appelvrouw Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 (aangepast) Goed initiatief Antoine! Moes-app vind ik ook leuk..Fix-je-tuintje..Moestuinmaker..Tuinwerk (gardens works)..of iets met freeware erin? 19 juni 2012 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 ja appelvrouw wil iets met app.......ik ben nogal gelovig in moeder aarde dus kijkend waar antoine woont......bless the waarden in the garden? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
geedee Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 Ik heb even gegoogled en gekeken wat er al bestaat aan namen maar vooral wat nog niet: Ik kom tot de volgende aanbevelingen qua naam: Digi moestuinDigi moestuin plannerMoestuin digitaal ideetje:In een achterliggend veld kunnen bijhouden wat het resultaat is geweest zodat ik bij het volgend seizoen er meer of minder ga zaaien/planten of andere bodem/meststof/toevoegingen ga gebruiken.(Momenteel doe ik iets dergelijks in excell mbv "opmerking invoegen" bij de velden met input). Wat je dan hebt is niet alleen een ontwerp pgm...... maar ook een voortgangscontrole en eindresultaat in één. Succes!! Quote
Antoine Geplaatst: 20 juni 2012 Auteur Geplaatst: 20 juni 2012 Ik ga nog even geen keuze maken voor een passende naam... Misschien komt er nog een mooie voorbij.... Iig bedankt voor alle tips gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
wilma Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 wat denk je van, moestuin logboek.nu schrijf ik, en waarschijnlijk meer mensen , alles wat moestuinieren aangaat in een schrift, soms netjes geschreven maar vaak iets onduidelijk. Met jouw idee hoeft het geen warboel meer te zijn. Super idee van je.Wilma Quote
Antoine Geplaatst: 20 juni 2012 Auteur Geplaatst: 20 juni 2012 We komen steeds dichter in de buurt van een leuke naam, maar toch wacht ik nog even.... Misschien komt er nog iemand met een naam, die klinkt als een klok... gr Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
Erny Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 Anders gebruik je toch eerst een "werknaam"? Weet zeker dat er na een tijdje vast wel een geweldige "vaste naam" uit komt... Helemaal als het programma tot leven gaat komen... Quote
Antoine Geplaatst: 20 juni 2012 Auteur Geplaatst: 20 juni 2012 (aangepast) Anders gebruik je toch eerst een "werknaam"? Weet zeker dat er na een tijdje vast wel een geweldige "vaste naam" uit komt... Helemaal als het programma tot leven gaat komen... Klopt hoor, ik ben al begonnen en het loopt lekker trouwens! Wat ik ook zou willen is een rijtje suggesties voor het programma. Ik heb er al een paar. even op een rij: - Het wordt een freeware programma, dus gratis!- Misschien kun je iets doen met gewas wisseling?- Je kan een plattegrond maken, met allerlei vakjes en kleurtjes. - Als je op dat vakje/cirkeltje/enz klinkt, dan komt er een schermpje waar in je ALLE notities kan zetten over die ene plant (met eventueel een foto er bij?). Wanneer die plant z'n eerste tomaat had enz.. net wat je zelf wilt.- Je start door de breedte en lengte van je tuin in te voeren- vervolgens verschijnt er een roosterpapier waar je door middel van slepen van boxen je de plantbedden (evt paden) kunt maken en daar door middel van tekst kunt aangeven welke groente / fruit daar komen.- De groenten/fruit die je in je plattegrond hebt geplaatst moeten dan op een lijst komen waarin ook zaaien, planten, oogsten en plantafstand staan.- het slepen van getekende groente / fruit naar het betreffende plantbed- kleuren kiezen voor verschillende bedden- zie verder voorbeelden ...- Wel handig is als je je plant datum invult kan je zien waar neer iets klaar is. Zo als aardappels. B.v. Een te doe lijstje.- In een achterliggend veld kunnen bijhouden wat het resultaat is geweest zodat ik bij het volgend seizoen er meer of minder ga zaaien/planten of andere bodem/meststof/toevoegingen ga gebruiken. Als er toevoegingen verzonnen worden, ga ik dat zeker bekijken. tot schrijfs! gr Anton poep gebeurd!! 9 november 2012 aangepast door Gast Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
Yentl Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 Zou het niet handig zijn als je ook naast groenten en fruit zelf andere beplanting kan toevoegen aan de gewassenlijst? En eigenlijk in het algemeen, wat doe je als er een bepaalde plant niet in de lijst staat? Quote
Bit Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 idd. Misschien een goede toevoeging om 1 'kleur' of code of naam open te houden voor: Nader in te vullen naar wens. Dan doel ik op ruimte 'onbepaald ' ( = geen moestuin ) Dus huisje , paden , andere zaken. Het zal zeker te ver voeren al die dingen ook te willen benoemen en te bepalen in kleur en code's op de plattegrond. Maar misschien kan je voor alle 'niet - teelt - zaken " een kleur : onbepaald of overig nemen ? Quote
Antoine Geplaatst: 20 juni 2012 Auteur Geplaatst: 20 juni 2012 Er komen vakjes die 'leeg' zijn, waar je zelf een beschrijving in kan zetten. Dus ook paadjes end. Verder wil ik ook de namen van de groenten zo maken, dat ze aanpasbaar zijn, maar dat weet ik nog niet zeker... gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
Schippersvrouw Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 Tjongejonge, dat klinkt al goed zeg! Wanneer istie klaar? Oeps, ben een ietsiepietsie ongeduldig, geloof ik... Quote Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!
Antoine Geplaatst: 20 juni 2012 Auteur Geplaatst: 20 juni 2012 Voor de kerst wordt het niet denk ik.... Ik heb ook mn werk nog natuurlijk... Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
rubo Geplaatst: 21 juni 2012 Geplaatst: 21 juni 2012 Prima initiatief.Ik regel en plan m'n moestuinzaken al jaren binnen Excel. De grafische mogelijkheden van dit paket zijn hier uitstekend voor. Quote met vriendelijke groet, Rubo
Antoine Geplaatst: 22 juni 2012 Auteur Geplaatst: 22 juni 2012 Dat klopt, moet je wel het Office-pakket kopen, en ik doe het belangeloos, nou ja, natuurlijk doen programmeurs dat ook voor de naam die in de aboutbox komt te staan... gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
Antoine Geplaatst: 22 juni 2012 Auteur Geplaatst: 22 juni 2012 ben erg benieuwd hoe het zal worden Erg leuk hoe er op gereageerd wordt Geeft me een zetje om door te gaan, niet dat ik het bijltje erbij neerleg, maar ik moet keuzes maken. Als ik alles maak wat iedereen erin wil, dan wordt het wel een heel groot programma, en ik wilde het juist eenvoudig, snel en compact houden.... Ik kom zo spoedig mogelijk weer met een screenshotje... gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
sannie Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 ik denk idd dat je het eenvoudig moet houden en dat het voor iedereen begrijpelijk en overzichtelijk is.wat je eerder schreef, je kan er altijd dingen zelf in schrijven die er niet bij staan. Quote
Antoine Geplaatst: 25 juni 2012 Auteur Geplaatst: 25 juni 2012 Hallo allemaal, Even een update: 4 testprogramma's verder... Wat ik nu voorelkaar heb, is een grid met lijntjes voor het ontwerpen van je tuin. Voor de test heb ik even 3 soorten groenten genomen en het resultaat is: Het is een test natuurlijk, de eigenlijke applicatie word wel wat groter... Maar de benodigde componenten die ik hierbij gebruik komen natuurlijk ook in de applicatie waar ik mee bezig ben... Ik hoop zo spoedig mogelijk het echte projectt werkend te krijgen voor een paar testjes. Jullie horen nog van me, en ow ja, ik zoek (buiten Lucv natuurlijk) ook een paar kandidaten die ons project willen testen, maar dat horen jullie nog... gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
RvO Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 ... moet je wel het Office-pakket kopen, ...[offtopic]OpenOffice kun je gratis downloaden. Calc is vrijwel gelijk aan Excel.[/offtopic] Quote
Conny Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Hoi Anton, Misschien kan je er ook iets in zetten i.v.m ziekte of plagen.Hoe je die hebt bestreden en wanneer je er last van had.Dan kan je er de volgende keer rekening meehouden. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Antoine Geplaatst: 25 juni 2012 Auteur Geplaatst: 25 juni 2012 Er komt een editor in die zodra je een gewas hebt toegevoegd gelijk een regel invoegd, bijv: Brocolli; gezaaid/geplant 21/04/2012. Daar kan je zelf in wijzigen door er iets bij te schrijven... Het plan is dat er geprint kan worden, dus een mooi plattegrondje met alle info erop, bijvoorbeeld in HTML of XML... iig bedankt voor de tip! gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
Antoine Geplaatst: 27 juni 2012 Auteur Geplaatst: 27 juni 2012 Hallo allemaal, Hier een voorlopige screenshot. Ik zit nog volop te testen, maar voorlopig is dit wel de basis waar ik aan werk. Op het tweede tabblad komen de teeltinfo. En er komt nog een tabblad bij met een teeltkalender en een zaaischema. (met dank aan Ruud Bos ) En natuurlijk komen er nog heel wat icoontjes bij voor alle groentes. Ik heb er al heel wat, maar niet genoeg nog. Of heeft iemand van u een hele reeks icoontjes? Er komen plaatjes voor palen, paadjes, tegels en water. En natuurlijk ook een plaatje voor algemene invulling, met eigen tekst... Nogmaals, plaatjes, ideetjes, voorstellen zijn meer dan welkom! gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
Goudsbloem Geplaatst: 27 juni 2012 Geplaatst: 27 juni 2012 Wat een werk! En wat gaat het mooi worden Ik heb nu nog een papieren logboek, maar een digi-tuin-logboek is vele malen praktischer (meteen naam-tip, niet echt flitsend, maar dekt de lading) Quote Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.