Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Pasta mer (eerder) zelfgemaakte tomaten-groentensaus, de laatste courgettes, knoflook, en nog wat spul uit de winkel.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
3 uren geleden, Gitta zei:

Pasta met aubergine

Welke aubergine is bij jou zo goed gelukt?

Geplaatst:

@Petrasmoestuin Ik heb alleen de wedstrijd aubergine. Dus die daarvoor gebruikt.

Geplaatst:

Noodles met wortels uit de winkel en courgette en schnitzels uit Jorieke’s tuin. Uit eigen tuin een handje verse blad selderij. Uit de tuin van de ouders van Mellie paprikapoeder. Uit de tuin van Arja gesnipperde venkelblad gestrooid over het bord. Geen foto wel smullen😋😋

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Artisjok uet! En de laatste maiskolfjes - die niet te (vr)eten waren. Daarna soep van van alles en nog wat uet (het ‘restje’ van onze bijdrage aan de MTFD), met crackers en kaas (gekocht), jam voor Cor van de weggeeftafel (MTFD), chutney van tomaten en pompoen uet, en als toetje chocolade/kastanje mousse, gemaakt met de creme de marron die ik gisteren maakte van de tamme kastanjes van de MTFD. Alleen de crackers en kaas waren gekocht.

Geplaatst:

Achterhoekse kastanjes!

Vanavond risotto uit de oven met blauwe kaas en de venkel kwam uit Arja’s tuin. Daarbij shakshuka met paprika uit Jorieke ´s tuin en natuurlijk weer de paprikapoeder uit de tuin van Mellies ouders( zal ik hierna niet meer opnoemen hoor want ik ga het gewoon regelmatig gebruiken) eieren uJt en één kwarteleitje uit Wortels tuin. Enkele tomaatjes al zonder de zaadjes uit Gold- and Greenfish tuin. Hoe lekker kan je het hebben, een maaltijd met moestuinforumse biodiversiteit 😍💚

IMG_6628.jpeg

Geplaatst:

Weer heerlijk gegeten van de herfstraapjes die ik gisteren heb geoogst. Ik heb er iets lekkers mee gemaakt met pasta en zalm en kaas. En er een salade bijgemaakt uet want ik had niet zo veel herfstraapjes.
Ik zal het uitschrijven, het is mijn eigen recept geworden. Als toetje yoghurt met Kornoeljekersgelei van mijn eigen geplukte kornoeljekersen. Een werk om dit te maken, maar wel bijzonder.

20251014_191855.jpg 20251014_194110.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Wij hebben soep gegeten met 4 paprika's, 2 uien, 2 courgettes en knoflook uet. De rest kwam uit de winkel, 4 tomaten, de paprikapoeder en het bouillonblokje.

Geplaatst:

Bijzonder lekkere pasta-hoedjes met in olijfolie gebakken halve kastanjes, een saus van light roomkaas met een berg gehakte verse kruiden uit de tuin( en nog een beetje uit die van Arja) : majoraan, venkel, bosui en tijm ook peterselie maar die komt uit de winkel en verder een flinke hand gehalveerde olijven met rozemarijn en peper.

Daarbij als groente de pastinaak die ik van Jorieke had op smaak gebracht met olijfolie, gehakte venkel en verse salie.

Geplaatst:

Een half koude salade van aardappeltjes, gerookte zalm, spinazie, kappertjes, uitjes en augurk. Een recept van Libelle die geen hoeveelheden aangaf, alleen hoe te maken, maar ik heb het totaal anders gedaan, want ik was het met een aantal zaken niet eens om het zo in die volgorde te doen, en bij mij moet er altijd knoflook bij. En ik heb er een lekker recept van gemaakt, jammie! Ik zal het uitschrijven, want ik ga dit vaker maken.

Makkelijk om van te voren te maken of bij de t.v. b.v.

20251015_202444.jpg 20251015_203104.jpg

Geplaatst:

Dat ziet er heerlijk uit @Petrasmoestuin .

We hebben gisteren bonen, ui en knoflook uet gegeten, met gedroogde tijm ook uit eigen tuin.

Vandaag hebben we een wok maaltijd gegeten met paksoi uet.

Geplaatst:

Kastanjes uit het bos (die uet zijn al op),

Spruitjes uet,

Peer van @acpronk .

PXL_20251016_164457300.jpg

Geplaatst:

Ik vergeet eigenlijk altijd te melden wat ik eet, of het moet wat aparts zijn….

Dinsdag: koolrabi, aard, en een balletje gehakt

Woensdag: stamppot boerenkool met rookworst uit Zelhem

Donderdag: bietenstamppot met feta en uienjus

Morgen word het paksoi met biefstukreepjes, peper en rijst!

Zaterdag, kook ik ( meestal) niet.

Eigenlijk eten we dus al maanden vaak uit de tuin en/ of vriezer!

😊happy Jo

Geplaatst:

Vanavond geen puf om te koken dus eitje met kruiden uet en champignons uit de winkel gebakken op 2 sneetjes volkorenbrood.

Geplaatst:
2 uren geleden, jootje zei:

Eigenlijk eten we dus al maanden vaak uit de tuin

Dat geldt voor mij ook. MIjn 2e jaar en echt elke dag groente uit de tuin, zo heerlijk! En inderdaad af en toe wat uit de vriezer wat uit de tuin is gekomen en geblancheerd.

Geplaatst:

Vandaag voor het eerst mijn tomatensaus gemaakt en die over spaghetti met groente uet gedaan. De saus maak ik met wortel, gember, uien, knoflook en oregano, basilicum kruiden.

In de pasta zat verder: paarse boerenkool, wortel, ui, knoflook, paprika. Alleen de paprika, knoflook en uien was gekocht.

Vorig jaar de saus voor het eerst gemaakt, maar niet van mijn groente en kruiden uet. Nu wel. Heerlijk. Helaas maar voldoende voor 2 dagen. Zoveel saustomaten heb ik helaas niet.

20251016_195919.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Net getest met een blokje kaas, vijg-kweepeer jam. Lekker!!!

Vijgen van de buren (die ze zeggen te eten maar gewoon verrotten aan de boom, zonde) grote kweepeer van MTFD en een paar japanse kleintjes uet.

Geplaatst:

Gisteren met het restje crème de marron nogmaals mousse gemaakt, nu zonder chocolade. Jammie!!! Verder groentenschotel waar alle ‘laatste’ zaken in zaten, plus nog restjes die over waren van dingen van de MTFD. Tomaat, paprika, venkel, patisson, peper, alles gewoon door elkaar gemikt, een tijdje doorgekookt (ivm met stevige schil van de patisson), en daarna met herfstkaas in de oven. Helemaal de ui en gehakt (gekocht) vergeten maar we misten het niet.

Geplaatst:

Lekkere risotto met bleekselderij en spinazie van de hand van Peter van @Anna3. Dat was gisteren. Ook druiven uit hun tuin als toe.

Vandaag staat in ieder geval kippensoep met shii-takes uJt en verse kruiden uet op het menu.

O en in sesamolie op de kachel gestoofde verse biet als “rauw”kost met een berg bieslook.

Geplaatst:
1 uur geleden, appelvrouw zei:

in sesamolie op de kachel gestoofde verse biet als “rauw”kost met een berg bieslook

Helaas hebben wij geen kachel. Dit klinkt geweldig. Ik doe sinds kort bietenpoeder door mijn yoghurt ‘s morgens. Bietensap vind ik niet te drinken. Maar bietjes zijn wel mega gezond, vooral omdat mijn bloeddruk soms kuren heeft maar ik geen medicijnen wil gebruiken. Hibiscusthee en bietenpoeder houden eea in toom.

Geplaatst:

Gisteren Algiersla gewokt. Ik had zoveel en ik had het al een keer als sla gegeten. Op zich bleef er dan weinig over. Met ui, knoflook en pepertje gebakken. Dank je wel @Vrouwholle voor de tip deze sla te proberen. Ze hebben leuke bloemetjes, die heb ik dus in een vaas gezet.

20251018_154045.jpg20251018_154354.jpg

20251018_203941.jpg 20251018_184049.jpg

Geplaatst:
44 minuten geleden, Tanja65 zei:

Helaas hebben wij geen kachel

Kan ook op het gewone vuur maar dat had je zelf natuurlijk ook al bedacht. Ik had dus een rauwe biet in blokjes en dan met een scheutje sesamolie op niet te hoog vuur totdat de blokje gaar genoeg waren. Zonder water dus.

Geplaatst:

Ga ik proberen @appelvrouw . Helaas is de bietentijd (bijna) over

Geplaatst:

Gisteren posteleinsalade gemaakt met eiersaus en veldsla met avocado, zalm, ui, tomaat. Boterboontjes erbij en patat.

Alleen de ui niet uet.

20251019_172030.jpg

20251019_203045.jpg

Geplaatst:

Goulash gegeten van koolraap. Heerlijk, alleen jammer dat het nog een beetje stevig was. Volgende keer mijn man vragen om de stukjes kleiner te snijden. 😂
En daarna weer het toetje met de kruidige peren.

20251020_174137.jpg 20251020_184935.jpg 20251020_201002.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.