Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het zou een Photinia kunnen zijn, en dat is ook wel het eerste waar ik aan denk, maar buiten de scheuten die wat rood zijn, ziet de struik er toch wat anders uit kwa blad, en zou de struik nu veel voller met jonge scheuten moeten staan die ook rood zijn of roodachtig, en dat mis ik hier. Is dit een recente foto ? Zo ja, dan twijfel ik . Denk ik ook aan Viburnum tinus, maar ook daar zie ik te weinig jonge scheuten voor. Of heb je hem net gesnoeid ?

Geplaatst:

Zoiets ?

walnuttree52871408470155.jpg

gewoon walnoot ( volgens internet, heb wel een kwartier moeten zoeken, ik kwam er zelf niet uit ) Gewoon een soortje met erg grote bladeren ? Ik weet t ook niet.

Geplaatst:

Hhaha. Ik dus ook. Heb nooit zin om zoiets op te zoeken via dat soort sites, maar heel soms, als ik het zo zélf niet weet of te zeer twijfel, zoek ik dat wel eens op. Kom je op zo'n site die dan waarcshijnlijk al tig jaar geleden is ontwikkeld ofzo, want die dingen werken óf heel slecht, óf ik ben te sullig om ze simpel te gebruiken. Wáárdeloze sites.

Maja. Als ik iets wil weten , wil ik iets weten. Autist als ik ben, dan bijt ik me er in vast.

Ik kom op walnoot uit ( via die foto ), maar zelfs dan nóg, twijfel ik; wantrouw ik internet.

Tot het moment dat ik het simpelste kenmerk eigenlijk pas bewust zag: de noot: de vrucht. Ik ging geheel en helemaal op het blad af. Fout !

Het blad vind ik nog steeds raar groot voor walnoot. Maar de vrucht zegt eigenlijk alles.

Die geveerde bladeren kunnen een paar bomen zijn, maar die hebben allemaal peulen of halve windzaden. Dit is echt een noot. En dat groeit in nederland ( waar jij wandelde neem ik aan ? ) eigenlijk alleen maar in walnoot zo. Naast kastanje dan en nog wat anderen, maar dan klopt het blad helemaal nul.

vandaar.

En plaatje gevonden dus.

Geplaatst:

Dit is een recente foto en heb hem nog niet gesnoeid.. ja voor de lol her en der een tak half weggeknipt (in de laatste maand) maar geen rode verse toppen. Ik ben net verhuist en dit is een boompje dat in mijn perkje staat en dat ik moet snoeien van de eigenaar, ik kan de hem wel vragen wat voor een boom het is maar leuker vind ik om zelf uit te zoeken hoe ik dit boompje moet snoeien en te laten zien dat ik van goede wil ben

Geplaatst:

als je hem moet snoeien van de eigenaar kan je beter vragen hoe hij dat wil hebben.

de juiste manier om te snoeien hoeft niet de manier te zijn die de eigenaar wenst.

Geplaatst:

Nu niet meer snoeien, is voor beide opties ( óf een Viburnum tinus, of een Photinia) het beste.

Geplaatst: (aangepast)

Oke Loes en Bit, morgen ga ik aan de eigenaar vragen wat de naam is van het boompje (struik) en zal ik nu niet in de wilde weg wat gaan knippen, bedankt voor de informatie

Edit: Het is een glansmispel boom (Red Robin) en kan wel 4 meter hoog en 4 meter breed worden en mag na de bloei gesnoeid worden, hij heeft reeds gebloeid

aangepast door Gast
Geplaatst: (aangepast)
En dat groeit in nederland ( waar jij wandelde neem ik aan ? ) eigenlijk alleen maar in walnoot zo.

Ja de wandeling was in Nederland....nog maar nét in Eijsden.

Ik wil weten welke Juglans dit dan is, áls het een is Ik ga nog maar eens surfen....

P1050954bbbb85751408479177.jpg

aangepast door Gast
Geplaatst:

Een hele tijd terug alweer heb ik een mooi pepermunt plantje gezaaid en is uiteraard ondertussen een mooie plant.. Tenminste, is het wel pepermunt? Daar twijfel ik dan weer aan. Hij smaakt niet naar pepermunt. Hij heeft wel iets munt achtigs, ergens ook weer wat weg van basilicum.

Foto van de plant:

image38191408616919.jpgimage85631408616945.jpg

Geplaatst:

Ik had er geen zaadjes van. Heb ze wel naast elkaar gezaaid.. Kan daar iets mee gebeurd zijn?

Geplaatst:

Ik denk een Basilicum hoor. Mijn Basilicummunt ziet er echt zo niet uit. Mijn basilicum ook niet trouwens, maar daar zijn ook nogal wat soortjes van. De geur van het blad zou uitsluitsel moeten geven. Basilicummunt vind ik maar vaag ( eigenlijk; gewoon niet ) in de buurt komen van de geur van de vele Basilicums.

Geplaatst:

image28901408640100.jpgimage12911408640101.jpgimage69621408640119.jpg

Is er iemand die mij kan vertellen welk ras pronkbonen dit is?

Alvast bedankt

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Hij ruikt een beetje basilicum achtig, maar hij is niet zo ontzettend intens als 'gewone' basilicum. Als ik gewone basilicum alleen al aanraak ruikt m'n hele kamer er naar maar dat is bij deze niet zo..

Het is ook meer een beetje een boompje. Hij heeft één 'echte' stam... en ik heb één kop ondergedrukt zodat ie daar een aflegger kon vormen.. dat heeft ie wel aardig gedaan nu denk ik.

Geplaatst:

@ Loraine één van deze:

Witbloeiende klimmende rassen die in Nederland geteeld worden zijn:

'Emergo'; met draad

'Dominant'; met draad

'Désirée'; zonder draad

'Excelsior'; met draad, en heeft de langste peulen (35-40 cm)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...