Ga naar inhoud

Goldfish + Mevrouw Groen, ruilen in het voorjaar moet je doen (2025)

Featured Replies

Geplaatst:

@Claudy vind dat je helemaal gelijk hebt 😎

Geplaatst:
2 uren geleden, Goldfish zei:

@Tanja65Nee helaas, ik was ze zelf vergeten te zaaien.   Ik denk dat een Red Centiflore mogelijk daar voor wel gebruikt kan worden (kop er snel uit halen, dieven laten staan dan) is immers een multiflora , net zoals Barry's Crazy cherry and British Breakfast.

Kijk, zo leer ik nog eens wat. Die soorten had ik niet bedacht vanwege dat ze als stamtomaatjes genoteerd staan, in elk geval Barry's Crazy Cherry (die ik in bezit heb). Dit ga ik zeker proberen.  Heb jij voor mij misschien een zaailing Red Centiflore en wat zaadjes van de British Breakfast? Dan maak ik langere bakken met meerdere types, als ik ze nu zaai moet het nog wel lukken lijkt me. 

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
  • Auteur

@Tanja, ik moet zeggen dat het een spontaan idee van mij is.  Dus of het gaat werken?!?!  Je krijgt een Red Centiflore en ipv zaden kan ik ook een zaailing British Breakfast geven.  Maar als je liever zaden hebt, dan kan dat ook. 

Geplaatst:
  • Auteur

Last minute:  2 reeds uitlopende gestekelde Chayotes

Geplaatst:
8 minuten geleden, Goldfish zei:

@Tanja, ik moet zeggen dat het een spontaan idee van mij is.  Dus of het gaat werken?!?!  Je krijgt een Red Centiflore en ipv zaden kan ik ook een zaailing British Breakfast geven.  Maar als je liever zaden hebt, dan kan dat ook. 

Nee als je een zaailing hebt dan graag die. En ik ga het gewoon proberen, ik zie wel waar het schip strandt. 

Mag ik ook een van de chayotes? Nieuwe poging. De vorige heeft het niet gehaald. Als deze het ook niet haalt dan kan ik Chayotes niet. En kan ik jou nog ergens blij mee maken? De Ashwaghanda’s staan al klaar in elk geval. Doe ik je plezier met gedroogde laurier? Super lekker (em gezond) als thee.

Geplaatst:
  • Auteur

Chayote is genoteerd.  Zaailing B en B ook.  Wat gedroogde laurier is welkom.

Geplaatst:
13 minuten geleden, Tanja65 zei:

gedroogde laurier? Super lekker (em gezond) als thee.

Oh dat wist ik niet. Waar smaakt het naar?
Als je nog te veel hebt, dan wil ik ook wel wat hoor.

Geplaatst:

Kijk, zo raak ik op de valreep toch mijn gedroogde laurier nog kwijt. Goed zo. Genoteerd, @Goldfish en @acpronk. Enne, het smaakt naar laurier 🫣. Een beetje zoetig. En mega goed voor je. Zoek maar eens op geneeskracht laurier. Goed voor ongeveer alles. En het belangrijkste: lekker. Het is ook heel lekker met citroen samen. Of met honing.

aangepast door Tanja65

Geplaatst:

Graag de Golden Sweet en Snow white.

Ik heb evt nog voor jou: Black Krim en German Strawberry..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic