prettig gestoord Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Ik heb mijn vroege bieten in maart onder een tunnel kas gezaaid maar nog steeds zijn het kleine een beetje gelige iele plantjes, de uien gedijen er wel prima. Ga denk ik nog maar opnieuw zaaien, en dan hope;ijk met meer geluk. Vorig jaar had ik om deze tijd al een maal geoogst notabene! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Vorig jaar was het ook ander weer Veel dingen groeien gewoon traag deze laatste maand. Herpakt zich straks wel weer als de temperaturen omhoog schieten. Zaaien kan in ieder geval nog prima! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antoine Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Vorig jaar ander weer ??? Volgens mij was het nogal nat vorig jaar Bij mij groeid alles de pan uit, ik kan het niet eens meer bijhouden.... En wat je het beste kan doen, net als bij Wortels de Bieten tussen de uien zetten, of andersom... Dan groeien ze nog beter! gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Vorig jaar was anders en beter De combinatie teelt van wortel en ui is echt een beetje onzin, bovendien versterken ze elkaar niet in de groei maar is het veronderstelde effect dat het de aantasting van wortel vlieg en uienvlieg zou verminderen. Niets is minder waar maar dat is mijn ervaring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 beetje bijmesten met patent kali wil soms nog wel eens helpen overigens kan je ook last hebben van een magnesium tekort als de kleur niet mooi is van het blad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antoine Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Vorig jaar was anders en beter De combinatie teelt van wortel en ui is echt een beetje onzin, bovendien versterken ze elkaar niet in de groei maar is het veronderstelde effect dat het de aantasting van wortel vlieg en uienvlieg zou verminderen. Niets is minder waar maar dat is mijn ervaring.Nou ja dan zullen de 'oude' mannetjes die tuinieren op menig tuincomplex het wel verkeerd hebben Ik doe het iig wel, en het levert mooie vrucht op! Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Heb je ook een rij bieten staan, onder de zelfde omstandigheden gezaaid, maar dan zonder de uien? Anders is het natuurlijk totaal niet te controleren Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts