Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Geen zin om te koken.
Ik vond de worst wel een erg harde vel hebben. Geef mij dan maar een kroket.
Hoewel ik ook nog Pilav over heb van gisteren, maar dat kan ik dan morgen nog eten. 
Ik wou wat anders maken, maar de avocado is nog niet rijp, wat lastig toch altijd met die avocados.

Broodje worst.jpg

aangepast door Petrasmoestuin
  • Like 2
Geplaatst:

Risotto van de geoogste NZ spinazie die de winter overleefde.

Omdat ze nu nog mooie jonge stengels heeft snijd ik die mee.. doe alles de laatste paar minuten bijin de pan zodat de stengels stukjes nog wat bite houden. Was weer heerlijk😋🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

IMG_4363.jpeg

IMG_4360.jpeg

IMG_4359.jpeg

• Like 3

Als toetje aardbeien roomijs gegeten😋

350gram aardbeien uit eigen bak gepureerd met 1 el citroensap. 250gr slagroom net niet stijf geklopt en gemengd met 1 blikje gecondenseerde melk. Daar de aarbeienpuree weer doorheen en viola klaar 👍😊

In een gebruikt vierkant ijs bakje gedaan maar bevriezen duurde zo heel lang… dus overgedaan in brouwnie vorm en zonder afdekken in de vriezer la gezet.,, dat ging stuk sneller👍😊 Als ik eraan dacht ff met vork de boel losgemaakt en terug in de vriezer… Ik maakte het om 14u en na het avondeten was het prima qua dikte 👍😊

Als het langer in de vriezer staat word het harder dan tijdje voor het eten in de koelkast zetten. Ik ga het vaker maken😋🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

IMG_4380.jpeg

IMG_4381.jpeg

aangepast door Vrouwholle
  • Like 3

Ja dat heb ik ook een jeer gemaakt en dan met avocado b.v. ik vind gecobdenseerde melk wel erg zoet.

En inderdaad bewaren gaat niet. Wordt keihard.

• Like 1

Ik heb weer wat uitgeprobeerd en het is mij goed bevallen. Ik zal het recept voor de liefhebbers uitschrijven.
Welk plaatje vinden jullie mooier?

20250602_202301.jpg

20250602_202305.jpg

Lekker nieuwe patatters al! 
ik had nog een stuk zoete aardappel en heb voor twee goede oude en meestal heel verre vrienden zoete aardappel curry met wortel en prei gemaakt. Indiase vegetarische worstjes erbij( winkel) bestrooid met gehakte kruiden ( bieslook, peterselie, majoraan) Ervoor dronken we als aperitief een glas hele verse champagne des fees ( vlierbloesem champagne) die heel erg lekker is geworden. Spelt appeltaart je toe..eigen baksel.

aangepast door appelvrouw
  • Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb een curry gemaakt met meiraapjes, sugar snaps en zoete aardappelen uet.

Daar heb ik nog wat kastanjechampignons bij gemikt uit de  winkel.

Nog wat orzo er in om het vocht te absorberen.

P1060408.thumb.JPG.c61f503410210afc1df1bb1a8829ada5.JPG

P1060409.thumb.JPG.75854d78208b9c2db68693687b80d2e5.JPG

• Like 4
Geplaatst:

Sla!

Dikke blonde, 4 jaargetijden, gekke eikenblad en sproetjessla en dat alles in een grote bak. Uit eigen tuin! Zonder slak 🤨

Uitje, eitje, tomaatje, olie, mayo, etc. gewoon van de winkel.

• Like 4
Geplaatst:

Roze oesterzwammen en pakchoi gewokt met knoflookpasta met andere gekochte zaken. Roze oesterzwammen smaken wel beduidend anders dan grijze. Vind de roze mooier en de grijze lekkerder. Packchoi is altijd verrukkelijk. Ook waterspinazie gegeten. Jum. Morgen ga ik alles oogsten. Vond het zo lekker met een paar flinke lepels knoflookpasta.

• Like 2
Geplaatst:

Hertenmedaillons met mangosaus en paksoi stamppot met kaas.
Ik had de medaillons nog in de vriezer vanaf de feestdagen en even wat opgezocht wat ik ermee kan maken. Eigenlijk moest er raapstelen stamppot bij, maar dit was ook heerlijk!

Hertenfilet, mangosaus en paksoi stamppot.jpg

• Like 1
16 uren geleden, Rookie zei:

orzo er in om het vocht te absorberen

O, or zo doe ik nooit wat mee eigenlijk, iig niet als dik maker. Hoelang stoof je dat dan mee en dat lukt ook goed als je er kokosmelk in hebt?

Gisteren gestoofde palmkool met wat prei en peper, witlof met de rest van de curry van eergisteren, sla met knoflookbieslook en rest rijst knapperig opgebakken met tempé.

Vandaag een Veld - dag. Karbonades met aardappelen en sugar snaps, alles uJt💚!

aangepast door appelvrouw
  • Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...