Claudy Geplaatst: 2 april Geplaatst: 2 april (aangepast) hallo, Ik heb het volgende: - zaden van veel soorten tomaten, je kunt het niet zo gek bedenken in allerlei formaten, vormen en kleuren. Zie ook vorige ruillijst en anders kan ik je mijn lijst mailen - plantjes van de sierklaver - stekken van zwarte bes - stekken tamme braam (moet ik nog kijken wat aangeslagen is) - stekken Japanse wijnbes ( heb er volgens mij een paar aangeslagen) - stekken van vijg: zie nog geen blad, weet ook niet of ze geworteld zijn - zaden van maggikruid (lavas, van vorig jaar) - zaden van pastinaak (van vorig jaar) - plantjes smeerwortel - plantjes van Kaasjeskruid( malva sylvestris mauritiana - jampotjes voor wie wil Wat wil ik: - graag zaden van wortelpeterselie - zaden van muismeloen - ben altijd in voor nog meer soorten zaden van tomaten - stekken framboos met lekker smaak en waar veel aan komen, of andere fruitstruikjes - zaden muismeloen - zaden muskaat courgette - zaden courgette costata romanesco - zaden knolselderij Ik zoek ook nog een lava verstuiver 10 april aangepast door Claudy 1 Quote
Claudy Geplaatst: 2 april Auteur Geplaatst: 2 april 48 minuten geleden, Lia56 zei: Leuk dat je komt! dank je, lijkt me gezellig om weer bij te kletsen! 1 Quote
Gitta Geplaatst: 3 april Geplaatst: 3 april Ik zal even kijken voor tomaten zaden. Al zal je ze misschien al hebben. Quote
Gitta Geplaatst: 4 april Geplaatst: 4 april @Claudy Ik heb nog zaden van balkontomaat Maya zaden over. Het zijn teveel zaden voor mijn kleine tuin om die allemaal op te maken komende jaren. Laat maar weten of je ze wil. Quote
Claudy Geplaatst: 4 april Auteur Geplaatst: 4 april hai Gitta, Heb wel interesse, dank je! Groetjes van Claudia 1 Quote
Gitta Geplaatst: 5 april Geplaatst: 5 april Dan neem ik ze voor je mee. Ik zet het bij mijn lijst erbij. Quote
Bouwvrouwe Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april Ik heb wel een rode zomerframboos voor je, zaad van een lekkere, liefst aparte tomaat zou ik leuk vinden als je denkt dat het zaad volgend jaar nog kiemkrachtig is. Quote
Claudy Geplaatst: 9 april Auteur Geplaatst: 9 april Op 6-4-2025 om 21:55, Bouwvrouwe zei: Ik heb wel een rode zomerframboos voor je, zaad van een lekkere, liefst aparte tomaat zou ik leuk vinden als je denkt dat het zaad volgend jaar nog kiemkrachtig is. Is deze lekker en heeft deze een grote oogst.. anders zeker interesse. Heb zat aparte tomaten voor je.. bepaalde voorkeur qua grootte? Een lekkere is bv blush tiger, artisan green tiger. Dit zijn snack tomaten . Quote
Tanja65 Geplaatst: 9 april Geplaatst: 9 april hoi Claudy, ik ben op zoek naar cherrytomaatjes die in een hangbak/basket kunnen. Ik heb je lijst (oude topic) doorgenomen, en Black cherry is dat volgens mij? Mag ik daarvan een paar zaadjes? En heel veel van jouw soorten ken ik niet, heb je nog andere cherrytomaten (of iets grotere) die daarvoor geschikt zijn? En mag ik ook een paar zaadjes yellow fire? Ik ga op zoek in mijn doos naar soorten die jij nog niet hebt, zo uit de losse pols zie ik er al enkele, wordt vast een leuke ruil. Is dit je complete tomatenlijst? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Claudy Geplaatst: 9 april Auteur Geplaatst: 9 april 5 uren geleden, Tanja65 zei: hoi Claudy, ik ben op zoek naar cherrytomaatjes die in een hangbak/basket kunnen. Ik heb je lijst (oude topic) doorgenomen, en Black cherry is dat volgens mij? Mag ik daarvan een paar zaadjes? En heel veel van jouw soorten ken ik niet, heb je nog andere cherrytomaten (of iets grotere) die daarvoor geschikt zijn? En mag ik ook een paar zaadjes yellow fire? Ik ga op zoek in mijn doos naar soorten die jij nog niet hebt, zo uit de losse pols zie ik er al enkele, wordt vast een leuke ruil. Is dit je complete tomatenlijst? Mijn lijstje is nog groter, kan ik je mailen. Heb eigenlijk vooral grotere soorten..dus geen dwerg of hangtomaten Quote
Tanja65 Geplaatst: 9 april Geplaatst: 9 april (aangepast) Ja, doe maar, kan ook in pb hier is mss makkelijker? Excell printje oid. Dan kom ik niet aan met wat je al hebt. Ik heb juist veel kleine en midden tomaten. Maar de black cherry en de yellow fire heel graag. 9 april aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
bonnie f Geplaatst: 9 april Geplaatst: 9 april Heb je een plantje kaasjeskruid voor me? Ik heb wel zaad van de peterseliewortel voor je maar ik zag dat je die al zou krijgen. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
acpronk Geplaatst: 9 april Geplaatst: 9 april @Tanja65wil je de Blue cherry of de Black cherry, of beide? Beide overigens geen hang tomaten. Mijn Black cherry uit de biozadendoos van enkele jaren terug waren vrijwel identiek aan de Chocolate cherry, dacht ook uit de biozadendoos een jaar eerder. Donkerbruin en formaat cherrytomaat. Blue cherry (ook uit de biozadendoos) zijn paarsblauw en grootte van een cocktail tomaat. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Tanja65 Geplaatst: 9 april Geplaatst: 9 april Dank @acpronk, ik bedoelde de black cherry, foutje. Ik zal het aanpassen. Maar ik had mijn ‘wijsheid’ hiervan, dacht dat het een hangtomaatje was. . Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Claudy Geplaatst: 9 april Auteur Geplaatst: 9 april (aangepast) 3 uren geleden, Tanja65 zei: Ja, doe maar, kan ook in pb hier is mss makkelijker? Excell printje oid. Dan kom ik niet aan met wat je al hebt. Ik heb juist veel kleine en midden tomaten. Maar de blue cherry en de yellow fire heel graag. heb je de lijst gestuurd 9 april aangepast door Claudy Quote
Tanja65 Geplaatst: 9 april Geplaatst: 9 april Wauw. I’m impressed. Ik ga er morgen even voor zitten. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Claudy Geplaatst: 9 april Auteur Geplaatst: 9 april 2 uren geleden, bonnie f zei: Heb je een plantje kaasjeskruid voor me? Ik heb wel zaad van de peterseliewortel voor je maar ik zag dat je die al zou krijgen. hai Bonnie, heb ik en neem ik mee. Je hebt geluk dat ik deze ook in mijn tuin bij huis heb..anders had ik niet meer bij mijn moestuin gekomen. Quote
Claudy Geplaatst: 9 april Auteur Geplaatst: 9 april 3 uren geleden, Tanja65 zei: Ja, doe maar, kan ook in pb hier is mss makkelijker? Excell printje oid. Dan kom ik niet aan met wat je al hebt. Ik heb juist veel kleine en midden tomaten. Maar de black cherry en de yellow fire heel graag. Als je nog een toevallig aubergineplantje voor me hebt. is dat mooi, anders ook gene probleem 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april Zeker heb ik dat, ik kom er in om (teveel gezaaid). Ik neem een black beauty en een astrakom voor je mee. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Ciska Geplaatst: 11 april Geplaatst: 11 april Claudia, Had je toevallig nog gekeken naar zaden van een phytopthera resistente tomaat? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.