Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Wij aten wat restjes. Heb nog steeds roti kip in de koelkast bedenk ik me nu…
Met heel veel aardbeien en een salade du jardin

Geplaatst:

Een sla gemaakt van dille, ijsbergsla en tatsoi.

was erg lekker bij de bbq.
20250615_180438.jpg

aangepast door Gitta

Geplaatst:

Net groentemuffins gegeten met aubergine, courgette, erten (uit de tuin), met sjalotten (uit eigen tuin) met saus van tuinkers (uit eigen tuin).

20250615_210545.jpg

20250615_210137.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Een gedeelte van de waterspinazie was (bijna) zover. Tumis kangkung van gemaakt; waterspinazie en pepertje uet. Met rijst en sambaleieren (sambal goreng telor) erbij. Tomaten en pepertje voor de telor kwamen (via de diepvries) ook uet.

IMG_7718.jpeg

Geplaatst:

Ook koud waren ze vanmiddag lekker, de groentemuffins.
Vanavond ratatouille gemaakt, helaas nog niets uit de tuin, maar nu in ieder geval ook lekker: met courgette, aubergine en tomaat en ik heb het niet daksgewijs gedaan maar op deze manier. Eigenlijk voor 4 personen, maar wij hebben het met zijn tweetjes gegeten en met broodje en tzatziki.

20250616_141153.jpg

20250616_193232.jpg

20250616_193545.jpg

20250616_201641.jpg

20250616_202136.jpg

Geplaatst:
1 uur terug, Dahli zei:

Tumis kangkung

Ik heb het opgeslagen, lijkt mij heerlijk! Helaas de winterspinazie nog kiemplantjes, morgen ga ze in een speciebak zetten.

Geplaatst:

We kregen dus 3 nijlganzen en ik had afgesproken bij Anna thuis om ze daar meteen te verwerken na het ophalen.. want ja waar laat drie ganzen in een net chateau als Knarrestein. De jager had gezegd dat ie ze in de koeling had dus geen probleem. Waren ze dus kneiterbevroren bleek bij aankomst bij Anna. Met enig doorzettingsvermogen hebben we de borsten en pootjes toch weten te ontfutselen aan de keiharde weerbarstige vogels. Geen schoonheidsprijs! Die hebben we onderling verdeeld. Het afval en de karkassen naar de hondjes, de veren e.d. onder een boom begraven en 1 karkas heb ik meegenomen en gisteravond en vanmorgen op t fornuis laten trekken tot bouillon met rozemarijn tijm laurier peterselie en majoraan. Er zat nog aardig wat vlees aan dat eten we straks als een soort koud bijgerecht met mayo en peper.

De bouillon gaat de vriezer in.

Verder op het menu vandaag: tuinboontjes met bonenkruid en boter, geroosterde bloemkoolsalade met komijn, kaneel en verse munt, en geroosterde courgette/witlofsalade met honing, cayennepeper, geelwortel en peterselie. Restje rijst.

O bij Anna gisteren trouwens heerlijke nieuwe aardappeltjes salade met peultjes!

image.jpg

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

409547a298d4459b2a61d009ed909f9c.jpg

Oohhoooooo 2 x op een dag 🤌[emoji2532]🤌[emoji2532]🤌[emoji2532]
En pasta met eigen saus
Ook lekker.

Geplaatst:

Die duimnagel met die aardbei erop gelakt 😂. Maar wat een oogst!!

Geplaatst:

Aardappeltjes gebakken met ui en Chinese knoflook als dat het was, het was vrij dik geworden en stug. Het heeft bij mij een jaar geduurd voordat het echt ging groeien (nadat ik het eruit had gehaald en afgeknipt, begon het te groeien). Met botersla Greensboro met diverse ingredienten en tuinkers uit de tuin.

20250617_200533.jpg

Geplaatst:

Gisteren een ovenschotel met bietenblad, bosui en kleine aardappeltjes uit eigen tuin gegeten. Gekochte aubergine, prei, kaas, gehakt en kruiden toegevoegd. Mjam.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Stimpstamp oftewel stamppot rauwe andijvie met uitgebakken spekjes. De andijvie uit eigen tuin. Binnenkort ook met aardappelen uit eigen tuin, maar nu nog niet beschikbaar.

Als toetje een handjevol frambozen en aardbeien uit de tuin.

Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.

Geplaatst:

Broodje Shoarma gezond
Uit de tuin:

Tuinkers
Peterselie

2 soorten sla (minikrop en Trival)

Sjalotjes

Lente-uitjes

Knoflooksaus met knoflook uit tuin en bieslook uit tuin

Shoarma broodje gezond.jpg

Geplaatst:

Een zomerse stampot met bindsla (de test bindsla van mm van vorig jaar).

Geplaatst:

Gisteren snijbonen (van vorig jaar nog uit diepvries) met aardappelen en pittige vleesstukjes gegeten en altijd lekker met wat tomatenketchup.

20250619_204345.jpg

Geplaatst:

's middags vind ik het lekkerst om maiswafels te nemen met geitenkaas en dan mijn eigen geroosterde kerstomaatjes en tuinkers uit de tuin erop.
Vanavond Sugarsnaps, zoete aardappelen, ui, selderijblad en Eeuwig moesblad gebakken met knoflooksaus met knoflook en bieslook, alles uit de tuin, behalve de zoete aardappel.

20250620_150344.jpg

20250620_201648.jpg

Geplaatst:

Dé MTF bananencake hè!

We hadden wortels met komijnekaas en sinaasappelsap, gebakken radijsjes met mosterdzaad en koriander en bosuitjes uet, geroosterde bloemkool (uJt) met kurkuma koriander kaneel en komijn en komkommerraita met yoghurt komijn en uet munt. Verder geurige specerijenrijst en zoete aardappelcurry met uet peterselie. Een zacht gekookt eitje erbij uJT. Zo dat was idd lekker.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gazpacho. Hij staat al in de koeling. Heerlijk met dit weer met knoflookstokbrood en kleine blokjes komkommer, paprika en croutons als topping. Een paar van de ingrediënten komen via de diepvries uet: de tomaten en peper. Er zit ook ingemaakte paprika in. Niet uet, wel van eigen inmaak volgens @Mellie ’s recept.

aangepast door Dahli
Typo

Geplaatst:

Gazpacho, dat moet ik ook weer eens maken, maar dan wel met alleen verse ingrediënten. En lekker veel knoflook.

Geplaatst:
26 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

maar dan wel met alleen verse ingrediënten

De ingevroren Voljusko’s van vorig seizoen doen het er anders uitstekend in. Maar dat is dan ook wel de meest aromatische tomaat die ik ken.

Geplaatst:

Een lekkere gemengde sla gemaakt voor bij de bbq. Met Batavia pluksla, rucola, lenteui en dille.

Geplaatst:

Rijst met wortelen, ui en peterselie met zalm en verse dillesaus uit de tuin.

20250621_204606.jpg

20250621_202101.jpg

Geplaatst:

Gehaktschotel met spinazie en olifantenknoflook uet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.