speets Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Wij zijn bang dat deze struik teveel gaat woekeren. Welnee, je kunt hem heel goed snoeien. Er komen mooie rode vruchtjes aan, heel decoratief. Bovendien komen er nesten met spinselmotjes in. Fijn voor de vogels en de vleermuizen in je tuin/straat ben er niet zo blij mee pfff. Die zou ik er inderdaad meteen uithalen. Groeit als kool en je hebt er verder weinig aan. Moet je een grote tuin voor hebben. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Fleur Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Ja als die in mijn tuin stond dan was die er al uit geweest, helaas staat die in de tuin van de buren die nooit wat aan de tuin doen Ik hoop maar dat ze open staan voor wat ik zeg en bereid zijn hem te verwijderen.Ze moeten van de woningbouw aan de voorkant al een struik weg halen waar de wortels de regenpijp van de vernieling in geholpen is
speets Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Een paar jaar geleden heb ik op mijn kosten een hele grote esdoorn in de tuin van de achterburen laten omzagen, omdat mijn zuid-tuin geen zon meer kreeg. Toen ze later verhuisden, moesten ze van de woningbouwvereniging ook (op hun eigen kosten) een andere boom om laten zagen. Dus je kan eens bij de WBV informeren. Een boom moet toch minimaal 2 meter van de erfgrens staan? Vervelende dingen zijn dat. Komt vaak langs bij 'De rijdende Rechter'. Ik hoop dat het daar bij jullie niet op uitdraait. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Fleur Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Ik heb het ook bij de woningbouw neergelegd nu aangezien ze toch moesten komen om de regenpijp aan de voorkant weer in orde te maken.Heb hun uitgelegd dat gezien ze al meer aan de voorkant hierdoor weg hebben moeten halen ik dadelijk idd als een soort van boeman gezien wordt,Hierop zouden ze een melding doen voor buurtbemiddeling om evt problemen voor te zijn, dus hoop en duim nu dat ze niet al te lang op zich laten wachten en zien of dit netjes opgelost kan worden.
popke Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 Dit plantje staat in een stuk waar ik iets gezaaid heb maar ik weet niet meer wat... En nog 1:
weknow Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 Ik zie blad van melde en wortel of kervel of wellicht kamille als ik de foto's aanklik en dan grotere te zien krijg. Die rode aardbei-achtige op de 2e foto bracht me even in de war....maar het is je nagel In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
popke Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 Ok ik zal eens in de boekjes kijken waar het op lijkt. Dank je. Wortel en kamille is het trouwens niet, er zit een paars bloemetje aan. Edit: nee dat is het niet, het middelste plantje bedoel ik.Ja oeps haha die nagellak...tuintip van mijn overleden tante; dan zie je de vieze randen van het tuinieren eronder niet!Edit2: nog een foto, nu zonder begeleidende andere plantjes
appelvrouw Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 Popke het is de gewone duivenkervel (fumaria officinalis)..de plantjes bloeien heel lang tot wel in september. Het werd gebruikt bij leverklachten. Ik heb ze ook vanzelf in mijn tuin en vind het een erg leuk plantje! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
popke Geplaatst: 31 mei 2015 Geplaatst: 31 mei 2015 Dank je appelvrouw! Het is zeker een leuk plantje.
Yuras Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Weet iemand wat voor boompje is dit? Het is toevallig zaailing van iets prunusachtig, maar wat precies is een raadsel. Lijkt op zure kers, maar bloeide met pruimachtige bloempjes op korte steeltjes. Alle vruchtenbeginsels, helaas, gevallen... img]https://www.moestuinforum.nl/imgupload/uploads/IMGP938328611433155958.jpg[/img]
webhex Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Ik heb een APP gevonden:http://identify.plantnet-project.org/#/ Je moet een foto uploaden van alleen 1 blad of 1 bloeiwijze. Moet zeggen dat mijn proeffoto's niet erg succesvol waren, maar hoe meer mensen het gebruiken hoe beter het wordt. Was het dit?http://identify.plantnet-project.org/#/species/weurope/Celtis%20australis%20L.
Yuras Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Perfecte resultaat http://identify.plantnet-project.org/#/query/weurope/ (*) ( ) ( ) ( ) ( )Aristolochia clematitis L.AristolochiaceaeBirthwort (*) ( ) ( ) ( ) ( )Dryopteris affinis (Lowe) Fraser-Jenk.DryopteridaceaeScaly Male-fern (*) ( ) ( ) ( ) ( )Pterocarya fraxinifolia (Poir.) SpachJuglandaceaeCaucasian Wingnut (*) ( ) ( ) ( ) ( )Jacaranda mimosifolia D.DonBignoniaceaeFern-tree, Green Ebony (*) ( ) ( ) ( ) ( )Verbascum blattaria L.ScrophulariaceaeMoth Mullein (*) ( ) ( ) ( ) ( )Hedera helix L.AraliaceaeBind Wood, Common Ivy (*) ( ) ( ) ( ) ( )Catalpa bignonioides WalterBignoniaceaeCatawba, Common Catalpa (*) ( ) ( ) ( ) ( )Robinia pseudoacacia L.FabaceaeBlack Locust, Common Acacia (*) ( ) ( ) ( ) ( )Albizia julibrissin Durazz.FabaceaeMimosa Tree, Persian Acacia (*) ( ) ( ) ( ) ( )Convolvulus lineatus L.ConvolvulaceaeNarrow-leaved Bindweed (*) ( ) ( ) ( ) ( )Platanus x hispanica Mill. ex Münchh.PlatanaceaeLondon Plane, Plane Tree (*) ( ) ( ) ( ) ( )Asplenium majoricum Litard.Aspleniaceae (*) ( ) ( ) ( ) ( )Dryopteris dilatata (Hoffm.) A.GrayDryopteridaceaeBroad Buckler-fern, Common Fern (*) ( ) ( ) ( ) ( )Gymnocarpium robertianum (Hoffm.) NewmanWoodsiaceaeLimestone Fern, Scented Oakfern (*) ( ) ( ) ( ) ( )Verbascum pulverulentum Vill.ScrophulariaceaeHoary Mullein (*) ( ) ( ) ( ) ( )Polystichum aculeatum (L.) RothDryopteridaceaeHard Shield-fern, Pricky Fern (*) ( ) ( ) ( ) ( )Lactuca alpina (L.) Benth. & Hook.f.AsteraceaeAlpine Blue-sow-thisle, Alpine Sow-thisle (*) ( ) ( ) ( ) ( )Asplenium marinum L.AspleniaceaeSea Spleenwort (*) ( ) ( ) ( ) ( )Carduus litigiosus Nocca & Balb.Asteraceae (*) ( ) ( ) ( ) ( )Ambrosia artemisiifolia L.AsteraceaeAnnual Ragweed, Common Ragweed (*) ( ) ( ) ( ) ( )Phacelia tanacetifolia Benth.BoraginaceaeLacy Phacelia, Phacelia (*) ( ) ( ) ( ) ( ) enz... heel nuttige app...
Maria16 Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 (aangepast) Bij voorstellen had ik al aangegeven dat ik zo goed als niets weet van planten,bomen en struiken dus ik heb foto's genomen en zou heel graag willen weten welke struik,plant en boom het is.Ik hoop dat jullie mij hierop antwoord kunnen geven. Hier komen ze,het zijn er 10. Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4Deze is een beetje moeilijk te zien vanwege de klimplantenwand op de achtergrond,maar toch nog wel te zien aan het bladverschil Foto 5 Foto 6 Foto 7 Foto 8 Foto 9 En de laatste beide op de foto. Foto 10 3 juni 2015 aangepast door Gast
Erny Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 Misschien is het handig als je de foto''s even een nummer geeft (onder in je bericht klikken op "Edit" en dan je orginele post aanpassen). Dan wordt het wat minder verwarrend als mensen antwoord gaan geven. Zelf denk ik dat foto nr 6 een Hosta is.
appelvrouw Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 Ik ben niet zo goed in struikjes en heesters..ik weet er toch een paar denk ik.1 is denk ik een Kerria6 is een Hosta7 lijkt me een Forsithia We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 Ga ik ook het rijtje af. De meesten zullen wel kloppen, ik twijfel oever 1-tje. Maar de foto's zijn ook wel wat moeilijk. Allemaal zwaar beroerd gesnoeid/ mishandeld trouwens. 1= Kerria, wat Appelvrouw al zei.2=Sering denk ik . Die twijfel ik. zwaar mishandeld.3=Photinia. Een zielepootje dit hoor.4= Jasmijn / philadelphus5= Ook weer een sierkers ( prunus roodbladig )6 = Hosta.7= Forsytia8=Prunus Lauroserasus9=Sierkers. Niet te zien zo welke. Zwaar mishandeld.10 = De rechter = Weigelia. links zie ik zo niet. Wie dit allemaal gesnoeid heeft moet maar tegels leggen.
Maria16 Geplaatst: 3 juni 2015 Geplaatst: 3 juni 2015 Misschien is het handig als je de foto''s even een nummer geeft (onder in je bericht klikken op "Edit" en dan je orginele post aanpassen). Dan wordt het wat minder verwarrend als mensen antwoord gaan geven. Zelf denk ik dat foto nr 6 een Hosta is. Bedankt voor de tip,is inderdaad wat handiger.
Maria16 Geplaatst: 3 juni 2015 Geplaatst: 3 juni 2015 Ik ben niet zo goed in struikjes en heesters..ik weet er toch een paar denk ik.1 is denk ik een Kerria6 is een Hosta7 lijkt me een Forsithia Bedankt voor je antwoord.
Maria16 Geplaatst: 3 juni 2015 Geplaatst: 3 juni 2015 Ga ik ook het rijtje af. De meesten zullen wel kloppen, ik twijfel oever 1-tje. Maar de foto's zijn ook wel wat moeilijk. Allemaal zwaar beroerd gesnoeid/ mishandeld trouwens. 1= Kerria, wat Appelvrouw al zei.2=Sering denk ik . Die twijfel ik. zwaar mishandeld.3=Photinia. Een zielepootje dit hoor.4= Jasmijn / philadelphus5= Ook weer een sierkers ( prunus roodbladig )6 = Hosta.7= Forsytia8=Prunus Lauroserasus9=Sierkers. Niet te zien zo welke. Zwaar mishandeld.10 = De rechter = Weigelia. links zie ik zo niet. Wie dit allemaal gesnoeid heeft moet maar tegels leggen. Bedankt voor je antwoord Ik weet dat het zwaar verwaarloosd en slecht behandeld is,maar ik woon hier sinds kort en hier heeft een oude man gewoond die nu in de verzorging zit en zelf er blijkbaar niets meer aan heeft kunnen doen,de woning is door aannemers helemaal opgeknapt en de tuin is ook door dezelfde mensen onderhanden genomen,er stonden ook hele hoge bomen die tot de grond gelijk zijn gemaakt. Hoe en wat moeten we doen om het eventueel weer in orde te krijgen als dit al gaat lukken?
Bit Geplaatst: 3 juni 2015 Geplaatst: 3 juni 2015 Hai. Is verder niet heel erg ofzo hoor, maar je kan je eigen bericht wat je hier plaatst altijd 'editten' . Er zit in je bericht rechts een edit knop, dan kun je altijd zelf je eigen post aanpassen. Je hoeft dus geen 3 posts te plaatsen achter elkaar. Je hebt 10 verschillende struiken geplaatst, ook niks mis mee, maar om een behandelplan in dit identificatie-topic te gaan plaatsen gaat mij wat ver . Ook dat bedoel ik niet vervelend hoor. Maar daar is dit topic niet voor he ? Dus die vragen die je hebt kun je best willen plaatsen ( of een hovenier inhuren ), maar dan beter in de topic-groep : 'tuin-vragen'. Komt bij dat alle verschillende struiken ook in een heel verschillend advies zullen resulteren.
kenbeimer Geplaatst: 4 juni 2015 Geplaatst: 4 juni 2015 Ik heb hier lampionplant gezaaid, maar wat denken jullie?Lampionplant of onkruid? Dit is mijn 3e jaar zaaipoging, maar ze lijken me maar niet te ontkiemen. Ieder jaar wordt ik blij gemaakt met een dood vogeltje, of in dit geval onkruid dat in kiemstadium niet is te onderscheiden van onkruid of lampionplant. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Gast Geplaatst: 4 juni 2015 Geplaatst: 4 juni 2015 Wet iemand wat dit is ik vind de kleur erg mooi daarom heb ik deze nog niet weggehaald.
Gast Geplaatst: 4 juni 2015 Geplaatst: 4 juni 2015 Bedankt is dit een vaste plant net zoals de zuring. Of gaat deze helemaal dood aan het einde van het jaar.
zaaizee Geplaatst: 4 juni 2015 Geplaatst: 4 juni 2015 ff googlen en hopa een 1 jarige wintervaste plant http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/bladgewassen/melde/
Aanbevolen berichten