Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke kippen het best voor in een woonwijk?


Supermoeke

Aanbevolen berichten

Ik heb ff een vraagje.. Bij hebben besloten om kippen te nemen.. We hebben een kippenhok met ren gekocht.. We wonen in een woonwijk en wil geen problemen met de buren krijgen.. Ons oog is op wyandotte krielkippen gevallen.. Maken die veel herrie of valt dat wel mee.. Of heeft iemand een tip voor een ander soort krielkippen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezellig en leuk, ik denk een goede keuze mooie en niet te grote kip, die ook nuja de mijne ooit heel lieve rustige kipjes waren die best heel oud werden.

 

Vraag bij aanschaf van jonkies om hen-garantie waneer er toch 1 een haan blijkt kun je deze omwisselen voor een

kip.

 

Welke kleurslag ga je voor en hoeveel neem je er ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote nadeel (of voordeel, ligt aan je wensen) aan wyandotten vind ik, het zijn echt kloeken, en ze worden snel broeds! Verder inderdaad wel lieve, rustige en vooral niet luidruchtige kipjes. Wij hebben antwerpse baardkrielen, qua geluid valt t reuze mee (staan bekend als redelijke herriemakers) behalve wanneer ze gaan leggen! T is maar met wat je wil! Ik zou wel even met de buren overleggen...

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verstand van kippenrassen, maar mijn beneden buurvrouw heeft een ouderwetse bruine kip die geen overlast geeft. Nou vind ik het zowiezo geweldig dat ik van haar kippetjes kan meegenieten als ik uit mijn raam kijk, dus mijn tolerantiegrens ligt ruim en hoog... een beetje tokkelgeluiden vind ik ontspannend om te horen, zolang er maar geen haan komt, en dat was de buuf ook niet van plan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezellig en leuk, ik denk een goede keuze mooie en niet te grote kip, die ook nuja de mijne ooit heel lieve rustige kipjes waren die best heel oud werden.

 

Vraag bij aanschaf van jonkies om hen-garantie waneer er toch 1 een haan blijkt kun je deze omwisselen voor een

kip.

 

Welke kleurslag ga je voor en hoeveel neem je er ?

 

Thanks voor je tip.. Ik heb het meteen opgeschreven.. Hen-garantie.. Was er zelf niet opgekomen..

 

Ik weet nog niet welke kleurslag.. Ik heb er een aantal die ik leuk vind.. Goud/zwart, Geel/wit, Buff, Rood, Parel grijs, meerzomige rood patrijs, columbia zwart/wit of buff/zwart en de laatste zalm kleur..

 

en het worden er maar 2 of 3.. Meer niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor Wyandotte krielen gaat heb ik nog een goed adres voor je met veel keuze.

PB me dan maar ff.

Ik heb er mijn kipjes ook vandaan.

Ik heb 5 Wyandotte krielen.

Wyandottes hebben de naam snel broeds te zijn.

ach, ik heb 5 dames waarvan er dit jaar 2 broeds geweest zijn.

Valt mij erg mee hoor, en broeds-af maken is ook niet ingewikkeld.

MIjn hennen hoor je bijna niet, ook niet als ze een ei leggen.

Ze zijn heel rustig en kalm.

Eten uit je hand en keutelen achter je aan door de tuin.

Ik heb eeb rood-porselein, een buff columbia blauw getekend, een columbia, een parelgrijze en een meerzomig-patrijs kleur.

Alle 5 anders en alle 5 een eigen karakter.

Kan er uren naar kijken, heerlijk!

En de eitjes.. Mmmmmmm!

  • Like 1

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja ik zou denk ik voor 3 gaan, met 2 vindt ik altijd 1 de baas, en dat is met 3 ook zo maar dan is de aandacht van de dominante kip niet zo op 1 gericht.

Verschillende kleuren is leuk al is rood-poselein wel erg mooi maarja parelgrijs ook en zo kan je doorgaan

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote nadeel (of voordeel, ligt aan je wensen) aan wyandotten vind ik, het zijn echt kloeken, en ze worden snel broeds! Verder inderdaad wel lieve, rustige en vooral niet luidruchtige kipjes. Wij hebben antwerpse baardkrielen, qua geluid valt t reuze mee (staan bekend als redelijke herriemakers) behalve wanneer ze gaan leggen! T is maar met wat je wil! Ik zou wel even met de buren overleggen...

Ik het net de woningstichting gebeld of we wel kippen mogen houden en dat we geen probleem.. en de buren.. daar gaan we strax ff heen.. Maar ik denk niet dat die er problemen mee hebben.. De ene buurman vind niks erg.. en de andere buren hebben zelf dwerg papagaien buiten.. Denk wel dat dat goed komt..

 

Maar ik zou ook wel geluid maken als ik een ei zou leggen.. Ik heb zelf 2 jongens en de oudste was 9 pond en de jongste 7.. Dus ik weet hoe het voeld.. Zal ik maar zeggen.. hihi..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen verstand van kippenrassen, maar mijn beneden buurvrouw heeft een ouderwetse bruine kip die geen overlast geeft. Nou vind ik het zowiezo geweldig dat ik van haar kippetjes kan meegenieten als ik uit mijn raam kijk, dus mijn tolerantiegrens ligt ruim en hoog... een beetje tokkelgeluiden vind ik ontspannend om te horen, zolang er maar geen haan komt, en dat was de buuf ook niet van plan.

Ik hou er ook van.. Mijn vaders heeft altijd parkieten gehad.. en het went ook.. en wij willen ook geen haan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor Wyandotte krielen gaat heb ik nog een goed adres voor je met veel keuze.

PB me dan maar ff.

Ik heb er mijn kipjes ook vandaan.

Ik heb 5 Wyandotte krielen.

Wyandottes hebben de naam snel broeds te zijn.

ach, ik heb 5 dames waarvan er dit jaar 2 broeds geweest zijn.

Valt mij erg mee hoor, en broeds-af maken is ook niet ingewikkeld.

MIjn hennen hoor je bijna niet, ook niet als ze een ei leggen.

Ze zijn heel rustig en kalm.

Eten uit je hand en keutelen achter je aan door de tuin.

Ik heb eeb rood-porselein, een buff columbia blauw getekend, een columbia, een parelgrijze en een meerzomig-patrijs kleur.

Alle 5 anders en alle 5 een eigen karakter.

Kan er uren naar kijken, heerlijk!

En de eitjes.. Mmmmmmm!

Thanks voor je aanbod.. Als het goed is hebben we al een adres om ze te halen.. Maar ik weet niet wat voor kleuren ze hebben.. Als het nu niks is stuur ik je een PM..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja ik zou denk ik voor 3 gaan, met 2 vindt ik altijd 1 de baas, en dat is met 3 ook zo maar dan is de aandacht van de dominante kip niet zo op 1 gericht.

Verschillende kleuren is leuk al is rood-poselein wel erg mooi maarja parelgrijs ook en zo kan je doorgaan

Oke.. dan worden het er 3.. Want ik wil geen ruzie.. Ik wil ook graag verschillende kleuren.. Heb er al helemaal zin in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en je kunt ze ook makkelijk wennen aan een ritme van dag en nacht als je steeds nachthok dichtdoet,

en vervolgens dan een normale tijd aanhoud dat meeste mensen wakker zijn met opendoen van het hok, heeft niemand er last van als ze dan later op de dag wat geluid produceren bij het ei leggen.

 

Wil wel foto van je kipjes zien waneer ze komen

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke.. Ik heb me niet helemaal goed ingelezen.. Ik dacht altijd dat kippen 's morgen eieren legde.. Weet waarom.. Maar dat dacht ik..

 

Als het goed is komt morgen het hok binnen en dan moet hij nog 1 keer door de beits.. ik hoop dat we van het weekend kunnen gaan kijken voor kipjes.. en tuurlijk zet ik foto's neer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wordt wel gezegd maar bij mijzelf nooit zo gemerkt in de loop van de dag eerder dan echt sóchtens vroeg een ei,

maar ik sluit ze ook op voor de nacht en laat pas om 9 uur het hok weer open.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raampje is handig als ze dan in de nacht schrikken dan fladderen ze niet zo erg dan zien ze nog een beetje.

Een deurtje of schuifje om nachthok aftesluiten vindt ik zelf heel handig, maar moet je ook beetje in praktijk ontdekken of je dat zelf ook wel gebruikt, anders is het zonde van je werk.

 

Weer iets anders hoeft ook niet hoor (tenminste niet bij jouw ras) maar is ook meer in praktijk.

Dat een doorzichtige bv plastic plaat bovenop de ren handig is dan worden ze niet zo nat bij regen, vooral als ze nog

klein zijn, opzich kunnen ze tegen regen maar vinden ze het bij mij niet fijn om nat te zijn.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ren hebben ze verdomd snel kaal dan, je kunt ze dan emmers vol met onkruid (uit je moestuin?) geven, zoeken ze er wel wat lekkers uit.

Maar denk niet dat je een leuke beplanting of struikjes kunt planten in die ren Dachten wij ooit ook leuk te doen. maar ze spitten alles uit, en pikken alles kaal. Niet als ze de ruimte hebben, maar dus wel in een ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ren hebben ze verdomd snel kaal dan, je kunt ze dan emmers vol met onkruid (uit je moestuin?) geven, zoeken ze er wel wat lekkers uit.

Maar denk niet dat je een leuke beplanting of struikjes kunt planten in die ren Dachten wij ooit ook leuk te doen. maar ze spitten alles uit, en pikken alles kaal. Niet als ze de ruimte hebben, maar dus wel in een ren.

Hoezo snel kaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...