henkg Geplaatst: 6 maart Geplaatst: 6 maart Ruillijstje Henkg MTFD 12 april 2025 Aanbod - Zaailingen peper, Mdme Jeanette (Scoville 300.000) - Zaailingen peper, Carolina Reaper red (Scoville 1.500.000) - Zaailingen peper, Cayenne (Scoville 50.000) - Zaailingen knolselderij, Monarch. Meerdere porties per 9 stuks. - Zaailingen Kaapse zonnedauw - Zaad zeekraal, inheems (midden april zaaien kan nog nét) - Beugelpotten 720 ml, leeg, niet schoon - Schroefdoppen van wijnflessen, veel - Zak(ken) houtas. Van beuken, max 5% vuren aanmaakhout. - P9 potjes, 2ehands, zelf even schoonmaken. Gevraagd - Hakblok (van boomstronk), min. ca. 30 x 30 cm (max. ca. 35 x 35 cm, anders niet meer te tillen bij vervoer) - Zaad Szechuan peper - P11 potjes Afspraken - Appelvrouw krijgt: Kaapse zonnedauw, 2x Mdme Jeanette. Geeft: zaden Szechuan peper. - Rookie krijgt: zaailingen knolselderij. Geeft: tijm, rozemarijn. - Jorieke krijgt: Schroefdoppen. - Arja krijgt: zaailingen knolselderij. Geeft: stek Papyrus - Lia56 krijgt: zaailingen knolselderij. - Tanja65 krijgt: beugelpotten, 2x; Zaailing Mdme Jeanette; zaailingen Cayenne. - Gitta krijgt: zaailingen knolselderij. - MarjaP krijgt: zaailingen knolselderij. - Oudholland geeft: hakblok. - Acpronk krijgt: Cayenne zaailingen. Geeft: P11 potjes. - Claudy krijgt: Houtas; knolseldrij-afval; evt. Kristalon. Meenemen: - Proefzakjes peperpoeder: Cayenne; Mdme Jeanette; Carolina Reaper red - Demo: Fiskars X36 kloofbijl - Demo: Houtklover Cranenbroek + demohoutjes - Ter inzage: Groente- en fruitencyclopedie, Luc Dedeene - Ter inzage: Velt, handboek ecologisch tuinieren - Iets voor Jorieke - Iets voor de lunchtafel Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 6 maart Geplaatst: 6 maart (aangepast) Hoi Henk ik heb vers zaad van de Sechuanpeper voor je! Ik wil wel graag Kaapse zonnedauw. 6 maart aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rookie Geplaatst: 6 maart Geplaatst: 6 maart Ik heb wel interesse in je knolselderij zaailingen. Quote
henkg Geplaatst: 7 maart Auteur Geplaatst: 7 maart @appelvrouw: OK. @Rookie: OK Huidige stand zaailingen: Links: Kaapse zonnedauw. Elk plukje is 2 a 5 plantjes Rechts: knolselderij: totaal 100+ stuks 3 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Tanja65 Geplaatst: 7 maart Geplaatst: 7 maart Ik heb als beginnende wecker wel belangstelling voor je beugelpotten. Helaas is je wensenlijstje errug kort en zie ik daar niets wat ik je kan aanbieden. Misschien zie jij wensen op mijn lijstje? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
henkg Geplaatst: 8 maart Auteur Geplaatst: 8 maart @Arja: OK, knolselderij. @Lia56: OK, knolselderij. @Tanja65: OK, beugelpotten. Je krijgt er twee, om b.v. gedroogde tuinkruiden in te bewaren. Maar ze zijn niet of nauwelijks geschikt voor wecken. De echte Weck klembeugeltjes zijn veel flexibeler. De veerkracht van beugelpotten is veel sterker. De stoom kan dan niet ontsnappen (waardoor er bij afkoelen geen vacuüm ontstaat), en met wat pech ontploffen ze. (Discussie over wecken: niet in dit topic.) 1 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Tanja65 Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart @henkgtnx! Ook voorraadpotten zijn meer dan welkom. Als ik voor jou iets kan betekenen hoor ik het graag. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Gitta Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Ik heb wel belangstelling voor knolselderij als je nog over hebt. Ik heb niks voor je wensenlijstje. Je kan bij mijn ruil topic nog kijken of daar iets tussen staat wat je interesse heeft. Quote
henkg Geplaatst: 11 maart Auteur Geplaatst: 11 maart @Gitta: OK knolselderij Nagekomen, nu toegevoegd aan mijn aanbodlijstje: P9 potjes (2e hands, zelf schoonmaken). 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
MarjaP Geplaatst: 11 maart Geplaatst: 11 maart Hi Henk, Wat een mooie bak vol met opkweek knolselderij, mag ik er ook enkele van je. Op mijn topic kan je lezen wat ik inbreng (is nog niet volledig) Quote
henkg Geplaatst: 12 maart Auteur Geplaatst: 12 maart @MarjaP: OK, knolselderij Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 20 maart Auteur Geplaatst: 20 maart Over mijn aanbod knolselderij: dat is nu gesloten. Vijf bakjes met elk negen stuks nu nog ruim drie weken verzorgen, dat vind ik wel genoeg. Zo staan ze er nu bij: 4 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Oudholland Geplaatst: 23 maart Geplaatst: 23 maart Ik heb wel een hakblok voor je (eik). Zal uit de stapel kachelhout een mooie uitzoeken. 1 Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
henkg Geplaatst: 23 maart Auteur Geplaatst: 23 maart @Oudholland: Daar ben ik blij mee. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 26 maart Auteur Geplaatst: 26 maart Gevraagd: een paar / aantal P11 potjes, vierkant. (Gisteren hier opgezocht, helaas een zeer spaarzame oogst. Van formaat P9 heb ik er wel veel over (> 50). Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
acpronk Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart Heb ik voor je. Hoewel heb je er nodig? 10, 20? Of meer? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
henkg Geplaatst: 26 maart Auteur Geplaatst: 26 maart @acpronk: Met 10 stuks zou ik enorm blij zijn. Een Carolina Reaper red, een Mdme Jeanette zaailing, en paar Cayennes: is dat misschien iets voor jou? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
acpronk Geplaatst: 26 maart Geplaatst: 26 maart Cayenne zou nog wel kunnen, die andere zijn te pittig 🥵 Bedankt Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
henkg Geplaatst: 26 maart Auteur Geplaatst: 26 maart Arthur: OK. Cayenne, een stuk of vier. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Tanja65 Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april @henkg, ik zie dat jij een zaailing mme Jeanette aanbiedt, is daar al een liefhebber voor? Anders graag voor mijn hubbie @cobro60, hij wil er sambal mee maken. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
henkg Geplaatst: 7 april Auteur Geplaatst: 7 april @Tanja65: Tanja65 krijgt: beugelpotten, 2x; Zaailing Mdme Jeanette; zaailingen Cayenne. (ook Cayenne: de makkelijkste peper voor sambal. Jeanette is 6x heter, waardoor verdunning met andere ingrediënten sterk aan te bevelen is. @All: Mijn tijm en mijn rozemarijn : beide helaas morsdood. Stekken rozemarijn/ uitgestoken tijm zijn daarom zeer welkom. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Rookie Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april Rozemarijn kan je toch gewoon afknippen en in de grond zetten? Als dat kan wil ik wel wat afknippen en in een potje zetten. Quote
henkg Geplaatst: 7 april Auteur Geplaatst: 7 april @Rookie: Ja, zelf rozemarijn stekken is een optie, maar ik heb geen enkel beginmateriaal. Daarom: ja, graag wat te stekken takjes. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.