wijo Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 (aangepast) Wat voor onkruid is dit? Het groeit hier echt overal! Vroeger hadden we voornamelijk kruiskruid, maar tegenwoordig dus dit schepseltje...Iemand enig idee?Kan het wijnruit zijn? 20 mei 2016 aangepast door Gast Met vriendelijke groet,Wim.
Wildgroei Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Hi allemaal! Nieuw op het forum én nieuw in de wereld van zelf je groente kweken. Ik heb sinds dit jaar een klein moestuintje in de stad van ongeveer 10m2. Ik ben razend enthousiast en heb vandaag voor het eerst geoogst! Omdat ik nog redelijk nieuw ben in de materie staat mijn tuin ook vol met plantjes waarvan ik geen idee heb wat het is. Ik dacht recht gezaaid te hebben, maar er groeit van alles door elkaar. Kunnen jullie mij helpen? Misschien een beetje onduidelijk, maar heeft een lange steel en is vrij groot. Iemand enig idee? Staat tussen mijn spinazie. Hier heb ik courgette gezaaid, maar is dat het ook? Het heeft de vorm van rucola, de structuur van bloemblaadjes. Mijn héle veldje groeit er vol mee. Weghalen of laten staan? Wat is het? Ik hoop dat iemand mij wijzer kan maken, thanks!
pippi Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 speets, ik heb geen zenegroen gezaaid en geen dahlia's gezaaid.
Jorieke123 Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Pippi; de onderste lijkt mij een munt. Maar je hebt er vast al aan geroken? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Wildgroei: de 1e kan ananasbes nee, zonnebloem denk ik... gezien de kiemblaadjes. ... 2e is aardappel, 3e misschien afrikaantjes? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wildgroei Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Dankjewel! Dan hebben de zaadjes van de vorige tuinder meer karakter dan de mijne
pippi Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Jorieke, ik heb er nu aan geroken. Het ruikt naar niks.
femmie Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Hier weer een spontaan plantje op de plek waar de composthoop was. Na aardappel, is het nu een tomaat denk ik. Wat denken jullie?
Deborah Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Tomaat, bij mij komen er ook een paar spontaan op. Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
harm07 Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Wildgroei: Die laatste foto zou ook gele ganzenbloem kunnen zijn. die heeft ook precies van zulke blaadjes.
Niensss Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 (aangepast) Het enige verrassingspotje waarvan ik nog niet zeker ben wat het nou eigenlijk is!Tips hoe en wat verder ermee zijn natuurlijk ook welkom! Edit: het komt uit een zakje van de action en als ik kijk naar andere berichten hier kan het dus vanalles zijn :') 24 mei 2016 aangepast door Gast
Deborah Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Salie? Ruikt het ergens na als je het tussen je vingers wrijft? Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Sin Fronteras Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Aangezien ze bij de Action kruidenzaden verkopen (o.a Mediterraan) zal dit wel Salie zijn. Ik zou de plantjes eerst maar eens uitdunnen of, als je dat vertrouwt, de wortelkluit voorzichtig uit elkaar trekken en één a twee plantjes in een aparte pot zetten. Zo dicht op elkaar zitten ze elkaar in de weg... Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Jorieke123 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Salie heeft dikke korte bolle kiemblaadjes. En daarna meteen harig blad. Ik denk lavendel? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Niensss Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Salie? Ruikt het ergens na als je het tussen je vingers wrijft? Het ruikt naar iets wat je in de keuken kunt gebruiken maar ik kan het niet direct plaatsen. Zou inderdaad salie kunnen zijn. Ik moet toch nog langs het tuincentrum dan ga ik daar even tussen de plantjes snuffelen. Letterlijk
speets Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 speets, ik heb geen zenegroen gezaaid...Hoeft ook niet, die komt gewoon aanwaaien "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
pippi Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Aha. Nou we zullen het snel weten want de bloemknopjes gaan volgens mij bijna open.
Saffier Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Vreselijk onkruid in mijn tuin. Ik dacht aan Haagwinde. Klopt dit en hoe kom ik er vanaf. Ik ben al een jaar die dingen uit aan het trekken maar ze blijven zeer hardnekkig. Elke dag schoffelen heeft geen zin (maanden volgehouden)
Erny Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Winde inderdaad.Bij uittrekken blijft bijna altijd een stuk wortel over, die loopt vanzelf weer uit.Je zou de wortel wat dieper kunnen volgen en die geheel verwijderen. Stug volhouden en dan krijg je 'm er wel onder.
Jaydot Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Yep. Winde. Drama! Ik dacht dat ik in mijn nieuwe volkstuintje alleen in één hoek zevenblad had, pas een week of wat later kwam de winde op driemiljoen plaatsen tegelijk omhoog .Schoffelen, schoffelen, schoffelen!! The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
speets Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Ik wip met de spitvork de uitloper met een hele hap grond omhoog en haal hem er dan zoveel mogelijk met wortel en al uit.Mijn tuin is na een paar jaar zo goed als vrij. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jaydot Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Da's leuk, maar het werkt niet als je een tuinbuurvrouw hebt die juist aan jouw kant de winde lekker laat gaan @#!§*!!! The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
Aanbevolen berichten