Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kweken van druiven als bonsay


wilma

Aanbevolen berichten

Hallo, heden aangeschaft 2 druiven die ik graag als een soort bonsayboom wil kweken . Bij Intratuin zo iets gezien. Hoe doe ik dat zelf

Uiteraard is mijn exemplaar nog alleen een dun steeltje met de aanzet van uitlopertjes. Het is 50 cm hoog. Dus ik kan er nog alle kanten mee op.

de vraag is wat moet ik er aan doen. hoe snoeien

 

Ze staan beide afzonderlijk in een grote kuip met potgrond gemend met tuinaarde.

wat koemestkorrels in de onderste laag gedaan.

wie weet er iets over

Groet Wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die boompjes zijn al heel oud, vandaar dat ze zo'n dikke stam hebben.

Doordat de takken een eind ingekort zijn krijg je dus een compacte boom.

 

Denk dat je dus een heleboel jaren geduld moet hebben voordat je zo'n dikke stronk hebt

 

Vind ze wel heel leuk om te zien, maar de druif van mijn opa staat nu 15 jaar en is nog niet de helft in omvang.

 

De fruitkenners weten vast wel hoe het zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn dat oude wijngaard struiken, die ze sterk terug snoeien oppotten en verkopen als soort tuin bonsai.

Als je dat wilt doen moet je dus eerst jaren wachten dan sterk terug knippen en blijven terugknippen.

Duidelijk ook niet de manier om mooie oogst te krijgen maar een soort groene sierstruik.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nuja zo veel jaren heb ik waarschijnlijk niet, dus ga ik van dat denkbeeld af. Duurt toch al zo,n 3 jaar eer er een druif aan komt.

Begrijp wel dat, wat je ziet niet altijd kan, maar als kale muurbedekking kunnen ze dienst doen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...