SaintPier Geplaatst: 20 oktober 2013 Geplaatst: 20 oktober 2013 ik vind de meldingen die onderin beeld komen soms wel wat vervelend.als je ze enkel wegklikt komen ze een paar tellen later alweer omhoog.wanneer ik het hokje aanvink komt dezelfde melding gewoon weer wanneer ik opnieuw opstart.Dat was onze keuze Loes.De timers kun je instellen in programma instellingen, tweede tabblad.De bovenste timer is voor het aantal seconden dat het actie schermpje blijft staan.De onderste is voor het aantal seconden dat het duurt voordat het actie scherm opnieuw opent.Het vinkje "Niet meer weergeven" werkt zolang het programma draait. Start het programma opnieuw, dan komt het actie scherm opnieuw in "actie" . Ik zal met Anton overleggen of we die instelling ook in de registry zetten om te zorgen dat het weg blijft bij een her-start van het programma. Het is mijn bedoeling om later, in combinatie met de extra gegevens die worden ingevoerd, beter te beoordelen of het actie scherm moet worden gestart. Als er op een gewas bijvoorbeeld een oogst actie nodig is, maar er staat een datum geoogst ingevuld, dan moet de actie wegblijven voor dat gewas. Dat werkt nu nog niet, maar dat komt eraan. De instelling om de "Tip Van De Week" wel of niet weer te geven blijft wel staan als het programma opnieuw start.Greets,Peter. Quote
SaintPier Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Goedemiddag, Ik denk dat ik het verslepen voor elkaar heb. Hopelijk kunnen jullie dit ook even stevig testen. De optie om cellen waarvandaan gesleept wordt leeg te maken werkt ook weer. (rechter muisknop)Het programma zou nooit vast mogen lopen, en dus moeten alle opties getest zijn hè?Zelf als ontwikkelaar zie je dat soort dingen wel eens over het hoofd, maar ze zijn wel belangrijk.Dus probeer allemaal het programma maar om zeep te helpen op een normale gebruikers manier.Niet door 20 toetsen tegelijk in te drukken, want dat zou je normaal ook niet doen. Graag hoor ik de feedback hier weer. Of hier : http://tuinontwerp-applicatie.webklik.nl/page/gastenboek De laatste versie : ( Alleen de EXE )http://stpier.home.xs4all.nl/TuinOntwerp.zip Greets,Peter. Quote
SaintPier Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Môgguh, Nu het slepen en plaatsen in een overzicht gelukt is, wil ik eigenlijk van jullie weten of de kopieer / knip optie nog gewenst is.Mijn ervaring is, om ook weer niet te veel poespas in te bouwen.Daar komt bij dat CTRL-C en CTRL-X ook moet gaan werken om een gewas vanuit de lijst aan de linker kant te plaatsen in een overzicht.Dus hoe maak je dan het onderscheid tussen CTRL-C of X in een overzicht of de gewassenlijst.Ik kan kijken welk object de focus heeft. Maar dan moet de gebruiker opletten dat hij / zij eerst het ding aanklikt voordat de CTRL-c of X ingedrukt wordt. Of dat nog gebruikers vriendelijk is weet ik niet. Ik vermoed van niet. Omdat ik in een overzicht onder de rechter muisknop al een snel menu (popup menu) had zitten, en de linker muisknop dient om gebieden te selecteren, heb ik de sleep functie gezet onder CTRL-rechter muisknop. Dat bedoel ik. Als je teveel functionaliteit gaat inbouwen, moet je vreemde combinaties gaan verzinnen om het bedienen ervan mogelijk te maken / houden. Ik hoor het graag van jullie bètatesters.BVD.Peter. Quote
loes Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Maar dan moet de gebruiker opletten dat hij / zij eerst het ding aanklikt voordat de CTRL-c of X ingedrukt wordt. Of dat nog gebruikers vriendelijk is weet ik niet. Ik vermoed van niet. dat doe je normaal toch ook met CTRL-C , -X en -V? ik selecteer een stukje tekst(zoals de bovenstaande quote), ram CTRL-C. klik daarna op mijn tekstvenster en ram CTRL-V Quote
xeromorphic Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Mocht je nog testers zoeken, dan zou ik er wel een keer een goede blik op werpen. Ben zelf ook ontwikkelaar/database consultant van beroep. van planten weet ik een stuk minder, dus op inhoud kan ik wat minder testen. Ronny Quote
Antoine Geplaatst: 23 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2013 Dag Ronny, Tuinderstalent? Ik begrijp het nog steeds niet... Peter heeft naar eigen zeggen géén groene vingers, maar kijk even wat hij doet!!! Natuurlijk weet ik wel wat tuinieren is, maar alle tips zijn altijd welkom... Het is niet per se belangrijk qua software, maar inhoudelijk wel.. in een van de bovenstaande reacties van Peter (Saintpier) staat ook een download van de laatste versie. Ik hoef jou niks te vertellen over monkey-testen aangezien je software-ontwikkelaar bent.. Btw, welke taal schrijf je? Je mag de bugs vermelden op onze eigen site. Bedankt voor je hulp als tester! Hartelijke groet, Team Tuinontwerp 2013 Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
xeromorphic Geplaatst: 23 oktober 2013 Geplaatst: 23 oktober 2013 Over het algemeen vooral C# en VB, daarnaast de standaard database querytalen van tsql tot dsql. Ik zal het morgen eens "installeren" en het proberen te molesteren Quote
SaintPier Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 Mocht je nog testers zoeken, dan zou ik er wel een keer een goede blik op werpen. Ben zelf ook ontwikkelaar/database consultant van beroep. van planten weet ik een stuk minder, dus op inhoud kan ik wat minder testen. RonnyHoi Ronny, Altijd goed om testers te hebben. Graag dus. Ik heb echter in mijn linkje alleen de EXE staan.Dus niet het volledige programma.Misschien kan Antoine die even updaten op zijn site? Greets,Peter. Quote
SaintPier Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 Maar dan moet de gebruiker opletten dat hij / zij eerst het ding aanklikt voordat de CTRL-c of X ingedrukt wordt. Of dat nog gebruikers vriendelijk is weet ik niet. Ik vermoed van niet. dat doe je normaal toch ook met CTRL-C , -X en -V? ik selecteer een stukje tekst(zoals de bovenstaande quote), ram CTRL-C. klik daarna op mijn tekstvenster en ram CTRL-VHeb je gelijk in. Ik was niet helemaal wakker. Ik ga eraan werken. Greets,Peter. Quote
SaintPier Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 Over het algemeen vooral C# en VB, daarnaast de standaard database querytalen van tsql tot dsql. Ik zal het morgen eens "installeren" en het proberen te molesteren Als je nog maar weet te vertellen hoe je het programma hebt "omgelegd". LOLLOL Quote
malouis Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 (aangepast) Op het tabblad gewassenlijst kun je velden leegmaken (rechtermuisknop), maar bij het tweede gewas dat je op die manier verwijdert krijg je de foutmelding "SQL-error: GewasNaam is not unique". (logisch)Zo te zien kun je alleen gewassen verwijderen via 'Gewassenlijst bewerken'. Prima, maar verwijder dan de optie leegmaken, of zorg dat de gebruiker dan het scherm 'Gewassenlijst bewerken' voor de neus krijgt. 25 oktober 2013 aangepast door Gast Quote
Antoine Geplaatst: 25 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2013 Dat was wel de bedoeling ja. Ik zal even met Peter bespreken hoe die Acces Violation tot stand komt. Maar dat lijkt eenvoudig een stukje query te zijn.Het lijkt me geen goed idee om op meerdere plaatsen gewassen te kunnen verwijderen... Verdere info volgt. Gr Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
SaintPier Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 (aangepast) Op het tabblad gewassenlijst kun je velden leegmaken (rechtermuisknop), maar bij het tweede gewas dat je op die manier verwijdert krijg je de foutmelding SQL-error: GewasNaam is nog unique. (logisch)Zo te zien kun je alleen gewassen verwijderen via 'Gewassenlijst bewerken'.Helemaal goed. Bedankt voor de melding.De foutmelding is inderdaad logisch. Een gewasnaam mag maar één keer voorkomen.De gewassenlijst is normaal alleen om zaaischema gegevens aan te passen.Ik zal het snelmenu verbergen bij de eerste kolom "Gewasnaam".Het geval wil, dat in het zaaischema, ofwel tabblad gewassenlijst wel met CTRL-DEL een gewas kan worden verwijderd.Maar dit heb ik zelf niet geprogrammeerd, maar wordt door de gebruikte database zo geregeld. Greets,Peter. 25 oktober 2013 aangepast door Gast Quote
SaintPier Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 Dat was wel de bedoeling ja. Ik zal even met Peter bespreken hoe die Acces Violation tot stand komt. Maar dat lijkt eenvoudig een stukje query te zijn.Het lijkt me geen goed idee om op meerdere plaatsen gewassen te kunnen verwijderen... Verdere info volgt. GrHoi,Was jij er ook al. Het leegmaken van een veld is nog geen verwijderen van een record.Maar het veld "gewasnaam" mag ook helemaal niet worden leeg gemaakt.Als die snelmenu optie wordt verborgen in dat veld is het opgelost.Tevens moet in gewasimport voorkomen worden dat een gewas zonder naam wordt opgeslagen.Prettig weekend.Peter, Quote
malouis Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Als je een gewasnaam wijzigt (in het scherm Gewassenlijst bewerken) dan zie je die wijziging gelijk terug in de lijst naast de plattegrond.Maar als je dat gewas al in je plattegrond had staan, verandert dat niet mee (ook niet met opslaan of sluiten en opnieuw openen).Als je Synchroniseren kiest krijg je in de lijst twee gewassen, één met de oude naam en één met de nieuwe. In de plattegrond staat nog steeds het gewas met de oude naam. Meestal wil je een naam wijzigen omdat je een tikfout hebt gemaakt of zo, niet om er een nieuw (gelijkend) gewas van te maken.De mogelijkheid om de naam te wijzigen is er nu dus eigenlijk alleen via een omweg:nieuw gewas aanmaken - het oude gewas in de plattegrond vervangen door het gewas met de verbeterde naam - oude gewas weggooien. Quote
malouis Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Bijna vergeten.Als je in de gewassenlijst iets hebt ingevuld (bv. een planttijdstip) en later tot de conclusie komt dat dat veld niet ingevuld had moeten worden (bv. omdat die groente nou juist niet verplant kan/mag worden) dan kun je het veld niet leeg maken. Kan er in de keuzelijst ook de optie komen? Quote
SaintPier Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Als je een gewasnaam wijzigt (in het scherm Gewassenlijst bewerken) dan zie je die wijziging gelijk terug in de lijst naast de plattegrond.Maar als je dat gewas al in je plattegrond had staan, verandert dat niet mee (ook niet met opslaan of sluiten en opnieuw openen).Als je Synchroniseren kiest krijg je in de lijst twee gewassen, één met de oude naam en één met de nieuwe. In de plattegrond staat nog steeds het gewas met de oude naam. Meestal wil je een naam wijzigen omdat je een tikfout hebt gemaakt of zo, niet om er een nieuw (gelijkend) gewas van te maken.De mogelijkheid om de naam te wijzigen is er nu dus eigenlijk alleen via een omweg:nieuw gewas aanmaken - het oude gewas in de plattegrond vervangen door het gewas met de verbeterde naam - oude gewas weggooien.Goed punt.Ik zal dat eens nakijken.De gedachte was, om een overzicht van een andere gebruiker te kunnen openen, zonder dat meteen je eigen zaaischema gegevens worden ingevuld.De synchronisatie werkt nu twee kanen op. Eerst wordt de gewassenlijst doorlopen en worden zaaischema gegevens in een overzicht aangepast met wat er in je eigen zaaischema staat.Daarna worden alle gewassen in alle overzichten doorlopen, en eventuele niet aanwezige gewassen toegevoegd aan de gewassenlijst.Dit doorlopen in beide richtingen werkt met zoeken op gewasnaam.Als een gewasnaam dan verschilt, wordt het toegevoegd aan de gewassenlijst.Ik zou een procedure kunnen schrijven waar de gebruiker een gewas "aanwijst" in de lijst links, en daarna een gewas in een overzicht en dan de gegevens naar links OF naar rechts synchroniseren.Met andere woorden gewassenlijst gegevens in het overzicht zetten, of overzicht gegevens in de gewassenlijst zetten.Omdat gewasnamen kunnen verschillen, moet je dan dus voor elk gewas de handeling herhalen.Greets,Peter. Quote
SaintPier Geplaatst: 26 oktober 2013 Geplaatst: 26 oktober 2013 Bijna vergeten.Als je in de gewassenlijst iets hebt ingevuld (bv. een planttijdstip) en later tot de conclusie komt dat dat veld niet ingevuld had moeten worden (bv. omdat die groente nou juist niet verplant kan/mag worden) dan kun je het veld niet leeg maken. Kan er in de keuzelijst ook de optie komen?Ook dat is een goeie.En makkelijk op te lossen inderdaad.Ik ga er naar kijken. En ook iets aan doen, want alleen kijken doet niks hè? Quote
Antoine Geplaatst: 1 februari 2014 Auteur Geplaatst: 1 februari 2014 Dag allemaal, De versie die nu te downloaden is is de eerste release. Hiermee is de volledige functionaliteit bereikt. Er zijn wat aanpassingen nodig, maar die hebben niks te maken met de indeling van je tuin end. Dus als je je tuin wilt indelen kan dat al met versie 2014 - 1.0.1. De volgende versie sluit daar naadloos op aan. De dingen die aangepast worden door mij zullen louter technisch van aard zijn.... Ik geloof dat ik net op tijd ben voor een ieder die zijn tuintje al wilt indelen..... Het zou leuk zijn als men bestanden kan uitwisselen om elkaars tuin te bekijken. Als daar animo voor is zal ik een tweede topic starten met het uitwisselen van de bestanden. Vandaag of of in de loop van volgende week ga ik de manual verder afschrijven, en nog wat aanpassingen doen in de applicatie. Dan hoop ik snel klaar te zijn met het maken van een setup. http://tuinontwerp-applicatie.webklik.nl/page/homepage Hoor graag van julllie, Gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
loes Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Dat komt idd precies op tijd. Ik was afgelopen week juist bezig met indelen in de oude versie. Quote
malouis Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 MOOI!! Die ga ik gelijk installeren. Quote
Antoine Geplaatst: 1 februari 2014 Auteur Geplaatst: 1 februari 2014 Let wel, qua gebruikersomgeving is er eigenlijk geen verschil. Dus na deze versie komen er waarschijnlijk nog wel een paar versies, waar je altijd de oude bestanden mee kan gebruiken. Als het echt heel erg gaat veranderen moet ik er een soort conversie komen, maar dat is voorlopig nog niet het geval. Sterker nog, dit jaar zal dat nog niet gaan gebeuren... Iig veel succes! En bij elke nieuwe versie zal ik hier een melding van maken. En denk even na over het uitwisselen van bestanden.... Gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
Antoine Geplaatst: 3 februari 2014 Auteur Geplaatst: 3 februari 2014 Kijk ook even hiernaar: uitwisseling-bestanden-tuinontwerp-2014-t12328.html Gr Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
loes Geplaatst: 3 februari 2014 Geplaatst: 3 februari 2014 wanneer ik het ZIPbestand nu uitpak heet het mapje 'exec' de vorige keer hete dit mapje 'tuinontwerp' dus ik moest nu even zoeken waar het mapje was gebleven. blijf er wel mee aan het prutsen dat verslepen niet gaat. volgens mij hou ik gewoon veel van schuiven en plannen omgooien wanneer ik het bestand wil opslaan krijg ik de volgende foutmelding: http://i57.tinypic.com/2duz8tu.jpg Quote
Antoine Geplaatst: 4 februari 2014 Auteur Geplaatst: 4 februari 2014 Hm, In de download zit een register reparatie-kit. Draai die even en verwijder de sleutel.En dan zou ik het programma weggooien en opnieuw downloaden. Je bestanden worden opgeslagen in een standaard map, door ons aangemaakt. Wil je hem ergens anders, dan kan dat ook, bij instellingen kan je de map kiezen die jij wel leuk vind. Verslepen gaat inderdaad niet. Je kan wel een deel (vakjes) selecteren in je overzicht en dan het gewas daarin droppen... Misschien dat ik in de toekomst dat verslepen nog ga fixen, maar nu nog even niet... Heb ik je hiermee geholpen? gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.