184850.thumb.jpg.3738acaac91c08c49810178c333ae7cf.jpg

Het eind resultaat 

20250425_194330.thumb.jpg.dcee8e38946a683951d9d2b364095cdd.jpg

• Like 4
Geplaatst:

Ik moet jouw recept even bewaren tot de volgend keer @Dahli, hubby had zin in pasta...

Ik hen nu de raapsteeltjes met radijsblad en meiraapblad gewokt met olijfolie, veel knoflook en een uitje.

Dat gebonden met een beetje bloem, nog wat sojamelk erdoor en een half bekertje zure room en wat extra geraspte kaas.

Geen dee of het smaakt, dat merk ik dadelijk... 😄

• Like 3

@Dahli75 gram fetta verkruimeld en 50 gram pecorino geraspt.

Je kan natuurlijk ook andere soorten kaas nemen. 

aangepast door Gitta
Tekst toegevoegd
  • Thanks 1
Geplaatst:

Rabarber natuurlijk. Morgen ( ik hou niet van warme rabarber). Mijn rabarbermoes gaat altijd gepaard met rozijnen, beetje suiker en specerijen. Speculaaskruiden of iets met kardamom.

En voor straks een roereitje met bieslook en zevenblad uet. Beetje couscous erbij. Mjam.

• Like 4

Ik ben nu aan het eten: andijvie stamppot (vandaag uit de tuin gehaald) , spekjes, stukjes rode ui en een dot mayo. De foto hoeft niet meer, die heb ik al eens eerder latenzien.

aangepast door Petrasmoestuin
  • Like 2
Geplaatst:

@arja bij mij komt het ook altijd wel op, maar echt niet zo vroeg. Wat goed! Ik denk dat ik over een maand koriander heb.

Ik heb vandaag heel veel sla, peterselie, dille, pepermunt en basilicum uet op. Eerst bij de lunch en vanavond bij het avondeten. Was beide keren heel anders overigens!

• Like 1
Geplaatst:

Arja wat zijn je aardappels geel! Een supercombi hoor asperges aardappels en een gekookt ei of twee.

Ik had eiernoodles gemaakt met de gekregen tatsoi en de ok prei. iets teveel verse gember erdoor, toch lekker.

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Stamppot met aardappels en palmkool uJt😉en dan onder de grill met blauwe kaas ( de grill en de magno doen het nog👍het is iets met de verwarming dat stuk is in de oven)

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Ik heb de spinaziesalade met bonen weer gegeten, van de week had ik het recept opgeschreven.
Echter zonder avocado. Ik had er twee en die waren nog keihard. Soms heb ik dat ik ze overrijp heb na 4 dagen, nu lagen ze 5 dagen op de schaal en nog keihard, dus die konden weg.
Dus maar banaan genomen.
Ik had ook geen witte bonen kant en klaar, dus toen heb ik een potpourri boon genomen.
Ik heb nog zo veel spinazie, morgen maar een boel blancheren. Want er staan lage spinazie tussenin en die krijgen geen licht.

Spinaziesalade 2.jpg

Spinaziesalade 1.jpg

aangepast door Petrasmoestuin
  • Like 1
Geplaatst:

Vanmiddag eitjes met eigen chilivlokken en avond, restje pasta van gisteren met gewokte kip met daslook en knoflook en rucola op de carpaccio en sla en basilicum in de salade.

0e24394183c0a8fa0148f02803d48f4b.jpg

De rucolabloemen zijn niet alleen mooi, maar smaken ook gewoon naar rucola.

• Like 3
Geplaatst:

Ziet er heel lekker uit @Rookie Ik heb gewoon geen fut om bijzondere dingen te maken. Gelukkig snijdt Cees de groente, dat wel.
Ik heb nog veel filodeeg in de vriezer, ik moet er ook wat mee gaan doen. Maar even deze maand niet.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...