Geplaatst: 3 juni 201213 j @ls het maanzaadzijn licht laat schijnenop de zonnebloemvalt de nachtschade op @gup2012 Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 4 juni 201213 j Auteur thnx lady's!merk dat ik eigenlijk moet oppassen met wat ik schrijf geef een reactie bij de voordeur;apart......dat mensen (ook in het gewone leven ) met 'n "mening" zolang bij de voordeur blijven hangen zou zeggen kom verder binnen en pak een stoel in de huiskamer of loop even mee naar de babbeltuin kletsen we met 'n koppie kruidenthee ff verder had mijn topic in de huiskamer geplaatst en zie daar zit ik ineens in de babbeltuin! ik zit alleen aan een koppie kruidenthee maar gezien mijn tijd hier en op de site van IVN vind ik dit wel een leuk gedichtje vandaag: De tijd nemend.... kijkendnaar de klokzie ik, wachtend, hoe ik...met de seconde"wijzer" word @gup2003 p.s. ook andere leuke gedichten zijn hier welkom natuurlijk! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 4 juni 201213 j Een ij'vrige man in KijkduinWas heel erg trots op z'n tuinMaar toen kwamen er wormenOm 't gewas te bestormenEn lag heel z'n tuin weer in puin! (ergens vandaag geplukt) Ik geniet van het levenIk geniet van de zonIk open de deuren en pleur van het balkon. (sorry, ik moet hier altijd om grijnzen) Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 4 juni 201213 j Auteur ehm even 'n kleine opmerking van dichterskant..... plaats je 'n gedicht van iemand anders probeer dan te kijken of je de dichtersnaam ook weet en vermeld dat dan..niet om te zeuren maar er zit namelijk copywright op, net als met foto's.......maar bonny wel erg leuk! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 4 juni 201213 j Je hebt gelijk. Van de onderste is de dichter echt onbekend.De bovenste zoek ik nog even op. En gevonden...Piet Ossewijer Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 4 juni 201213 j Ik geniet van het levenIk geniet van de zonIk open de deuren en pleur van het balkon. ik begrijp gedichten nooit, maar deze is leuk ik zie het voor me Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 4 juni 201213 j Auteur noot van IVN wat de luis betreft:"Maagdelijke zwangerschappen, zwanger geboren worden en toch niet zonder mannetjes kunnen!" Arme luiskinderenin lente en zomerbeschermd door jonge bladerenhardwerkendbinnen de slavernij van mierenkolonies uitgemelkten eieren gevendmag het nageslachtmet volpension overwinterenonder bescherming van de konginnemier waarna weer een seizoen van slavernij wacht.....@gup2012 dit moest er ff uit naar aanleiding van het luisnieuws!kleine noot nog van IVN: "En ach ja, waarom zouden we ze verjagen. Het zijn zeer nuttige en schone beestjes en een mierenstaat lijkt toch wel verdacht veel op een mensenkolonie. Alhoewel, hun samenleving is echt goed en eerlijk georganiseerd, terwijl wij er vaak een zootje van maken. Helaas! Met andere woorden we kunnen nog heel veel van de goed lopende mierensamenleving leren." Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 4 juni 201213 j Hmm.... maar niet echt veel ruimte voor individuele vrijheden en beslissingen in mierenland...
Geplaatst: 4 juni 201213 j Auteur maar erny!hier wel alle dichterlijke vrijheid! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 juni 201213 j Auteur Uitjes... Als 'n vlinderspreid ik mijn vleugelslaat me dragen op jouw lentebries droom van uitjessamen weg...maar thuis eten als 'n vlinderbezocht ik met jouvoorjaarsbloemen en herfstasters en besef...met lente-uitjesmaak je geen hachee @gup2005 Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 juni 201213 j Ik kan het gedicht niet mooi vinden, maar ik denk dat ik het ook niet begrijp (beetje cultuurbarbaar) is er een systeem dat je zo en gedicht uitlegd of hoe je het moet lezen ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 10 juni 201213 j Auteur hoi hanskorte uitleg dan:in het voorjaar gaan mensen weer naar buiten: lente-uitjes dusde vlinder (de mens) dartelt door het leven en in de luchtsamen uit maar thuis eten...in het voorjaar voorjaarsbloemen en herfstasters in de herfsten heel simpel....van lente uitjes maak je geen hachee ik vind het altijd leuk te spelen met woorden die meerdere betekenissen kunnen hebben Natuur-eigen Het kleine hoefbladverovert zijn deeltussen kippemuuren groot kruisblad geen brandnetel te bekennenwaar ik me aan brandgeen gevallenkastanje tegen mijn reuma de akkerwindewindt zich om de vlaggenmast gekleurde bladerensieren mijn tuinde natuur gaat zijn gangrichting winter bomen latenkalende kruinen ziengeen bloem bloeit nu uitbundig met zijn vlag late bessengeven hun dieprood weer natuur-eigentrek ik me terugdoor woordenop dit blad te laten vallen past niet bij het seizoen, maar om een beetje mijn stijl uit te leggen maar er waren meer moestuiners toch die gedichten schrijven???? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 juni 201213 j Top dat je wilde uitleggen, dankjewel, ik wilde al eerder vragen maar ik dacht dan voel je je mischien beledigd en dat bedoelde ik niet.Ik zal eens een paar x een gedicht van je lezen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 10 juni 201213 j Auteur ik voel me niet zo gauw beledigd hoor daarbij hou ik me eigenlijk niet echt aan de bekende dichtregels en rijmen doen ze bij mij eigenlijk ook nooit.hier heb ik wel echt gezocht in mijn gedichten die 'n link hebben met moestuinen@ hans even een test of jij wel zo'n cultuurbarbaar bent en vind je zoiets mooier/begrijpbaar? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 juni 201213 j mmmmm nee eigenlijk begrijp ik de korte ook niet, hoewel ik wel denk als je voor jeziet in het echt, koolzaad velden lijken tot de horizon te lopen, en koningskaars steekt verboven alles uit, tot aan horizon ?Het "kruist"" snap ik daarin niet, ""natuur-eigentrek ik me terugdoor woordenop dit blad te laten vallen"" Dit stukje vindt ik nou mooi en echt goed gevonden, bijna somber lijkt wel op begravenis passen.Dat stukje op een bijpassende foto zou ik denk ik best mooi vinden, en ook is dat stukje vindt ik dan echt herfst.kijk ik doe er ook 1 zuur als zuringzout als haring zoet als aardbeibitter dan ik ben jij zeg maar wat fout is Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 10 juni 201213 j Auteur heel goed!en als je dan bedoelt dat die jij van kararakter bitterder is dan jou...zeg ik: heel erg mooi! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 26 juni 201213 j Auteur criminele to-maatjes oog.....st! produktief kwekendkijk ik naar "stelen"en ga mee met dieven..... stil-verwonderdzie ik tomaten groeienmeer en meer een oogst zo' n crimineel goede opbrengstkan alleen door een helend vermogenvan stelen en dieven! @gup 2012 [*] gedichtje is qua woordspelen geschreven... Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 12 juli 201213 j Auteur sint-janskruid weer....'n depressiehet lage druk-gebiedgeeft "ongezond"de hoge druk weervan het zonnetje in huis te zijn ik koestermijn oranje/gele tuinboeketvan goudsbloem en guldenroedeen het rustgevende sint janskruidvind ik al dwalende door regenvelden! @gup2012 en wie.....durft ook eens.....? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 14 juli 201312 j Auteur 1 jaar verder..........vadertje cats! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 14 juli 201312 j Sta ik daarTe kijken en te turenMijn voeten in de aardeEn handen in mijn haar De planten groeien lustigIk verbaas mij toch steeds weerHoe uit een heel klein zaadje groeitEen vrucht, en dat heel rustig *GIMD*
Geplaatst: 28 juli 201312 j Ik vind deze heel mooi, vertelde mijn moeder een keer toen het even wat tegen zat: Your mind is a garden,Your thoughts are the seeds You can grow flowers,Or you can grow weeds
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.