ankevdm Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 De afgelopen maanden heb ik al veel (nuttige informatie) gelezen hier op het forum. Sinds een paar maanden lid. En nu moet het er maar eens van komen om me maar netjes voor te gaan stellen:Ik ben Anke, 35 jaar en woon in een dorp vlakbij Breda. Mijn moestuinactiviteiten richten zich vooral in mijn eigen achtertuin, waar ik de befaamde "vierkante meter bak" heb (met oa. pluksla, koolrabi, rode bietjes, kruiden, broccoli. Daarnaast enkele bakken met momenteel vooral courgette en een bak met aardappels (biogold). Verder heb ik een ministukje grond in de buurt waar ik 2 pompoenen heb staan (uchiki kuri), rij sjalotjes, proef met paprika en grote ananaskers (beide op volle grond buiten) en nog enkele aardappels (in oude autobanden). Omdat ik maar een kleine tuin heb, en een 1-persoonshuishouden draai, heb ik een wormenbak gebouwd om aan mijn compost te komen. Voor mijn partner waar ik mee LAT, heb ik op haar balkon een bak gezet met rabarber. Dat het wonderwel doet, op 7 hoog op het noordoosten.Op dit forum heb ik al veel (nuttige) informatie gelezen over: oa. de vierkante meter bak (hoeveel plantjes per vak), inzichten in het biologisch cq. dynamisch tuinieren, wormenbak, aardappels kweken in zak, goede adressen voor zaad. Dank daarvoor. Ik hoop zelf ook ooit goede bijdragen te kunnen gaan leveren. Een dezer dagen zal ik foto's toevoegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Welkom,en benieuwd naar je foto's natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Welkom hoor ! Biotuinieren in autobanden !! hahah ( grapje hoor ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gem Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Welkom Anke Quote ~I believe in God, only I spell it Nature~ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ankevdm Geplaatst: 20 juni 2012 Auteur Share Geplaatst: 20 juni 2012 (aangepast) Overzicht klein stukje grond eldersoa. framboos, rabarber, pompoen, op achtergrond de ingepakte sjalotjes De aardappels in oude autobanden Paprika in volle grond onder afdakje van zeil Pompoen Sjalotjes beschermt door vitrage ikea tegen uienvlieg (nadat ik per ongeluk paardenmest toegevoegd had ). Een "ruime" vierkante meterbak, gemaakt met wilgenhout en cornustakken met daarin worteltjes en uien De achtertuinMijn kasje thuis met paprika, tomaat en ananaskers, ondertussen minder windgevoelig De vierkante meter bak met oa. peterselie, dille, sjalot, wortel, peultjes, rode bietjes, pluksla, broccoli, koolrabi Peultjes in pot met constructie van bamboe en touw De aardappels in kuip Courgette in pot Ten slotte mijn wormentoren, gemaakt van stapelbakken a 3,50 eur per stuk bij de Kwantum. 20 juni 2012 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lynn Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 26 juni 2012 Share Geplaatst: 26 juni 2012 Welkom! Leuk die foto's Overigens gelden het aantal planten per vak voor de MM/SFG alleen voor vakken van 30x30...dus een beetje opletten en evt. aanpassen met vakjes die kleiner zijn Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 3 juli 2012 Share Geplaatst: 3 juli 2012 Welkom! Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Familie Vos Geplaatst: 2 maart 2015 Share Geplaatst: 2 maart 2015 Hoi Anke,Wat een prachtige foto's!Wij zijn starters en nog even aan het oriënteren hoe we het gaan aanpakken. Kun je mij laten weten waar je die mooie "afdek dingen' voor de vierkante meter bakken hebt gekocht ? Zowel die van plastic als die met gaas lijken met heel handig. Weet jij wat het maximale formaat moet zijn van de vierkante moestuin om goed te passen? Alvast hartelijk dank voor je reactie! Groet, Emmeke Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sils Geplaatst: 2 maart 2015 Share Geplaatst: 2 maart 2015 Welkom Leuk die foto's Quote Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 10 maart 2015 Share Geplaatst: 10 maart 2015 Familie Vos: de topic-starter is al een tijdje niet op het forum geweest. Dus ik weet niet of je antwoord gaat krijgen. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.