Geplaatst: 1 juni 201411 j Songtekst – Knolraap en lof, schorseneren en prei En thans, broeders en zustersWillen wij gezamenlijk zingen dat heerlijke lied“Knolraap en lof, schorseneren en prei”Op bladzijde 85 van onze bundelRampen bedreigen het menselijk levenKnolraap en lof, schorseneren en preiWaar zijn geloof, hoop en liefde geblevenKnolraap en lof, schorseneren en preiGif in de bodem, lawaaiige burenKnolraap en lof, schorseneren en preiBuien en lagere temperaturenKnolraap en lof, schorseneren en preiLibanon, El Salvador, SurinameKnolraap en lof, schorseneren en preiWeekbladenroddel en etherreclameKnolraap en lof, schorseneren en preiDegeneratie en makelaardijKnolraap en lof, schorseneren en preiHeel onze wereld wordt 1 woestenijKnolraap en lof, schorseneren en prei(Halleluja)Dalende omzet en stijgende lastenKnolraap en lof, schorseneren en preiLiegen , bedriegen, oneerbaar betastenKnolraap en lof, schorseneren en preiVuil en verval en terreur in de stratenKnolraap en lof, schorseneren en preiPopidioten en voetbalfanatenKnolraap en lof, schorseneren en preiKwalijke ziekten en vieze gezwellenKnolraap en lof, schorseneren en preiU hoef ik zeker wel niets te vertellenKnolraap en lof, schorseneren en preiDuistere driften en afgoderijKnolraap en lof, schorseneren en preiWie zal ons redden, wie maakt ons weer vrijKnolraap en lof, schorseneren en prei(Waar is de Heer?)Overal zien wij ze groeien, de hordenKnolraap en lof, schorseneren en preiMensen die steeds minder menselijk wordenKnolraap en lof, schorseneren en preiMensen die jengelen, mensen die bulkenKnolraap en lof, schorseneren en preiMensen die lasteren, schimpen en pulkenKnolraap en lof, schorseneren en preiMensen, gespeend van gevoel en gewetenKnolraap en lof, schorseneren en preiEn wat die mensen niet allemaal etenKnolraap en lof, schorseneren en preiNooit meer, nooit meer keert het getijKnolraap en lof, schorseneren en preiEn zet u dit er dan ook nog maar bijKnolraap en lof, schorseneren en preiKnolraap en lof, schorseneren en preiKnolraap en lof, schorseneren en prei… Drs. P. (Heinz Hermann Polzer) 1987 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 juni 201411 j hij was een geweldig tekstdichter , niet alleen voor eigen gebruik volgens mij heeft hij ook veel geschreven voor anderen .Hij is gewoon taalkunstenaar , en zijn liederen blijven gewoon leuk
Geplaatst: 2 juni 201411 j Gwen wat kun jij mooi dichten Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Geplaatst: 8 oktober 201411 j Inmiddels is het oogsttijdDe bloesems zijn een vruchtBlozend hangt het in de bomenOnder een grauwe lucht *GIMD*
Geplaatst: 8 oktober 201411 j Regendruppels in het webEen kruisje siert haar rugEen vliegje heeft een beetje pechWordt leeggezogen voor haar kindjes *GIMD*
Geplaatst: 8 oktober 201411 j Een akker grauw met dauwDeed dienst als een groeizame schootBracht voedsel voor ons mensenHet bodemleven is dood *GIMD*
Geplaatst: 8 oktober 201411 j Straalt en bloeitIvoren kelk met gouden glansZoemend vleidt de bij zich haar wegNaar binnen voor de nectar *GIMD*
Geplaatst: 19 december 201411 j Mamma, 'k wil 'n man hè!Watter man, m'n lieve kind?Wil jij dan een Fransman hè?Nee, mamma, nee!'n Franse man, die wil ek nieWant "parlez vouz" verstaan ek nieDit is my plesierMet die Moestuinkerels hier! Mamma, 'k wil 'n man hè!Watter man, m'n lieve kind?Wil jij dan een Duitser hè?Nee, mamma, nee!'n Duitse man, die wil ek nieWant "Schweinefleisch" dat lus ek nieDit is my plesierMet die Moestuinkerels hier! Mamma, 'k wil 'n man hè!Watter man, m'n lieve kind?Wil jij dan een Engelsman?Nee, mamma, nee!'n Engelsman, die wil ek nieWant "I love you" verstaan ek nieDit is my plesierMet die Moestuinkerels hier! Mamma, 'k wil 'n man hè!Watter man, m'n lieve kind?Wil jij dan een Moesman hè?Ja, mamma, ja!'n Moestuinman, die wil ek hèIn 'n Moesman s' arme wil ek lèDit is my plesierMet die Moestuinkerels hier!
Geplaatst: 19 december 201411 j Auteur huub dit is een liedje.........laat ik verder maar niets zeggen Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 19 december 201411 j Dit ook: k zag twee uienbieten kruieno het was een wondert was een wonderboven wonderdat die uienkruien kondenhi hi hiha ha hak stond erbijen keek ernaar
Geplaatst: 20 december 201411 j 'k zag twee bieten konijnen schieten oh het was een wonder ,'t was een wonder boven wonder dat die bieten schieten kondenhihihi hahaha ik stond er bij en ik keek er naar .
Geplaatst: 20 december 201411 j Zo kunnen we nog wel even doorgaan: Ik zag twee preien met dikke dijen, o het was een Mammoth`t was een Mammoth boven Mammoth.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 december 201411 j We maken er een Mammoet Potje van... Ik geloof niet dat er verder veel literaire eer te behalen valt hier.
Geplaatst: 20 december 201411 j MOESvan MOEStuinvan leive MOE(s)van appelMOES en zo waar van poes MOESKRENTENMOES Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 12 juli 20169 j vroeger moestuinierden we via school ergens vlakbij het VU,Daar heb het geleerd en pas de dingen toe in de tijd van nu.Ook werd het gedaan door de nonnetjes op het internaat,vandaar dat ik het graag doe ook al wordt het laat.Dit jaar waren de aardbeien zeer vroeg, ze waren heel lekker en we hadden er genoeg.Nu blaast de olifant uit de kelder dit verhaaltje uit....fffffjjjjjtttt, groetjes aan Geertje ook zo'n spruit
Geplaatst: 13 juli 20169 j Auteur jeetje...... sint jozefhuisamstelveenseweg 760............zuster maria in de tuinkelder vol koollucht mooie jeugdherinneringen Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.