Geplaatst: 15 juni15 Jun Wij aten wat restjes. Heb nog steeds roti kip in de koelkast bedenk ik me nu…Met heel veel aardbeien en een salade du jardin
Geplaatst: 15 juni15 Jun Een sla gemaakt van dille, ijsbergsla en tatsoi. was erg lekker bij de bbq. 15 juni15 Jun aangepast door Gitta
Geplaatst: 15 juni15 Jun Net groentemuffins gegeten met aubergine, courgette, erten (uit de tuin), met sjalotten (uit eigen tuin) met saus van tuinkers (uit eigen tuin). 15 juni15 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 16 juni16 Jun Een gedeelte van de waterspinazie was (bijna) zover. Tumis kangkung van gemaakt; waterspinazie en pepertje uet. Met rijst en sambaleieren (sambal goreng telor) erbij. Tomaten en pepertje voor de telor kwamen (via de diepvries) ook uet.
Geplaatst: 16 juni16 Jun Ook koud waren ze vanmiddag lekker, de groentemuffins.Vanavond ratatouille gemaakt, helaas nog niets uit de tuin, maar nu in ieder geval ook lekker: met courgette, aubergine en tomaat en ik heb het niet daksgewijs gedaan maar op deze manier. Eigenlijk voor 4 personen, maar wij hebben het met zijn tweetjes gegeten en met broodje en tzatziki. 16 juni16 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 16 juni16 Jun 1 uur terug, Dahli zei:Tumis kangkungIk heb het opgeslagen, lijkt mij heerlijk! Helaas de winterspinazie nog kiemplantjes, morgen ga ze in een speciebak zetten.
Geplaatst: 17 juni17 Jun We kregen dus 3 nijlganzen en ik had afgesproken bij Anna thuis om ze daar meteen te verwerken na het ophalen.. want ja waar laat drie ganzen in een net chateau als Knarrestein. De jager had gezegd dat ie ze in de koeling had dus geen probleem. Waren ze dus kneiterbevroren bleek bij aankomst bij Anna. Met enig doorzettingsvermogen hebben we de borsten en pootjes toch weten te ontfutselen aan de keiharde weerbarstige vogels. Geen schoonheidsprijs! Die hebben we onderling verdeeld. Het afval en de karkassen naar de hondjes, de veren e.d. onder een boom begraven en 1 karkas heb ik meegenomen en gisteravond en vanmorgen op t fornuis laten trekken tot bouillon met rozemarijn tijm laurier peterselie en majoraan. Er zat nog aardig wat vlees aan dat eten we straks als een soort koud bijgerecht met mayo en peper.De bouillon gaat de vriezer in.Verder op het menu vandaag: tuinboontjes met bonenkruid en boter, geroosterde bloemkoolsalade met komijn, kaneel en verse munt, en geroosterde courgette/witlofsalade met honing, cayennepeper, geelwortel en peterselie. Restje rijst.O bij Anna gisteren trouwens heerlijke nieuwe aardappeltjes salade met peultjes! 17 juni17 Jun aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 juni17 Jun Oohhoooooo 2 x op een dag 🤌[emoji2532]🤌[emoji2532]🤌[emoji2532]En pasta met eigen saus Ook lekker.
Geplaatst: 17 juni17 Jun Auteur 1 uur terug, Mellie zei:[emoji2532]🤌[emoji2532]🤌[emoji2532]@rorror Mellie haar smileys doen het niet? Ligt dat ook weer aan dat Tapatalk? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 juni17 Jun Aardappeltjes gebakken met ui en Chinese knoflook als dat het was, het was vrij dik geworden en stug. Het heeft bij mij een jaar geduurd voordat het echt ging groeien (nadat ik het eruit had gehaald en afgeknipt, begon het te groeien). Met botersla Greensboro met diverse ingredienten en tuinkers uit de tuin. 17 juni17 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 18 juni18 Jun Gisteren een ovenschotel met bietenblad, bosui en kleine aardappeltjes uit eigen tuin gegeten. Gekochte aubergine, prei, kaas, gehakt en kruiden toegevoegd. Mjam. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 18 juni18 Jun Stimpstamp oftewel stamppot rauwe andijvie met uitgebakken spekjes. De andijvie uit eigen tuin. Binnenkort ook met aardappelen uit eigen tuin, maar nu nog niet beschikbaar.Als toetje een handjevol frambozen en aardbeien uit de tuin. Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 18 juni18 Jun Broodje Shoarma gezondUit de tuin:TuinkersPeterselie2 soorten sla (minikrop en Trival)SjalotjesLente-uitjesKnoflooksaus met knoflook uit tuin en bieslook uit tuin 18 juni18 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 20 juni20 Jun Gisteren snijbonen (van vorig jaar nog uit diepvries) met aardappelen en pittige vleesstukjes gegeten en altijd lekker met wat tomatenketchup. 20 juni20 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 20 juni20 Jun 's middags vind ik het lekkerst om maiswafels te nemen met geitenkaas en dan mijn eigen geroosterde kerstomaatjes en tuinkers uit de tuin erop.Vanavond Sugarsnaps, zoete aardappelen, ui, selderijblad en Eeuwig moesblad gebakken met knoflooksaus met knoflook en bieslook, alles uit de tuin, behalve de zoete aardappel. 20 juni20 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 21 juni21 Jun Auteur Heerlijk gegeten bij @appelvrouw gisteravond! Met van allerlei lekkere kommetjes met groente en rijst en tempeh-blokjes. En een glas vlierbloesem-champagne. Plus bananencake als toetje/bij de koffie! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 juni21 Jun Dé MTF bananencake hè! We hadden wortels met komijnekaas en sinaasappelsap, gebakken radijsjes met mosterdzaad en koriander en bosuitjes uet, geroosterde bloemkool (uJt) met kurkuma koriander kaneel en komijn en komkommerraita met yoghurt komijn en uet munt. Verder geurige specerijenrijst en zoete aardappelcurry met uet peterselie. Een zacht gekookt eitje erbij uJT. Zo dat was idd lekker. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 juni21 Jun Gazpacho. Hij staat al in de koeling. Heerlijk met dit weer met knoflookstokbrood en kleine blokjes komkommer, paprika en croutons als topping. Een paar van de ingrediënten komen via de diepvries uet: de tomaten en peper. Er zit ook ingemaakte paprika in. Niet uet, wel van eigen inmaak volgens @Mellie ’s recept. 21 juni21 Jun aangepast door Dahli Typo
Geplaatst: 21 juni21 Jun Gazpacho, dat moet ik ook weer eens maken, maar dan wel met alleen verse ingrediënten. En lekker veel knoflook.
Geplaatst: 21 juni21 Jun 26 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:maar dan wel met alleen verse ingrediëntenDe ingevroren Voljusko’s van vorig seizoen doen het er anders uitstekend in. Maar dat is dan ook wel de meest aromatische tomaat die ik ken.
Geplaatst: 21 juni21 Jun Een lekkere gemengde sla gemaakt voor bij de bbq. Met Batavia pluksla, rucola, lenteui en dille.
Geplaatst: 21 juni21 Jun Rijst met wortelen, ui en peterselie met zalm en verse dillesaus uit de tuin. 21 juni21 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.