Geplaatst: 7 mei7 Mei We hebben de laatste weken aardig wat eendjes uitgebroed met onze broedmachine. Het zijn geen loopeenden, maar kruisingen tussen meerdere rassen/kruisingen. Groter en zwaarder dan een loopeend, maar weer lichter dan zo'n echte Peking-eend die wel voor vlees wordt gehouden bijv. Die oudere kuikens (nu eenden) kosten 15 euro per stuk. De ouderdieren: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 26 mei26 Mei Auteur De oudste kuikens zijn al bijna echte eenden, en nu het slakkenseizoen dan echt begint breng ik onze eenden nog maar weer even onder de aandacht Er komen deze week ook nog weer wat kuikens uit de broedmachine, maar die eten voorlopig nog geen slakken. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 juni8 Jun Auteur Ze zitten nu echt helemaal in de veren en rennen al op eigen houtje rond om slakken voor ons op te ruimen We voeren ze nog wel iets bij want vorig jaar vraten ze soms zoveel slakken dat hun hele snavel dichtplakte en ze dan een tijdje moesten gaan staan poetsen om dat weer weg te krijgen. Dat zag er erg ongemakkelijk uit Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 23 juli23 Jul Auteur Ondertussen kunnen we nu goed zien en horen welke eenden mannelijk en welke vrouwelijk zijn. De kerels krijgen zelfs al de krul in hun staart Ze zijn trouwens ook goed in het opruimen van valfruit! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 augustus17 Aug Auteur Ja kan IEMAND wat van die verrekte herrieschoppers komen kopen hier?! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 augustus17 Aug Wat een herrie haha we hoorden het hier. Die Fransen zijn toch wel mooier geworden dan ik dacht! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 oktober14 Okt Auteur Winter-komt-er-aan-opruiming: Nu 5 euro per eend! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 oktober14 Okt Confit de canard? Het is dat ik ze zelf niet kan houden en/of durf ‘voor te bereiden’ voor confit, maar heerlijk én in inmaakpotten lang houdbaar. Of zijn loopeenden daarvoor ongeschikt?
Geplaatst: 14 oktober14 Okt Heel schattig. Ik heb wel de ruimte, maar ik zou er een hek omheen moeten plaatsen, anders eten ze ook mijn groentes op.Hoewel ze daar geen kans voor zien, want ik denk dat mijn hond ze sneller te pakken heeft dan dat zij mijn groentes kunnen eten. 😂😂Ik zou het heel leuk vinden, mijn buren denk ik minder als ze zoveel herrie maken.
Geplaatst: 14 oktober14 Okt Auteur 4 uren geleden, Dahli zei:Confit de canard?Nou zoiets kan altijd nog ja. Maar veel vlees zit er niet aan hoor, aan deze eenden. En ze zijn zo nuttig, zouden mooi ergens anders aan het werk kunnen Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.