Jump to content

Welke (sub)tropische vruchten in serre

karamanliali

Recommended Posts

Welke tropische of sub tropische vruchten kan geplant worden in plastic serre?

Ik wil ananas proberen. zou het lukken? maar hoe kom ik aan het zaden, dat is de vraag. Soms zit in de ananas die ik koop van die hele kleine pitjes ik weet niet of ik dat kan gebruiken?

Wie heeft ervaringen mee met welke vruchten?

Bij ananas kan je beter de tak die bovenop de ananas zit eraf snijden en dan "stekken". Dit gaat prima maar moet in de winter overwinterd worden. Zelf heb ik o.a. deze dingen in de kas staan: http://www.fruitbomen.net/mediterraan/

Ik heb zelf ook een leuk boekje over exotische fruitsoorten zaaien/kweken in de kas, dus als je een stukje zoekt over een bepaalde fruitsoort kan ik best een stukje voor je inscannen!

Het is dit boekje:

http://www.bol.com/nl/p/exotische-vruchten-kweken/1001004005533949/

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Het staat me bij dat ananastelers zogenaamde "Slips" gebruiken. Dit

schijnen kleine uitlopertjes te zijn die op de ananas groeien. Ik geloof dat

ze soms wel op Ebay worden aangeboden want in Ananas heb je ook vele

soorten.

Ron

In Australie op een ananasplantage geweest , en daar plantten ze de ananas op zijn geheel, uiteraard met het groen boven de grond.

Het eerste jaar had de plant 1 vrucht van pakweg 3 kg , die waren voor sap , moes en kubusjes.

Het 2e jaar had de ananas 3 vruchten van pakweg 1,5kg , eerste kwaliteit ananas voor versverkoop.

Het derde jaar had de plant 5 tot 8 vruchten van max 1kg , die waren voor op siroop in blik.

goch , het water komt me weer in de mond , die lekkere superverse en rijp geplukte ananassen , 2 van 1,5kg voor een halve euro..

krijg weer heimwee ...