Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
5 minuten geleden, Arja zei:

plantaardige eieren

Ik wil golden eggs, geen witte.

Geplaatst:

Dat zijn verkeerde Frans, die moet je afknippen en alleen de gele laten hangen😺

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Die gouden zijn zeldzaam

Geplaatst:

Weer een foto update.

Maandag stond de aubergine er nog zo bij.

20250701_105541.jpg

20250701_105457.jpg

Vandaag uitgeplant naar de definitieve pot. Hopelijk worden de bloemen bevrucht. Er is 1 bloem afgevallen een paar dagen geleden. Die was niet bevrucht ga ik vanuit.

20250703_135142.jpg

Geplaatst:

Hierbij mijn eerste juli bijdrage. De plant zit vol met bloemen en knopjes, wat eigenlijk natuurlijk niet best is voor een wedstrijd-ei. Her en der zie je al een klein ei in de uitgebloeide knop verschijnen. Ik zag vandaag geregeld hommeltjes op de plant, die doen hun best in ieder geval.

IMG_7824.jpeg

IMG_7820.jpeg

IMG_7822.jpeg

Geplaatst:

Hierbij mijn foto’s voor de maand Juli.

Ze zijn weer aardig bijgekomen. 😎

IMG_2537.jpeg

IMG_2538.jpeg

IMG_2540.jpeg

Geplaatst:

Wat leuk een rood appeltje

Geplaatst:

De planten in juli, genoeg bloemen maar vruchten ho maar. Ik vind het een ingewikkeld plantje... De groei zit er gelukkig nu wel in, maar dat gebeurt nu overal aan de foto's te zien.

20250701_221904.jpg

Geplaatst:

Update juli hier, ik ben hoopvol er lijken een aantal bloempjes bevrucht te zijn, maar nog heel heel klein. 20250706_170810.jpg

Geplaatst:

Mijn eerste ei laat zich zien! Pittige stekels trouwens.

IMG_7846.jpeg

aangepast door Dahli

Geplaatst:

Ah, wat mooi! Ik vrees dat het bij mij zo ver niet gaat lukken, voorlopig tenminste niet. Het is wel een bijzondere aubergine moet ik zeggen.

Geplaatst:

Hierbij mijn juli overzicht. Die van mij is nog lang niet zo groot als de rest, maar er zit vooruitgang in. En ook een bloemetje, als je goed kijkt.

IMG_20250704_122515.jpg

Geplaatst:

Foto van de plant in de grote pot. De andere staat in de bak die is minder mooi en heeft wel een kleine teruggang vertoond na het verplanten. Deze trouwens ook wel, vooral zichtbaar aan de bladeren.

image.jpg

Edit:

Altijd voorzichtig doen bij het weghalen van de slecht groeiende vruchten, je trekt zo een bloem mee

image.jpg

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

Mooi hoor al die grote planten.

En @appelvrouw zelfs je Crocs (?) zijn bijpassend bij de wedstrijd. Ze kleuren prachtig bij de bloemetjes.

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Ja ik heb verschillende paren die ik bijpassend aan kan doen!

Ik ben benieuwd heeft er iemand al een goud gekleurde aubergine?

Geplaatst:

Onze misschien-toch-geen-prijswinnaar maakt dapper al wekenlang stapels bloemen aan, die vervolgens ook uitgebloeid afvallen, maar nog steeds geen vruchtbeginsel te zien. Hij staat vlak naast bloemetjes die worden bezocht door hommels en bijtjes, en de courgettes iets verderop doen het prima (worden wel bevrucht). Wat doen we fout? Of ben ik te ongeduldig? Ik zal proberen vanmiddag of morgenmiddag een foto te maken. Hij staat in een grote pot, lijkt het daar lekker naar zijn zin te hebben.

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
  • Auteur

Hierbij mijn foto, plant is nog niet zo groot maar doet zijn best

20250712_112501.jpg

20250712_112447.jpg

Geplaatst:

Hierbij de beloofde foto's:

En... prettige ontdekking: het eerste ei is in wording! Ik was inderdaad te ongeduldig. Maar nu kan ik de vrucht wel groot kijken! Misschien heeft het nog een keer verplanten naar een grotere pot toch geholpen. Vond het eng, want bloeiend. Maar het moest echt.

20250712_111531_HDR.jpg

20250712_111512.jpg

20250712_111644.jpg

Geplaatst:

@Jorieke123 ja, die van ons geeft ook regelmatig bruine bladeren. Ik knip ze er steeds af, en hij blijft nieuw blad aanmaken. En bloemen. Ik maak me er maar niet te druk om.

Geplaatst:

Een weekje nadat het eerste ei zichtbaar werd, is de plant inmiddels aardig in productie. Ik denk dat dit weer lekkerder voor hem is dan die enorme hitte. De pepers bijvoorbeeld doen het opeens ook een stuk beter.

IMG_7864.jpeg

Geplaatst:

Nog steeds een paar bloemen, en nu ook eindelijk eentje die een vrucht lijkt te maken.

PXL_20250714_111458512.jpg

Geplaatst:

Ik heb vooral veel bloemen, maar zie nog geen vruchten. Ik wacht het rustig af. De courgettes waar hij naast staat, doen het prima. Dus waarschijnlijk moet ik net als Tanja geduld hebben. Waarschijnlijk zie ik dan pas wat als we terug zijn van vakantie.

Geplaatst:

@Gitta dan zie je misschien wel heel veel! Fijne vakantie!

Geplaatst:

Hij laat nu ook zijn ei zien.

Potentiële winnaar hoor, deze.

PXL_20250715_104424252.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic