Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
Wat voor onkruid is dit? Het groeit hier echt overal! Vroeger hadden we voornamelijk kruiskruid, maar tegenwoordig dus dit schepseltje...

Iemand enig idee?

P518034424751463590122.JPG

P518034619721463590131.JPG

P518034794741463590140.JPG

Kan het wijnruit zijn?

aangepast door Gast

Met vriendelijke groet,

Wim.

Geplaatst:

Hi allemaal!

Nieuw op het forum én nieuw in de wereld van zelf je groente kweken. Ik heb sinds dit jaar een klein moestuintje in de stad van ongeveer 10m2. Ik ben razend enthousiast en heb vandaag voor het eerst geoogst! Omdat ik nog redelijk nieuw ben in de materie staat mijn tuin ook vol met plantjes waarvan ik geen idee heb wat het is. Ik dacht recht gezaaid te hebben, maar er groeit van alles door elkaar. Kunnen jullie mij helpen?

Misschien een beetje onduidelijk, maar heeft een lange steel en is vrij groot. Iemand enig idee? Staat tussen mijn spinazie.

IMG-20160520-WA001633781463755212.jpg

Hier heb ik courgette gezaaid, maar is dat het ook?

IMG-20160520-WA001751991463755216.jpg

Het heeft de vorm van rucola, de structuur van bloemblaadjes. Mijn héle veldje groeit er vol mee. Weghalen of laten staan? Wat is het?

IMG-20160520-WA001816811463755219.jpg

Ik hoop dat iemand mij wijzer kan maken, thanks!

Geplaatst:

2016052018090156451463761216.jpg

Hier weer een spontaan plantje op de plek waar de composthoop was. Na aardappel, is het nu een tomaat denk ik. Wat denken jullie?

Geplaatst:

Tomaat, bij mij komen er ook een paar spontaan op.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst: (aangepast)

Het enige verrassingspotje waarvan ik nog niet zeker ben wat het nou eigenlijk is!

Tips hoe en wat verder ermee zijn natuurlijk ook welkom!image45111464108411.jpegimage45261464108411.jpeg

Edit: het komt uit een zakje van de action en als ik kijk naar andere berichten hier kan het dus vanalles zijn :')

aangepast door Gast
Geplaatst:

Salie? Ruikt het ergens na als je het tussen je vingers wrijft?

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Aangezien ze bij de Action kruidenzaden verkopen (o.a Mediterraan) zal dit wel Salie zijn. Ik zou de plantjes eerst maar eens uitdunnen of, als je dat vertrouwt, de wortelkluit voorzichtig uit elkaar trekken en één a twee plantjes in een aparte pot zetten. Zo dicht op elkaar zitten ze elkaar in de weg...

Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden!

In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe

Geplaatst:
Salie? Ruikt het ergens na als je het tussen je vingers wrijft?

Het ruikt naar iets wat je in de keuken kunt gebruiken maar ik kan het niet direct plaatsen. Zou inderdaad salie kunnen zijn. Ik moet toch nog langs het tuincentrum dan ga ik daar even tussen de plantjes snuffelen. Letterlijk

Geplaatst:
speets, ik heb geen zenegroen gezaaid...

Hoeft ook niet, die komt gewoon aanwaaien

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Vreselijk onkruid in mijn tuin.

2ptvtj7.jpg

255qh5t.jpg

Ik dacht aan Haagwinde. Klopt dit en hoe kom ik er vanaf. Ik ben al een jaar die dingen uit aan het trekken maar ze blijven zeer hardnekkig. Elke dag schoffelen heeft geen zin (maanden volgehouden)

Geplaatst:

Winde inderdaad.

Bij uittrekken blijft bijna altijd een stuk wortel over, die loopt vanzelf weer uit.

Je zou de wortel wat dieper kunnen volgen en die geheel verwijderen. Stug volhouden en dan krijg je 'm er wel onder.

Geplaatst:

Yep. Winde. Drama!

Ik dacht dat ik in mijn nieuwe volkstuintje alleen in één hoek zevenblad had, pas een week of wat later kwam de winde op driemiljoen plaatsen tegelijk omhoog .

Schoffelen, schoffelen, schoffelen!!

The difference between a flower and a weed is a judgement

Foonfoto dagboekje van mijn volkstuin

Geplaatst:

Ik wip met de spitvork de uitloper met een hele hap grond omhoog en haal hem er dan zoveel mogelijk met wortel en al uit.

Mijn tuin is na een paar jaar zo goed als vrij.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...