Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Ff gekeken, en ja hoor... dat is 'm inderdaad. En bij nalezen blijkt ook waarom de tuinlui deze uit de bakken hebben gehaald... ze kunnen maar tegen ongeveer -3 vorst... Das lastig... dan kan ik 'm denk ik helaas ook niet redden... Heb geen onderkomen voor dat soort gevoelige plantjes. Enige dat ik kan doen is in de koude kas zetten, maar daar vriest het ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Solanum rantonnetii

syn.Lycianthes rantonnetti

 

Dit Zuid-Amerikaanse familielid van de Aardappel is een waardevolle,langbloeiende struik of een klimplant voor warme gebieden.

De takken worden bedekt met enkelvoudige,groene bladeren,die een goede achtergrond vormen voor de overvloed aan diep paarsblauwe bloemen in de zomer.Hij kan worden toegepast als 2-2,5 m.hoge achtergrondstruik of langs hekwerk en fijn/grofmazig gaas geleid worden-dan kan hij een hoogte van 3,5 m. bereiken. 'Royal Robe' heeft dieper paarse bloemen en bloeit in streken met een zachte winter bijna het hele jaar door.

 

m.v.g.

hansi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok... dan krijgen we dit jaar dus een zachte winter... das bij deze afgesproken!

 

En Thea.... mijn koude kas staat op een half uur fietsen op de Piccardthof dus de kaarsjesoplossing wordt dan wat ingewikkeld helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Ok ik heb een raadseltje,

Een van de leden van mijn vereniging had van de zomer een klimplant staan met helder rode vruchten er waren heel veel wespen bezig met het opeten van de vrucht.

Nu was ik daar van de week weer en de vruchten zijn nu aan het drogen maar aan de buitenzijde van de gedroogde vrucht zitten doorns.

De gehele plant heeft trouwens doorns.

Heeft iemand enig idee wat dit is?

Ik heb die man niet meer gezien dus ik kan het hem niet vragen en ik heb ook al zitten zoeken op google maar kan hem niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...