RvO Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Ik gok een soort (ras zo je wilt) braam.Kruisbes heeft zeker een ander blad.
Gast jack Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 denk ook dat het scheuten zijn van braam
RobO Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 blad lijkt op een doornloze braam die opnieuw gestekelde takken heeft ontwikkeld (kan dat eigenlijk, kenners?)
Vlietzicht Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Bedankt voor jullie reacties. Het kan heel goed een verwilderde braam zijn. Er staan bramen in de buurt.Ik vond het al zo vreemd dat ik op internet nergens het blad kon vergelijken. Ik ga uit van jullie antwoorden. Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉 Moestuinseizoen op Vlietzicht
Frank Houweling Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Ik vind 'm erg vreemd. Hij doet me een beetje aan prachtframboos denken. Edit: nee, die is minder gevederd... Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
thea Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Daar dacht ik ook aan met mooie rose bloemen. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
greetje11 Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 Wilde braam, met erg gemene stekels, heb ik ook op de moestuin staan.
Bit Geplaatst: 3 oktober 2012 Geplaatst: 3 oktober 2012 van de inheemse wilde bramen zijn er nogal wat soortjes. Helemaal goed uit elkaar te houden zijn ze ook niet. Bramenland is nogal onbenoemd, op de echte soortjes na ( kwekers ed ) Maar kruisen ook best makkelijk. Ik dacht eerst hierbij aan "dauwbraam" , maar zo sterk gevederd zijn die toch niet. Wel een braamdingetje lijkt me, al weet ik niet welke. Kruising, wild soortje etcen Robo.: Nee, een doornloze braam maakt niet opeens gestekelde scheuten ( tenzij bij mutatie-scheuten) want je moet niet denken zoals bij pruim, kers en dergelijke, dat ze geënt zijn ( dan zou dat kunnen ) Bramen worden vegetatief vermeerderd. Enten loont niet
RobO Geplaatst: 4 oktober 2012 Geplaatst: 4 oktober 2012 ja, dacht ik ook, maar ik had een thornless evergreen en daarvan zegt de leverancier: "DOORNLOZE BRAAM819030 'Thornless Evergreen'(Eng: Blackberry)(Rubus fruticosus)Doornloze braam, middelsterke groei, de oogsttijd begint in de loop van augustus en gaat door tot half september. De zeer stevige vruchten (bramen of braambessen) zijn tamelijk groot en iets langwerpig. Ze zijn zoet met een stevige bite. Laat ze wel goed rijpen aan de plant, dat komt de smaak en productie ten goede; uiteindelijk belonen ze u met een grote oogst. De plant is zeer winterbestendig en groeit op zowel klei als zandgrond. Op zandgrond voldoende mulchen om vochtverdamping tegen te gaan. Uit de wortels kunnen gestekelde stengels groeien, deze altijd verwijderen!
Bit Geplaatst: 4 oktober 2012 Geplaatst: 4 oktober 2012 Misschien muteren die dingen heel snel ? Gaat mijn kennis te boven. Misschien dat bij de veelvuldige vegetieve vermeerdering er stoffen gebruikt worden ( hormonen heb ik wel es gehoord ( ik weet het dus niet ! ) ( celkweek ? ) die maken dat er makkelijker mutaties ontstaan ? Weet een van de profs dit niet ?
Erny Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 Was bij een bloemenzaak... hadden allerlei "najaars"dingetjes overal liggen voor bloemstukjes... en zag opeens deze vruchtjes... Toen ik vroeg wat het was, wat de naam was... wist ze het niet... Ze waren "binnengekomen" onder "overig"... Dus is er iemand die weet wat deze "overig" is?
Frank Houweling Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 Is dat niet gewoon een kalebas? Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 Dat is die stekel-tomaat van Geedee toch? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 Vruchtje is zacht, als een stevig tomaatje..., geen kalabas-achtige hardheid...
Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 "Pumpkin on a stick" noemt Geedee hem. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 Lijkt op Solanum Aethiopicum. foto van internet: Edit: dat is de Pumpkin on a stick
Erny Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 Die lijkt precies!! Bedankt allemaal Zal ik morgen (kom er toch langs) de bloemist maar even voorlichten... ps... vruchtje kostte per stuk maar 0,25 cent... das goedkoper als een zakje zaad... Edit: Internet leert mij dat het familie is van de Aubergine!!http://www.plantnames.unimelb.edu.au/new/Sorting/CATALOGUE/Pt1-African-eggplants.html
Gem Geplaatst: 7 oktober 2012 Geplaatst: 7 oktober 2012 Ik heb op de tuin een leuk klein struikje staan...een soort roos volgens mij want er zitten hele kleine doorns aan die er hetzelfde uitzien als de doorns van een roos.Nu is mijn vraag aan jullie...weten jullie welke het precies is zodat ik gericht kan gaan zoeken naar hoe en wanneer ik hem het beste kan snoeien. De bloeiwijze Het blad ~I believe in God, only I spell it Nature~
Bit Geplaatst: 8 oktober 2012 Geplaatst: 8 oktober 2012 Dat is een erg lastige vraag hoor. De naam van zo'n roosje vragen. Maar ervan uitgaand dat je de foto recent genomen hebt ( ? ), is het een doorbloeier ( herhaaldbloeiende roos ) Dat betekent dat je óf niets hoeft te doen ( dood hout wegsnoeien in november, of maart ) óf als ie je te groot wordt, hem kunt terugsnoeien in maart-april. Dat mag heel diep, dat mag ook achterwege blijven. In beide gevallen zal de roos herhaald terug bloeien. Je snoei bepaald dan een beetje de maat van de struik. Het heeft niet veel effect op de bloei ( of toch ook wel: hoe groter de stuik, hoe meer bloemen ) Ga ik er ook even vanuit dat het geen klimroosje is. Verder: niet te moeilijk doen met zo'n ding. Je kan er niet veel fout aan doen. Een bosmaaier eroverheen kan ook. Staat ie een beetje te kwarren, dan in maart lekker mulchen en mesten. In de winter vooral geen natte voeten laten krijgen. Rozen kunnen heerlijk makkelijke en bloeigrage stuiken zijn.Ik ga er een beetje vanuit dat dit een struikroosje is met speidende groeiwijze - wat langere zijwaartse scheuten met aan het einde de bloei. Is dat zo ? 50-6m ( 70 ? ) cm hoog, en als lostaande struik dan breder dan hoog ?
Gast jack Geplaatst: 8 oktober 2012 Geplaatst: 8 oktober 2012 de naam weet ik niet maar het is wel een makkelijke soort knip alle uitgebloeide roosjes er uit ..als ze helemaal uitgebloeit is knip ze dan gewoon terug
Gem Geplaatst: 8 oktober 2012 Geplaatst: 8 oktober 2012 Dank jullie wel Bit en Jack.Foto heb ik gisteren genomen dus zal inderdaad een doorbloeier zijn.Makkelijke roos dus zoals ik het lees....hij is nog vrij klein dus zal hem alleen een beetje meer in vorm snoeien. ~I believe in God, only I spell it Nature~
Erny Geplaatst: 8 oktober 2012 Geplaatst: 8 oktober 2012 Bij verhuizing van ouders deze "kamer"plant opgelopen die nu nog ff buiten geparkeerd staat en opeens enthousiast begint met bloeien.Wat is het? Want dan weet ik waar ik er mee heen moet... want heb zo'n vermoeden dat ie niet buiten moet blijven staan...
Gast jack Geplaatst: 8 oktober 2012 Geplaatst: 8 oktober 2012 das een mooie kamer plant ( de naam ??ik zou hem gelijk binnen zetten voor het raam waar hij zowel zon als schaduw krijg .
Erny Geplaatst: 8 oktober 2012 Geplaatst: 8 oktober 2012 Ok... thanx is gebeurd, ten koste van een paar grote kruisspinwebben... Veel water of weinig water? Hoop op het laatste, past beter bij mij...
Gast jack Geplaatst: 8 oktober 2012 Geplaatst: 8 oktober 2012 niet te veel water heb deze plant ook gehad ZE bloeide mooi .ze stond ook buiten maar helaas ik had ze dus te laat na binnen gehaald ....
Aanbevolen berichten