Petrasmoestuin Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari Wie van jullie slaat weleens bladeren en stelen van groente op in de vriezer, zoals: Bietenblad en stelen Wortelgroen Koolrabiblad en stelen Venkelstelen Snijbietblad en stelen Bleekselderij blad en stelen Meiraapblad en stelen Het was de bedoeling om het b.v. in rijst en pastagerechten te verwerken, maar ik heb steeds andere recepten gemaakt en uitgeprobeerd en het ligt nu dus maanden in de vriezer. Ik kan van de meeste groente niet vinden hoe lang je het in de vriezer kunt bewaren. Wie weet dat? Dit jaar ga ik wel wat eenvoudiger koken en meer pasta maken. Ik zei dat al jaren lang, en ik heb geloof ik nog wel 200 recepten klaar liggen, maar dat doe ik dan 1 x of 2 x per week of zo en verder wat snellere recepten. Ik heb de tijd zelf nodig voor mijn tuin en dus minder tijd in de keuken. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 3 februari Auteur Geplaatst: 3 februari Vanavond de snijbietstelen en blad en knolselderijstukjes erdoor gedaan. Dat leek mij wel veilig. Waren allemaal geblancheerd. Wel een half jaar geleden gedaan. 1 Quote
loes Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari (aangepast) Het lijkt mij ook allemaal veilig om te eten, de smaak en structuur gaat achteruit bij langer invriezen maar echt slecht wordt het niet zomaar in een goede vriezer en je verhit het nog voor gebruik. Al dat bladgroen wat je omschrijft is bij mij vrijwel allemaal compostmateriaal en anders verwek ik het direct. Snijbiet heb ik nu al een paar jaar niet meer gekweekt maar daarvan maakte ik snijbiettaart welke vervolgens weer prima kan worden ingevroren. (ik herken dat van al die recepten. ik heb er ook nog heel wat liggen om ooit eens te proberen. Het loopt niet weg En ik bedenk altijd maar dat recepten meestal om een reden blijven liggen, de lekkerste en meest passende komen vaak direct aan bod) 7 februari aangepast door loes 3 Quote
Gitta Geplaatst: 7 februari Geplaatst: 7 februari Ik herken wel wat van petra's verhaal hierboven. Ik heb ook nog wat bladselderij zin de vriezer liggen. Nu weet ik dat ik het nog veilig kan gebruiken. Bedankt loes voor een antwoord. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.