Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Ik denk 'boerentenen' Jane. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Brechtje Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Wij zoeken van deze plant de naam:Is aan komen waaien dus we weten niet welke plant het is.Het lijkt op een viooltje.
suus76 Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Die boontjes, volgens mij zijn dat dezelfde boontjes die ik van mijn griekse buurman heb gekregen, het zijn enorme klimmers, meter of drie hoog, en vallen in de categorie pronkbonen. De peulen zijn heel erg groot, je laat ze doorgroeien tot je de boon er in duidelijk ziet zitten, en deze eet je dan. Drogen kan ook, dan laat je de peulen verdorren aan de plant en oogst je de bonen als de peulen helemaal dor zijn. Er kan het gerecht Gigantes Plaki van worden gemaakt http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/article/detail/3003472/2011/10/31/Griekse-reuzenbonen-uit-de-oven.dhtml
Jorieke123 Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Brechtje, dat is een maarts viooltje. Maar dan een uitvoering met donker blad Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
D_SDennis Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Geen maart viooltje, maar labradorviooltje. Viola labradorica
appelvrouw Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Dit plantje komt overal op in de Jardinadetuin. OP een stuk waar we vorig jaar verbena`s aardappel en uien hadden. Dit plantje herinneren we ons niet. Het lijkt vaag op een klaproossoort, de stengels zijn behaard en het ruikt "groen" geen specifieke geur dus. Helemaal niemand? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
D_SDennis Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Lijkt inderdaad sterk op gewone klaproos.
Yosha Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Toen ik eens zaad via internet bestelde kreeg ik er nog een zakje gratis zaad bij. Er staat op dat het Cichorium intybus is, maar het heeft heel ander blad. Het smaakt wel zoals ik me voorstel, naar andijvie. Het ziet er uit als sla op de foto, maar heeft steviger blad. Is dit een bepaalde cultivar of is het wat anders dan cichorei?
Heleen1963 Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 Voor zover ik er verstand van heb is het geen cichorium soort, eerder een ijsbergsla .Even zo goed kan ik er wel meters naast zitten hoor , en is het nog iets totaal anders
mijke Geplaatst: 27 april 2015 Geplaatst: 27 april 2015 is dit niet gewoon nog niet kroppende groenlof? Is het superbitter? schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Yosha Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Bedankt voor jullie reacties. Ik ben gaan googlen op ijsbergsla en groenlof, en ik denk dat het inderdaad groenlof is! Omdat ik groenlof niet kende had ik het nooit zelf herkend. Het smaakt wel bitter, maar niet superbitter zoals paardesla, meer zoals andijvie. Ik vind het wel te bitter om zo te eten, een paar blaadjes door de sla zou misschien wel lekker zijn maar niet teveel (tenzij je van zo bitter houdt). Dat klopt dan ook met de naam die op het zakje stond. Hij was vorig jaar gezaaid dus ik ga er straks vast zaad van hebben Hopelijk geeft hij net zo lang en zulke mooie bloemen als andere cichorei. Ik ben in ieder geval blij met deze planten, ze hebben zulk mooi lichtgroen en vol blad en dan is het nog eetbaar ook!
Heleen1963 Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Oh groenlof ook nooit vangehoord ik ga eens googlen ,ben benieuwd
appelvrouw Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Lijkt inderdaad sterk op gewone klaproos. Ja ik ging net nog even kijken, maar mijn klaprozen hebben alleen groene en geen rode steeltjes..Willen jullie eens kijken of iemand misschien rode steeltjes heeft? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geertlaurent Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Ja ik ging net nog even kijken, maar mijn klaprozen hebben alleen groene en geen rode steeltjes..Willen jullie eens kijken of iemand misschien rode steeltjes heeft?Zou het kunnen dat de foto hieronder een groter exemplaar is dan uw plantje? Ziet er mij echt wel dezelfde plant uit... Enig probleem is dat ik deze in de berm zag groeien en deze foto gemaakt heb om te vragen wat voor plant dit zou kunnen zijn Viel echt op tussen het gras, er stonden geen andere in de buurt en groeit fors.
methikal Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Ik dacht een Washington Cherry gezaaid te hebben, maar dit lijkt niet op het exemplaar van vorig jaar. Stam lijkt wel op een tomatenplant met die haartjes, maar hij groeit niet als een tomaat. Iemand enig idee?
weknow Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Blad is toch wel "tomaat", maar op een of andere manier groeit ie wat raar, lijkt geen hoofdstam te maken. Kun je af en toe hebben...een minkukeltje dat minder of raar groeit tussen je tomaten-zaailingen....maar deze vorm heb ik ook nog nooit gezien. Hoop dat je ook goeie zaailingen hebt, want ik twijfel of dit een goed dragende plant kan gaan worden...... In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
weknow Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Die plant van Yosha op de vorige bladzijde zal inderdaad wel een groenlof zijn. Typische ouderwetse winter en vroege voorjaarsgroente, die wat vorst kan hebben. Wordt - vreemd genoeg - ook wel "suikerbrood" genoemd (ik vermoed omdat de gebrande wortels, is familie van cichorei = koffie-surrogaat, wat zoetig smaken). Is een oude groente, werd vroeger veel geteeld. Smaakt beter in een stamppotje dan rauw, dan overheerst het bittere niet zo. Met spekjes en een gekookt eitje en wat boter (en: mijn tip: wat gestoofde uienringen) door de hete aardappeltjes mixen, net zoals andijvie stamppot. Is best lekker eten! In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Yosha Geplaatst: 29 april 2015 Geplaatst: 29 april 2015 Dat klinkt erg lekker! Er zit al zat blad aan om te eten
0xygen Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 http://publicaties.praxis.nl/folder-week-18-2015/page/14-15?utm_source=folder-wk18-2015-acties&utm_medium=website-acties&utm_campaign=folder-week18 Iemand enig idee wat voor vijg dat is ? Ook vraag ik mij af wat voor citrusboom dat is. Hopelijk kan een van jullie dat zo zien
Yuras Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 Calamondin of kumquat. Meest waarschijnlijk calamondin.
Nathanya Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 Dan heb ik er ook een. We hebben dit jaar een nieuwe volkstuin overgenomen. Bij wat prutsen een maandje geleden kwam ik wat knollen tegen. Enig idee wat dit is?
Aanbevolen berichten