Lia56 Geplaatst: vrijdag om 17:21 Geplaatst: vrijdag om 17:21 Alleen de sla etc uet, verder lekker van de BBQ genoten 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: vrijdag om 17:59 Geplaatst: vrijdag om 17:59 (aangepast) Geen zin om te koken. Ik vond de worst wel een erg harde vel hebben. Geef mij dan maar een kroket. Hoewel ik ook nog Pilav over heb van gisteren, maar dat kan ik dan morgen nog eten. Ik wou wat anders maken, maar de avocado is nog niet rijp, wat lastig toch altijd met die avocados. vrijdag om 18:00 aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Vrouwholle Geplaatst: vrijdag om 23:58 Geplaatst: vrijdag om 23:58 Risotto van de geoogste NZ spinazie die de winter overleefde. Omdat ze nu nog mooie jonge stengels heeft snijd ik die mee.. doe alles de laatste paar minuten bijin de pan zodat de stengels stukjes nog wat bite houden. Was weer heerlijk😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 3 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: zaterdag om 19:03 Geplaatst: zaterdag om 19:03 (aangepast) Vanavond de rest van de Pilav gegeten en een bakje salade erbij gemaakt. zaterdag om 19:03 aangepast door Petrasmoestuin Quote
woldistel Geplaatst: zondag om 16:24 Geplaatst: zondag om 16:24 Iets met rode tatsoi. Kijk nou wat een knapperds. 8 Quote
Rookie Geplaatst: zondag om 16:30 Geplaatst: zondag om 16:30 Die zijn zeker mooi, ik ga eens even googelen op rode tatsoi. Quote
Arja Geplaatst: zondag om 16:31 Geplaatst: zondag om 16:31 Raapstelen, want die beginnen te schieten. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: zondag om 17:18 Geplaatst: zondag om 17:18 @woldistel en die Tatsoi staat gewoon in de volle grond? Bij mij wordt alles aangevreten. Ook onder een gordijn nog. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: zondag om 19:29 Geplaatst: zondag om 19:29 (aangepast) Weer een heerlijke salade gegeten met asperges, witlof, zalm en krab. zondag om 19:29 aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Vrouwholle Geplaatst: zondag om 23:33 Geplaatst: zondag om 23:33 (aangepast) Als toetje aardbeien roomijs gegeten😋 350gram aardbeien uit eigen bak gepureerd met 1 el citroensap. 250gr slagroom net niet stijf geklopt en gemengd met 1 blikje gecondenseerde melk. Daar de aarbeienpuree weer doorheen en viola klaar 👍😊 In een gebruikt vierkant ijs bakje gedaan maar bevriezen duurde zo heel lang… dus overgedaan in brouwnie vorm en zonder afdekken in de vriezer la gezet.,, dat ging stuk sneller👍😊 Als ik eraan dacht ff met vork de boel losgemaakt en terug in de vriezer… Ik maakte het om 14u en na het avondeten was het prima qua dikte 👍😊 Als het langer in de vriezer staat word het harder dan tijdje voor het eten in de koelkast zetten. Ik ga het vaker maken😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 zondag om 23:36 aangepast door Vrouwholle 3 Quote
Rookie Geplaatst: maandag om 05:14 Geplaatst: maandag om 05:14 Wat slim, gecondenseerde melk, dat ga ik volgende keer ook doen. Maak ik dat ook eens op. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: maandag om 06:16 Geplaatst: maandag om 06:16 (aangepast) Ja dat heb ik ook een jeer gemaakt en dan met avocado b.v. ik vind gecobdenseerde melk wel erg zoet. En inderdaad bewaren gaat niet. Wordt keihard. maandag om 06:17 aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Arja Geplaatst: maandag om 14:40 Geplaatst: maandag om 14:40 Asperges, met de nieuwe aardappelen die ik van mijn ouders kreeg. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: maandag om 19:15 Geplaatst: maandag om 19:15 (aangepast) Ik heb weer wat uitgeprobeerd en het is mij goed bevallen. Ik zal het recept voor de liefhebbers uitschrijven. Welk plaatje vinden jullie mooier? maandag om 19:15 aangepast door Petrasmoestuin Quote
appelvrouw Geplaatst: maandag om 19:18 Geplaatst: maandag om 19:18 (aangepast) Lekker nieuwe patatters al! ik had nog een stuk zoete aardappel en heb voor twee goede oude en meestal heel verre vrienden zoete aardappel curry met wortel en prei gemaakt. Indiase vegetarische worstjes erbij( winkel) bestrooid met gehakte kruiden ( bieslook, peterselie, majoraan) Ervoor dronken we als aperitief een glas hele verse champagne des fees ( vlierbloesem champagne) die heel erg lekker is geworden. Spelt appeltaart je toe..eigen baksel. maandag om 19:22 aangepast door appelvrouw 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rookie Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden Ik heb een curry gemaakt met meiraapjes, sugar snaps en zoete aardappelen uet. Daar heb ik nog wat kastanjechampignons bij gemikt uit de winkel. Nog wat orzo er in om het vocht te absorberen. 4 Quote
woldistel Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden Sla! Dikke blonde, 4 jaargetijden, gekke eikenblad en sproetjessla en dat alles in een grote bak. Uit eigen tuin! Zonder slak 🤨! Uitje, eitje, tomaatje, olie, mayo, etc. gewoon van de winkel. 4 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Leuk! Je meiraapjes zijn dus gelukt! Ik heb nog nooit van orzo gehoord. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Roze oesterzwammen en pakchoi gewokt met knoflookpasta met andere gekochte zaken. Roze oesterzwammen smaken wel beduidend anders dan grijze. Vind de roze mooier en de grijze lekkerder. Packchoi is altijd verrukkelijk. Ook waterspinazie gegeten. Jum. Morgen ga ik alles oogsten. Vond het zo lekker met een paar flinke lepels knoflookpasta. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Hertenmedaillons met mangosaus en paksoi stamppot met kaas. Ik had de medaillons nog in de vriezer vanaf de feestdagen en even wat opgezocht wat ik ermee kan maken. Eigenlijk moest er raapstelen stamppot bij, maar dit was ook heerlijk! 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) 16 uren geleden, Rookie zei: orzo er in om het vocht te absorberen O, or zo doe ik nooit wat mee eigenlijk, iig niet als dik maker. Hoelang stoof je dat dan mee en dat lukt ook goed als je er kokosmelk in hebt? Gisteren gestoofde palmkool met wat prei en peper, witlof met de rest van de curry van eergisteren, sla met knoflookbieslook en rest rijst knapperig opgebakken met tempé. Vandaag een Veld - dag. Karbonades met aardappelen en sugar snaps, alles uJt💚! 3 uren geleden aangepast door appelvrouw 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.