Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Er bestaan in europa 4 soorten teunisbloemen en een hybride; Oenothera glazioviana (Grote teunisbloem)

Oenothera parviflora (Kleine teunisbloem)

Oenothera biennis (Middelste teunisbloem)

Oenothera oakesiana (Duinteunisbloem)

Oenothera x fallax (Bastaardteunisbloem)

m.v.g.

hansi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm.... zoeken op Volocasia gigantea levert nix op maar op Colocasia gigantea reageert ie wel.

Geweldige plant die olifantenplant, waar de naam vandaan komt is duidelijk. Maar ook duidelijk is dat dat (gelukkig... want past echt niet in mijn huis... ) mijn plantje niet is.

Mijne is toch duidelijk meer een vetplant....

 

De "Clivia" richting lijkt er meer op, maar is het ook niet helemaal....

De zoektocht gaat dus door...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad... goed gezocht mensen! Dat is 'm: de Haemanthus Albiflos.

Heb me gelijk zitten inlezen...

En van zo'n zin als de volgende wordt ik wel blij... ben met kamerplanten namelijk niet zo goed in watergeven...

"... is prized horticulturally for its unusual appearance and extreme tolerance of neglect."

En:

"... This is a very successful indoor plant where it is too tender to be grown outdoors, and thrives on "healthy neglect". It prefers not to be in full sun, but is very tolerant of under-watering, and flowers better if restricted in a small pot."

 

Aha... vandaar dat ie zo lekker bloeit want zit zéker in een té kleine pot, groeit er zo'n beetje uit...

 

Heel leuk ding en z'n kans om het bij mij te overleven is groot...

 

Bedankt voor de zoek-inspanningen...

 

Edit: en toch iets met olifanten... wordt ook olifantsoor genoemd schijnt...

 

Nu de bonen nog....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik had nog op olifantsoor gezocht maar daar kwam ik een heel andere soort plant tegen. Leek meer op aaronskelk pachtige plant. Nou ja, ik kwam ook iemand tegen die op hyves een foto had staan van jouw plant en hem olifantplant noemde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...