Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Klimmende winde en lathyrus zaaien


Eva

Aanbevolen berichten

Klimmende winde:

na de vorst, eind mei, buiten zaaien

Welja, dat kan nog prima.

 

Lathyrus: officieel is het een zaad wat best een paar graden kou kan hebben, dus eigenlijk is dan in juni zaaien rijkelijk te laat. Ik heb ze zelf vorige week gezaaid en zie wel wat er nog van komt. Volgens mij kan het prima, de ideale kiemtemperatuur ligt tussen de 16 en 18 graden en och, heel veel warmer is het op het moment niet buiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand in april Lathyrus gezaaid ? Bij mij wil het voor geen meter ( heb ze 15 april gezaaid en ze zijn nu allemaal rond de 30 cm hoog , maken teveel zijvertakkingen ( die haal ik weg, 2 hou ik over ) en willen maar niet omhoog. Nooit gehad zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lathyrus wil bij mij ook niet.

Zelfde verhaal, blijft zich vertakken, gaat niet omhoog.

Nou ja, volgende keer beter.

Ik laat hem zijn gang gaan zit jaar.

Winde... ik wou dat ik hem vorige jaar nooit had gezaaid.

Prachtige blauwe variant, maar......komt nu overal op.

vooral op plekken waar ik hem niet wil hebben. ( tussen de aardbeien bijvoorbeeld, en in de bessen struiken en over de kas, en in de rabarber, en, en, en,...Pffff )

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipomea die zichzelf uitzaait ? nooit gehad. Is het geen pispot ?

 

iemand waar de lathyrus wel goed gaat ? meter en meer hoog ? Las ergens, dat iemand al bloemen had ? wanneer gezaaid ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mjaa. kan wel. Maar hij zal hoe dan ook de neiging hebben om alle uitlopers terug naar omhoog te sturen , en klimt dus ahw terug in zichzelf terug omhoog. Maar jawel , iets eroverheen vallen zal die wel doen ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand in april Lathyrus gezaaid ? Bij mij wil het voor geen meter ( heb ze 15 april gezaaid en ze zijn nu allemaal rond de 30 cm hoog , maken teveel zijvertakkingen ( die haal ik weg, 2 hou ik over ) en willen maar niet omhoog. Nooit gehad zo.

Ook in april gezaaid en 4 zaadjes uit de envelop 11.Reukert.

Is 80 cm hoog en heeft al bloemen.

p104007535711339653519.JPG

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipomea die zichzelf uitzaait ? nooit gehad. Is het geen pispot ?

 

iemand waar de lathyrus wel goed gaat ? meter en meer hoog ? Las ergens, dat iemand al bloemen had ? wanneer gezaaid ?

 

Meer een onkruid soort die ipomea denk.. Hier in het gemeente stuk naast ons huis stond er vorig jaar 1 : express laten uitzaaien.. Nu staan er 12 Klimt echt tegen elke plant die ze tegen komen de hoogte in. Wel leuk tussen die saaie groene prikkelige struiken

 

Lathyrus gaat hier goed: Maar is hier in potjes gezaaid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie boel die Lathyrus zaden uit Enveloppe II. Men , dat waren mijn zaden ! hahaha Mooie boel. Ze doen het bij mij echt voor geen meter. Maar dat zei ik al.

Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat ik mijn nieuwe tuin heb opgehoogd met totaal dode grond.

 

Geuren ze lekker Thea ? Dat zou dus wel moeten. Waren niet zomaar zaden....

 

@Dennis, echt nooit gemerkt dat de ipomea zichzelf uitzaait. Zijn dat de gewone paarse ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dennis, echt nooit gemerkt dat de ipomea zichzelf uitzaait. Zijn dat de gewone paarse ?

 

Neeee! Zijn dacht ik vrijwel altijd wit, en iets kleiner blad. Bloemen zijn wel het zelfde, de vormen van het blad ook.

De ipomea die we zaaien is dacht ik net iets anders, die zaait zich niet uit (is mijn ervaring tenminste).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...