Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

besr0408354241396636413.jpg

Geranium-rotundifolium-hp-130509-Eggestraat-small52151396636427.jpg

De 1e is de Geranium Molle , de 2e is de Ger. rotundifolia. Beide inheems. Ze lijken er wel wat op. Robertskruid is het in ieder geval niet.

Zelf ben ik er nog niet echt van overtuigd hoor, of jouw plantje nou wel een Geranium is. Ik vind hem erg ongelobt en erg rond. Aan de andere kant; de steeltjes zijn het wel helemaal en ook dat verdorde blaadje links. Het zal waarschijnlijk wel. Maar 100% ?

De Geranium van mijn 1e foto is een veel slapper soortje dan de jouwe. Hmmm..... denk denk.....

Geplaatst:

Ik durf het nauwelijks te opperen, maar ik denk ook aan een soortje boterbloem

Geplaatst: (aangepast)
Geplaatst:
Ab-so-luut geen boterbloem..die heb ik hier bij 10duizenden, en die zien er -ook de jonkies- anders uit.

Er zijn zeer veel verschillende soorten boterbloemen, ook met zulke blaadjes als op de foto als ze jong zijn, bijvoorbeeld de gulden boterbloem heeft jong heel andere blaadjes dan de scherpe, grote of kruipende boterbloem. Ze zijn alleen wat wax-achtiger dan deze blaadjes, dus ik denk vooralsnog ook aan een Geranium, maar ik sluit een boterbloem niet uit.

Geplaatst:

Er zijn ook boterbloemen die hier nogal op lijken. ( er is een witte, lage, die hier op lijkt, maar is vrij zeldzaam, dat lijkt me sterk dat die daar zo staat )

De geranium die Thea denkt is veel slapper van structuur.

Ik denk ook wel een geranium hoor, maar ik twijfel wel.

Geplaatst:

Volgens mij ook ooievaarsbek, geen boterbloem.

Ik heb ook eentje ... .

Volgens mij zaten de zaden in de potgrond, want dit plantje schiet overal in m'n potten.

Iemand enig idee?

plant128881396671928.jpg

plant229591396671937.jpg

Geplaatst:

Dat lijkt mij vreemd genoeg een aardappel ja. Stukjes schil met een oog op en nog net voldoende 'aardappel' aan de schil kan kiemen... maar normaal zit ook dat niet in potgrond.

Deze plant/boom staat plots tussen mijn beukenhaag, komt mij vaag bekend voor maar heb geen idee wat het is. Eens ik weet wat het is gaat hij of naar de composthoop of naar een eigen stukje om te groeien.

6mkx.jpg

Geplaatst:

Een Esdoorn. Ofwel Acer. Zelf ff zoeken welke precies. Zijn er nogal veel van. Dit is een doodgewone.

Geplaatst:

Nou, een vingeroefening voor de moestuinforummers:

Het zijn allemaal krakers, ik weet niet waar ze vandaan komen en hoe ze hier komen.

7-april-0170071396896373.JPG

7-april-0277581396896376.JPG

7-april-0374681396896380.JPG

7-april-0436271396896383.JPG

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

~Douglas Adams~

Geplaatst:

Ik vind dat klein hoefblad heel mooi!

Doet het nog iets? eetbaar ofzo?

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

~Douglas Adams~

Geplaatst:

Het jonge blad en bloemen zijn idd eetbaar van klein hoefblad. Die weegbree is ook eetbaar.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Zover ik weet niet eetbaar nee. Maakt ondergronds uitlopers en gaat een eind de tuin in. Is zonder blad een van de eerste in het vroege voorjaar die bloeit, met mooie gele paardebloemachtige bloemen op kale stelen. Vroege leverancier van stuifmeel voor de hommels. Verder een prutplant.

edit. we reageren allemaal tegelijk he ? Wél eetbaar dus. ....ach ja. waarom ook niet. konijnen eten ook bijna alles.

Geplaatst:

bedankt!!

~Douglas Adams~

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...