Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

... en niet vers in je composthoop verwerken. Ik bewaar alle wortels in een grote vuilniszak totdat ze definitief verrot zijn voor ik ze op de composthoop neerleg. Je kan ze natuurlijk ook in de GFT-container dumpen maar dan verlies je uiteindelijk weer de bouwstoffen die ze vanuit jouw tuin in zich opgenomen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedeavond allemaal,

 

Dit plantje staat bekend als Asparagus densiflorus 'Sprengeri'.Andere soorten en varieteiten zijn;

Asparagus densiflorus 'Meyers' (synoniem A.meyeri).

Asparagus falcatus.

Asparagus setaceus (synoniem A.plumosus).

Asparagus setaceus 'Pyramidalis'.

 

m.v.g.

Hans

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond bij medetuinder op de moestuin, heb alleen "tomaatje" geoogst voor zaad, niet geproefd. Wel hele mooie plant, maar inderdaad enorme stekels. Ga de mijne dit jaar (mits het zaad wil kiemen) dan ook niet in moestuin zetten maar in tuin bij het huisje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er wel ervaring mee Angela....en als ik jullie beide een tip mag geven?...begin er niet aan. de plant zit vól met echt nare stekels die onder je vel afbreken als je je er per ongeluk aan stoot. over de smaak valt te twisten maar ik vind er persoonlijk écht niets aan. daarbij zitten de vruchtjes vol zaadjes en om ze te oogsten moet je weer met die stekels worstelen waar twéé paar handschoenen niet eens tegen werken.

wil je een second opinion? vraag maar aan Jorieke die was er ook al zóóóóów blij mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil je een second opinion? vraag maar aan Jorieke die was er ook al zóóóóów blij mee!

 

Oh jee MOet ik die arme plant nou alweeeer afkraken? Ze zaaien zich blijkbaar ook nog ontzettend uit, want ik kom ze overal tegen. En als je een blad of een stuk plant niet op tijd opruimt, dan verdorren ze op de grond, en prik je je nog meerdere keren bij het onkruidtrekken o.i.d.

Ze smaken ook nog eens bijna nergens naar. En al helemaal niet naar litchi's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de naam wist had ik hier al even gekeken en het komentaar al gelezen onder andere van jou Jorieke, ik had wel zaad van de planten gehaald voor het geval dat en had inderdaad een prikker in mijn vinger.

Bij mijn mede tuinder stonden ze gewoon in de volle grond maar er waren zoveel wespen op het fruit af gekomen dat ik er geen durfde te plukken maar ik dacht door de wespen dat het wel erg zoet moest zijn.

Er zaten ook erg veel vruchten aan, en zo veel planten stonden er niet dus een goede opbrengst terwijl ik bij jullie lees dat het tegenviel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...