Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Volgens mij:weet zo niet de naam:die vrucht die jullie niet meer wouden hebben/kweken.Snelgroeide (struik) met stekels en vrucht.

 

Dit schrijf Jorieke

Dit staat op vreeken.nl:

 

Een zeldzaam gewas uit Midden-Amerika. De plant wordt 50-70 cm hoog (buiten) en zit vol dunne stekels. Uit de prachtige witte tot helblauwe bloemen ontstaan trossen met stekelige vruchten, net als bij kastanjes. Als de schalen zich openen komt de rode vrucht (met een doorsnee van 3 cm) te voorschijn. Nog even op narijping wachten en je kan er in bijten. De zoetzure, frisse Litchi-smaak is onmiskenbaar. Toepassingen te over: gewoon zo eten, gekookt of in jam verwerkt (lekker met aardbeien!). Tenslotte, een zeer bijzondere eigenschap: de plant is een veelbelovende killer van het aardappelcystenaaltje!

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te lezen wat de eigenschappen zijn. Men zegt toch dat planten spontaan in je tuin gaan groeien als je ze nodig hebt?

 

Als je imker bent is wormkruid best handig. Het wordt vaak gebruikt om de bijen te bedwelmen ipv tabak.

 

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Vandaag onze tuin voor het eerst sneeuwvrij gezien. Dat viel wel wat tegen. Grote plassen water die me enigszins zorgen baren. Nu heeft het natuurlijk veel geregend en is de sneeuw gesmolten, maar er waren ook tuinen die minder last hadden van het water. Nou, we kijken het nog even aan voordat we meteen de verhoogde bakken gaan plannen.

 

Maar er stonden her en der ook nog wat struiken en planten waar we nog wat van verwachten. Maar we weten niet wat het voor struiken en planten zijn. Hebben jullie misschien een idee? Hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.

 

moestuin-zonder-sneeuw-blog0591391359570584.jpg

moestuin-zonder-sneeuw-blog0694221359570598.jpg

moestuin-zonder-sneeuw-blog0435191359570614.jpg

moestuin-zonder-sneeuw-blog0291051359570628.jpg

 

En over hetgeen op de volgende foto maken we ons ook een beetje zorgen. Is dit nou kweekgras?

moestuin-zonder-sneeuw-blog0353201359570703.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die laatste foto lijkt me wel wortels van kweekgras en als ik het goed voor heb dan staat het rond die bessen vol met die vuiligheid.

Persoonlijk zou ik die bessenstruiken er volledig uithalen, met grote klomp aarde om zo weinig mogelijk wortels te beschadigen en alle kweekgraswortels verwijderen, ook deze welke in de struiken vergroeid zijn.

Bij het terug planten van de bessen veel water geven en hopelijk hebt ge dit jaar nog vruchten.

Werk aan de winkel!!!!

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En over hetgeen op de volgende foto maken we ons ook een beetje zorgen. Is dit nou kweekgras?

 

het zou ook haagwinde kunnen zijn, dan hangen er wel wat 'stengeldraadjes' ergens in de struiken.

voor beide niet-gewenste kruiden geldt: wortels die je ziet verwijderen zonder te morsen, alles wat boven komt weghalen om dit tuig uit te pieren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...