Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Glazen kas met een schuifdeur aan iedere kant. Eigenlijk schuiven ze niet maar hangen ze aan wieltjes. Dat systeem werkt goed en de deuren zijn heel gemakkelijk open te maken. Het probleem is dat de deuren onderaan niet in een geleider zitten en wanneer er wat wind staat gaan ze dan alle kanten op. Ik leg er dus telkens een balkje tegen, dat duwt de deur tegen het frame van de kas, maar dat is niet zoals het hoort.

Hoe zit dat bij jullie kas in mekaar? Wat voor geleiding werd er gebruikt?

Geplaatst:

Dat balkje hoef je alleen maar vast te zetten, dat is alles.

Een foto zou misschien helpen om wat gerichter advies te kunnen geven.

Hoe het bij mij is? Bij mijn alu kasje is de geleider een onderdeel van de kas.

Bij mijn schuttingdeur heb ik onder de deur zelf iets verlengd, die valt in een sleuf. Aan de andere kant valt de deur ook in een sleuf als die dicht zit.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Sorry, heb het wat te druk gehad om direct te kunnen antwoorden.

Hierbij 2 foto's van het onderste van de deur. Het houten balkje leg ik tegen de deur zodat die beter aansluit en dan ook geblokkeerd zit tegen de betonnen boord. Anders waait die deur heen en weer. Dat balkje moet dus telkens verlegd worden, zeer vervelend, wil dat dus verbeteren.

Tussen deur en kast zit links en rechts ook een grote spleet. Dat zorgt dan wel voor permanente verluchting, maar in de koudste maanden zou ik dat liever afgesloten zien.

Deur1-Copy.thumb.JPEG.9956ecd29c420fa86a8d11ff26b29976.JPEGDeur2-Copy.thumb.JPEG.4989b6a6f8bca5528ce63b401dfee8d0.JPEG

Geplaatst:

Ja, dat is best nog een goed idee.

Met een dun latje hout tegen het beton geplakt tegen het schuren.

Geplaatst:

Hout rot inderdaad, maar is eenvoudig vervangbaar. Hoeft maar een paar cm te zijn, gaat dan niet tegen de grond komen en in het water staan. Zou het er met silicone of een polymeer zoals tek7 of zo opplakken.

Door die beton boren zie ik pas als laatste optie. Die is 3cm dun en ik wil echt niet dat hij gaat barsten. Geen idee of die bewapend is, waarschijnlijk wel.

Een PVC buis er onder als geleiding is ook nog een idee. Word wel wat moeilijker af te stellen en op zijn plaats te houden.

Geplaatst:

aan de onderzijde van de deur zit een u-profiel als je een pin in de grond steekt waarvan de bovenzijde in die u steekt heb je je geleiding.

• Like 2
Geplaatst:

Verdikke.... zo simpel kan het zijn... 

ik ben een 🐔 dat ik er niet zelf aan dacht

Geplaatst:

Als het U profiel over de liggende pvc buis glijdt heb je mogelijk wat minder wrijving, weinig contactoppervlak en een glad oppervlak, wat ook kwa afsluiting meehelpt wellicht. Had het iets duidelijker moeten omschrijven. Een pin moet ook heel prima werken overigens.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...