Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

HELP er zitten pissebedden aan mijn aardbeien


Gast Teun D

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een groot probleem, namelijk dat de pissebedden aan mijn aardbeien eten.

Hierdoor komen er allemaal gaatjes in en op die plekken gaan ze snel rotten.

Ik vind dat heel vervelend, want ze dan heb ik minder aardbeien.

Pissebed-in-aardbeil-k.jpg

aardbei1.jpg

 

(deze afbeeldingen komen van Google maar bij mij is dat precies het zelfde.)

 

Wie kan mij helpen?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, tegen pissebedden heb ik nog niets gevonden.

Tot nu toe heb ik besloten ze te laten genieten van de aardbeien zo lang het er maar niet te veel worden.

Van slakken en mieren korrels, anti-worteldoek en vogelnetten, de aardbeien zijn wel geliefd in de natuur.

Een simpele afweer tegen pissebedden hoor ik graag maar gezien bovenstaande moet je wellicht ook vrede hebben met een beetje concurrentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijken WAAROM die pissebedden er zijn.. De situatie zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor ze.

En ik weet niet of de aardbeien op de grond liggen? Wie weet helpt het dan om stokjes met touwtjes er tussen neer te zetten, en daar over de aardbeien te hangen? Zodat ze dus hangen i.p.v. ergens opliggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rauwe aardappel schijnt ze te lokken, en dan kan je ze vangen en doden of opeten, schijnt lekker te zijn in Oosterse landen

 

Chemisch behandelen met producten van Bayer of Edialux tegen kruipend ongegedierte.

Dit is meer bedoeld voor in en om woningen.

 

Je kan ook drogere omstandigheden kreëren, het zijn kreeftachtigen die enkel van zeer vochtige toestanden houden.

 

Of in bakken kweken, heb nog niet 1 gezien in en rond mijn bakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit niet eerder een slak die het begin maakt en meeste aanvreet,

en dan pas de pissebedden die in de vreetholletjes van de slak kruipt lekker vochtig plekje en maar heel klein beetje

eet ??

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit niet eerder een slak die het begin maakt en meeste aanvreet,

en dan pas de pissebedden die in de vreetholletjes van de slak kruipt lekker vochtig plekje en maar heel klein beetje

eet ??

 

Die kans lijkt me groot. Het barst hier van de pissebedden.. En oogst gewoon alsnog aardbeien.

Soms een beschadiging.. maar als de pissebedden ze echt zouden eten dan kon ik denk vrijwel niks meer oogsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, denk ik ook. En dan is bv de oplossing zoals al aangegeven ( holle aardappel ernaast leggen ) een goeie , en de omgeving minder pissebedden- vriendelijk maken. Ik heb nul pissenbedden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aardappel uithollen, en met de bolle kant naar beneden leggen daar kruipen de pissebedden in.

Naaktslakken kun je doormidden knippen, of je zet ze ergens uit, voor de diervriendelijke manier.

 

Of je snijdt het gaatje uit je aardbei en eet de andere helft op?

Omdat het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...