Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Spinazie 1 keer oogsten?


Antoine

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb gister m'n Spinazie geoogst (Geweldig!) En nu vraag ik me af: Moet ik de rest nu maar eruit trekken, ze stonden tussen m'n bonenstaken in?

 

Of zou er nog een keer een oogst komen?

 

Ik had begrepen dat Spinazie na de oogst in het zaad schiet, is dat zo?

 

Hoor graag van u!

 

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens altijd spinazie Matador. Het zal vast ook per ras verschillen, hoe het zich gedraagt.

Overigens: ik kweek in de koude bak, in de volle grond schiet de spinazie bij mij vrijwel altijd door voor de eerste oogst. In de koude bak worden de blaadjes ook nog eens 3x groter dan in de volle grond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt snel groeiende rassen voor het voor- en najaar (scherpzaad) en zomerrassen die minder gauw bloem produceren (rondzaad). Als je vroeg in het voorjaar een snel groeiend ras gezaaid hebt dan kan je wel voor de 2e keer oogsten maar omdat je nu pas oogst wil dat niet meer en zullen ze al snel gaan doorschieten. Ik zou de boel na de oogst maar richting composthoop doen.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb wel eens bij een goede oogst geprobeerd een twede oogst maar dat was altijd teleurstellend. doe altijd ook de wortels er uit en dan opnieuw zaaien. maar heb nog nooit in de koude bak geprobeert ga dat zeker doen want er gaat niets boven verse spinazie van eigen tuin. maar hoe zit het met bemesten?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien leuk om te weten:

 

Vorig jaar november hadden we nog wat mooi weer. Daar dacht ik gebruik van te kunnen maken door in mn koude bak nog spinazie te zaaien. Dat ging best! Alleen het echte blad wilde niet komen...

 

Het ging vriezen.... Shit!

 

In maart ging het hele spul weer groeien, en eind maart toen ik bijna alles in de volle grond ging zaaien, kon ik toch nog oogsten van mn Spinazie! We hebben er met ons gezin van gesmuld!

 

Nu in dity jaargetijde kun je beter in de volle grond zaaien, Spinazie is een hele snelle groeier, dus nog even niet in de bak, want die zou ik als ik jou was bewaren voor warmteminnende planten...

 

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...