Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Problemen in de tuin..


jootje

Aanbevolen berichten

Veel gaat goed, maar sommige dingen in een keer weer niet. De sjalotten die het vorig jaar super deden in de tuin, daarvan worden sommige niet eens groot, blijft een cm of 10 hoog.....alles verdort ook een beetje...geen idee waarom. In de grote tuin heb ik ook sjalotten geplant ( week of 3 later) en daar gaan ze heel erg goed.

En dan mijn komkommertjes...ging zo goed, prachtige frisse planten...en nu? Zie foto. Zowel de grote als de snack komkommer lijken het loodje te gaan leggen. Ik weet het met tuinieren moet je je verlies nemen, maar ik wil dan eigenlijk wel weten waarom het fout gaat! 8junikomkommer-00313551339150565.JPG8junikomkommer-00214451339150584.JPG8junikomkommer-01035371339150610.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

De komkommers lijken bevangen door de warmte... Gisteren was het flink vochtig warm. Misschien is dat het? Even een parasolletje, of iets anders dat schaduw geeft. Of staan ze al in de schaduw?

Mijn meloenplantjes doen ook wat moeilijk nu ik ze vanuit de schaduw in de volle zon heb gezet. Even een stapje terug...

 

Je sjalotjes... geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat van die komkommers is heel raaaar!

ik heb precies hetzelfde bij een van mijn planten.

hij staat samen met een andere komkommerplant in een grote pot. die doet het prima, maar de andere ziet eruit alsof hij te weinig water heeft gehad.

ik ben ook heel nieuwsgierig wat het probleem is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk te nat.

 

Komkommers kunnen slecht tegen wisselende temperaturen/omstandigheden. Door de schommelingen in het weer worden ze zwakker, iedere groeistop geeft een opdonder. Dan zou het ook een virus kunnen zijn waarbij hij in een keer het loodje legt.

 

Ik heb dit met een augurk. Die was buiten blijven staan en de rest stond (weer) binnen. Ben nu aan het kijken of hij wortels geeft, heb er een stekje vanaf gehaald. Denk niet dat het werkt maar is wel grappig om te proberen

 

Opnieuw zaaien is denk ik de beste oplossing en ik denk dat dat gewoon nog een goede plant opleverd. Uiteraard ben je wat later met oogsten dan maar die dingen groeien zo belachelijk snel dat je de 'schade' zo ingehaald hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schommelingen in het weer zou heel goed mogelijk kunnen zijn...het schommelt hier nogal!

Wat dan wel gek is is dat mijn augurken die ook buiten staan het weer wel goed doen! Ze staat nog naast de snack komkommer ook. Blijft een avontuur hoor, dat tuinieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gekekeken bij de pot, en er zitten genoeg gaten in.

Heb ook een sjalot eruit getrokken.....kon ( met leesbril!) geen beestjes ontdekken.....wel vond ik de sjalot er niet smakelijk uit zien. Wel hard, maar beetje gelig kleurtje.

Komkommer gaat er steeds zieliger uizien! Heb gauw nog 2 nieuwe gezaaid....misschien te laat, maar als je het niet probeert....

Link naar reactie
Delen op andere sites

snel naar de aldi rennen om te kijken of er nog komkommerplanten zijn....

 

Het eerste waar ik altijd aan denk: poezen... je weet maar nooit...

dat kan in mijn geval niet...ze staan in de serre en daar kunnen de katten niet bij.

ik denk idd dat het door de wisselende temp komt. ik kan geen andere reden bedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...