Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Anke stelt zich voor

ankevdm

Aanbevolen berichten

De afgelopen maanden heb ik al veel (nuttige informatie) gelezen hier op het forum. Sinds een paar maanden lid. En nu moet het er maar eens van komen om me maar netjes voor te gaan stellen:

Ik ben Anke, 35 jaar en woon in een dorp vlakbij Breda. Mijn moestuinactiviteiten richten zich vooral in mijn eigen achtertuin, waar ik de befaamde "vierkante meter bak" heb (met oa. pluksla, koolrabi, rode bietjes, kruiden, broccoli. Daarnaast enkele bakken met momenteel vooral courgette en een bak met aardappels (biogold).

Verder heb ik een ministukje grond in de buurt waar ik 2 pompoenen heb staan (uchiki kuri), rij sjalotjes, proef met paprika en grote ananaskers (beide op volle grond buiten) en nog enkele aardappels (in oude autobanden).

Omdat ik maar een kleine tuin heb, en een 1-persoonshuishouden draai, heb ik een wormenbak gebouwd om aan mijn compost te komen.

Voor mijn partner waar ik mee LAT, heb ik op haar balkon een bak gezet met rabarber. Dat het wonderwel doet, op 7 hoog op het noordoosten.

Op dit forum heb ik al veel (nuttige) informatie gelezen over: oa. de vierkante meter bak (hoeveel plantjes per vak), inzichten in het biologisch cq. dynamisch tuinieren, wormenbak, aardappels kweken in zak, goede adressen voor zaad. Dank daarvoor. Ik hoop zelf ook ooit goede bijdragen te kunnen gaan leveren.

Een dezer dagen zal ik foto's toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overzicht klein stukje grond elders

oa. framboos, rabarber, pompoen, op achtergrond de ingepakte sjalotjes

overzicht40731340204488.JPG

De aardappels in oude autobanden

aardappelsinbanden36171340204475.JPG

Paprika in volle grond onder afdakje van zeil

paprikaonderafdak54781340204492.JPG

Pompoen

pompoen11251340204501.JPG

Sjalotjes beschermt door vitrage ikea tegen uienvlieg (nadat ik per ongeluk paardenmest toegevoegd had ).

sjalotjesinikeagaas53651340204505.JPG

Een "ruime" vierkante meterbak, gemaakt met wilgenhout en cornustakken met daarin worteltjes en uien

wilgentakkenbak79001340204517.JPG

De achtertuin

Mijn kasje thuis met paprika, tomaat en ananaskers, ondertussen minder windgevoelig

tompapanankersinkas43621340204508.JPG

De vierkante meter bak met oa. peterselie, dille, sjalot, wortel, peultjes, rode bietjes, pluksla, broccoli, koolrabi

vierkantemeter21201340204512.JPG

Peultjes in pot met constructie van bamboe en touw

peultjes98231340204496.JPG

De aardappels in kuip

aardappelsinpot99291340204479.JPG

Courgette in pot

courgette80341340204483.JPG

Ten slotte mijn wormentoren, gemaakt van stapelbakken a 3,50 eur per stuk bij de Kwantum.

wormentoren62621340204521.JPG

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 years later...

Hoi Anke,

Wat een prachtige foto's!

Wij zijn starters en nog even aan het oriënteren hoe we het gaan aanpakken.

Kun je mij laten weten waar je die mooie "afdek dingen' voor de vierkante meter bakken hebt gekocht ?

Zowel die van plastic als die met gaas lijken met heel handig.

Weet jij wat het maximale formaat moet zijn van de vierkante moestuin om goed te passen?

Alvast hartelijk dank voor je reactie!

Groet, Emmeke

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...