Geplaatst: 29 maart 202529 Ma Zojuist kwam er op mijn tijdlijn van FB een interessant bericht van Wilderpad voorbij over look-zonder-look. Zij is natuurgids en doorgaans erg goed geïnformeerd. Maar dit is helemaal nieuw voor mij. Ik plaats het artikel hier integraal, ben wel nieuwsgierig of mensen hier ervaring mee hebben. Ik wilde dit jaar look-zonder-look gaan zaaien, maar mag wel oppassen met drogen dus. ‼️BELANGRIJK: waarschuwing v.h. RIVM voor wildplukkers (Look zonder Look)‼️ 1️⃣Nieuwe onderzoeksgegevens (bron: Botanisch Neurofysiologisch Instituut, Groningen) wijzen uit dat look-zonder-look (Alliaria petiolata) bij verhitting boven 42 graden Celsius een natuurlijke stof activeert genaamd alliacinol. Deze stof staat onder mycologische onderzoekers bekend als mild psychoactief. 2️⃣Daarnaast is bij sommige mensen een tweede, zeldzamere stof aangetroffen in de lever: Primu-Apriliën, een verbinding die pas recent is ontdekt in een Sloveens plantenlab. Deze stof lijkt zich enkel in het vroege voorjaar tijdelijk in het lichaam te manifesteren, onder specifieke klimatologische en botanische omstandigheden. ⛔️Volgens het onderzoek treden de eerste effecten op bij consumptie van gedroogde look-zonder-look die op “onjuiste” temperatuur is verwerkt (bijv. op een droogrek in volle zon of in een voedseldroger). De eerste verschijnselen zijn een lichte psychedelische werking: • Alles om je heen wordt kleurrijker en beweegt levendig mee met je zintuigen • Je ruikt beter en intenser (soms zelfs “door planten heen”) • Contact met bomen en planten voelt sterker, alsof ze tegen je praten 👀Waarnemingen: Sommige gebruikers geven aan dat bomen hen ‘toeknikken’, wilde bloemen hen herkennen en dat kruidenplanten een innerlijk soort melodie uitstralen. Het RIVM adviseert daarom tijdelijk geen look-zonder-look te drogen op temperaturen boven 42 graden, en raadt consumptie van gedroogd blad af tot er meer onderzoek is gedaan. Ik hoor graag van jullie of je iets ervaart als je deze week met look-zonder-look werkt! ❣️Noot van Will Mocht je dit toch gaan proberen, ik vond het een milde ervaring en samen hadden we een bijzondere middag. ⛔️Let wel op: alleen voor mensen met een stabiele gronding en liefdevolle intentie. Niet geschikt voor mensen die geen verbinding wil met de plantenwereld. 29 maart 14.00 uur We kregen vandaag al de eerste meldingen binnen van mensen die gedroogde look-zonder-look (vermoedelijk > 42 graden gedroogd) hebben gebruikt: 🌿 “Ik voelde ineens heel sterk dat ik naar links moest kijken. Daar stond een berk. En ik weet niet waarom, maar ik voelde me gezien.” 🌸 “Ik had look-zonder-look in een theemengsel verwerkt. Na drie slokken begon mijn kamerplant naar me te lachen. Of nou ja… ik voelde het gewoon.” 🍃 “Tijdens mijn wandeling hoorde ik een zachte stem die zei: ‘Rustig aan. Je bent al waar je moet zijn.’ Bleek dat ik naast een veldje look-zonder-look stond.” 🌬️ “De geur werd zo intens dat ik ineens kon ruiken wie er stress had in de trein.” Heb jij iets ervaren na contact met (gedroogde) look-zonder-look? Laat het hieronder weten of stuur een DM. ⚠️ Let op: gebruik alleen als je goed gegrond bent en in de natuur bent. In steden kunnen bijwerkingen intenser aanvoelen door elektromagnetische vervorming. P.S de lesbrief van deze week gaat over Look zonder Look en bevat leuke recepten en wetenswaardigheden. deze les bevat 15 blz. natuurlijk kun je zelf beslissen of je het blad voor gebruik al den niet droogt. de les kunnen je vinden op https://wilderpad.nl/product/lesbrief-over-een-specifieke-plant/ zet je er even bij dat het om Look zonder Look gaat. Deze les kost 10 euro Liefs, Will (Team Wilderpad) * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma 37 minuten geleden, Tanja65 zei: Deze stof lijkt zich enkel in het vroege voorjaar tijdelijk in het lichaam te manifesteren Waarschijnlijk, om precies te zijn op 1 april?😜 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma Ik heb het alleen in mijn tuin staan omdat het een waardplant is voor de oranjetipjes.
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma Auteur 11 minuten geleden, appelvrouw zei: Waarschijnlijk, om precies te zijn op 1 april?😜 Dat zou zomaar kunnen 🫣. Wel een gave 1 april grap dan. En dan ben ik er met twee voeten ingetrapt. 29 maart 202529 Ma aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma Auteur 51 minuten geleden, Tanja65 zei: 2️⃣Daarnaast is bij sommige mensen een tweede, zeldzamere stof aangetroffen in de lever: Primu-Apriliën, primu- apriliën. 1 april. Ben ik ff suf. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma 56 minuten geleden, Tanja65 zei: Niet geschikt voor mensen die geen verbinding wil met de plantenwereld. Deze tekst vond ik ook wel lollig. 😂 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma Hahaha ik vond het behoorlijk zweverig, maar ik had 'm ook niet door 😆😆😆
Geplaatst: 29 maart 202529 Ma 1 uur terug, Tanja65 zei: De eerste verschijnselen zijn een lichte psychedelische werking: • Alles om je heen wordt kleurrijker en beweegt levendig mee met je zintuigen Deze tekst hebben ze denk ik van de DMT stof overgenomen. Dat gemaakt wordt uit een wortel. Laten we dat recept maar niet neerzetten 😂
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.