Geplaatst: 30 mei 202530 Mei De Toscaanse jasmijn is begonnen met bloeien, nog even en het is een bloemenzee. Na de bloei moet er wel wat in de breedte worden gesnoeid anders kunnen we er niet meer zitten. Wat ik zo fijn vind, naast de overvloed aan prachtige en heerlijke ruikende bloemetjes, is dat hij wintergroen is. Ook in de winter zitten we hier vaak (met een warmtelamp). En de rozen zijn nu op hun mooist, ieder jaar ook zo blij mee.
Geplaatst: 31 mei 202531 Mei Een plant die voor mijn verjaardag heb gekregen van mijn tante. Ik weet niet wat de naam is. Bloeit met leuke roze bloemen. De tweede pot, links er achter, doet het minder goed. De roos in de voortuin bloeit weer prachtig en ruikt heerlijk. De rododendron in de voortuin bloeit nu ook.
Geplaatst: 31 mei 202531 Mei Die voorste doet het zeker goed. Het heet Oxalis of geluksklaver of klaverzuring. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 31 mei 202531 Mei Bedankt @hazeltje. Ik geef het ook door aan mijn tante. Zij wist de naam niet meer. Bedankt @Petrasmoestuin. Ik vind het een prachtige plant. Erg blij met het cadeau.
Geplaatst: 31 mei 202531 Mei Wist jij dat je die klaver zuring ook kunt eten @Gitta? 🤔 Ze voegt een heerlijk zuurtje aan je salade toe net als de gewone zuring alleen is deze natuurlijk wel veel mooier… ook de bloemetjes zijn eetbaar … hoewel jij van deze mischien niet weet hoe die opgekweekt is… bio of niet.,,🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱
Geplaatst: 31 mei 202531 Mei In mijn waterspeciekuip bloeit een bloem!! 😍 mik had al 2 knoppen gespot dus ff zoeken en ja onder een blad was ook de 2e ik bloei!😍 genieten!😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱
Geplaatst: 2 juni 20252 Jun Oooo wat tof! Bij mij lukt het niet. Sloot staat vol, maar precies bij onze steigers bloeien lelijke lisdodden en irissen… meh. Geef mij maar waterlelies.
Geplaatst: 2 juni 20252 Jun Wat jammer @Mellie ik vind ze ook zo prachtig😍 ik kocht paar jaar terug een mini soort en plante die in de speciekuip die ik op mijn dakterras onder de regenpijp heb staan… super handig om mijn gieter in te dompelen….ik verwachtte er niet veel van maar ieder jaar eerst 1 bloem maar nu 2e jaar dat ik 2 bloemen kreeg! 😍 Ik heb op mijn patio beneden ook een speciekuip met water en voorjaar wat andere waterplanten voor gekocht…😊 Na de bloei wil ik proberen de waterlelie van boven te splitsen zodat ik er beneden ook een heb…. ; spannend🤞🤞🤞🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 2 juni 20252 Jun aangepast door Vrouwholle
Geplaatst: 2 juni 20252 Jun Nog paar bloemen van mijn dakterras ;genieten!😍 Vingehoudskruid.. Cosmea, Papaver. Vaste latyrus de eerste bloem!😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱
Geplaatst: 2 juni 20252 Jun @Melliemag je de je lisdodde er niet uit trekken en een waterlelie in gooien? Al vind ik lisdodde beter dan dat riet in onze sloot achter.. riet woekert meer. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 juni 20252 Jun @acpronk dat hebben we ook genoeg [emoji849]Kijk deze witte digitalis met heel bijzondere bovenste bloem. Meerdere stampers ook. heel apart deze geëxplodeerde topbloem [emoji38] Een bijzondere mutatie geweest. Rest van de bloemen is wel normaal.
Geplaatst: 2 juni 20252 Jun Het lijkt wel bijna een campanula bloem bovenop. Een explosie is het zeker. Maar wat heerlijk veel bloemen! A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 2 juni 20252 Jun @Mellie Dat noemen ze een pelorische topbloem. Ik had er ook eentje paar jaar terug. Komt vaker voor bij Digitalis. Recessief, bij uitzaai van deze specifieke plant komt het niet automatisch terug. Vond ik wel jammer, ik vind het erg mooi 😊. 2 juni 20252 Jun aangepast door Dahli
Geplaatst: 2 juni 20252 Jun Mijn David Austin rozen doen het mooi en knallen de tuin in. wel wat ziektes zwarte vlekken en luizen. Net besproeid met spiritus en groene zeep. Eischalen en koffieprut voor de bloei. Mooooi mooooi en ze ruiken zo lekker. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 2 juni 20252 Jun Zo prachtig. Hier ook een mooie roos, geen idee welke, want kreeg ooit een stek van mijn ouders. Hij geurt helaas niet of nauwelijks. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 2 juni 20252 Jun 1 uur geleden, Nasuada zei: David Austin rozen Wat zijn die prachtig zeg! Ik heb even gezocht, wat een mooie variëteiten. Denk dat er wat ruimte gemaakt gaat worden in de voortuin.
Geplaatst: 3 juni 20253 Jun @dahli pelorische topbloem dus! Ik doe mijn best het te onthouden. Echt leuk die bovenste bloem. Jammer dat het niet per definitie terug komt.
Geplaatst: 3 juni 20253 Jun Mijn lekkerst ruikende roos staat eindelijk in bloei! Papavers Kiwi bloemetje Fijne hoek met 3 soorten roos KlimroosKlaproos (jaja papaver)Theeroos (die ik zelf heb gestekt jaaa!)
Geplaatst: 3 juni 20253 Jun Die paarse klaprozen vind ik zo mooi! Ik zaaide ze al een paar keer, maar het kwam nooit op. Dit jaar wel maar het zijn nog miniplantjes. Ik hoop dat ze nog gaan bloeien dit jaar. Ik zag wel nog een andere mooie roos in bloei vandaag. Ook zelf gestekt. En hij geurt heerlijk. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 3 juni 20253 Jun Die paarse klaprozen vind ik zo mooi! Ik zaaide ze al een paar keer, maar het kwam nooit op.Volgens mij is de kunst dat ze de winter hebben meegemaakt. Als ik ze zaai, doe ik dat in de lente en dan komt er ook beduidend minder op. Nu schoffel ik ze overal weg en laar ze alleen op sommige plekken staan. Zo gaat het elk jaar. Dus strooien in de wintermaanden zou ik zeggen!
Geplaatst: 3 juni 20253 Jun Dat zou best wel eens kunnen. De gewone enkele klaproos en de mega-grote-franje klaproos in mijn tuin, komen ook elk jaar terug in (te) grote getale. Als het nu niets wordt, ga ik dat gewoon doen. Of toch iets veiliger in een pot als Wintersowing. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 4 juni 20254 Jun Telt de berm voor mn perceel mee? Zo ja.... Ietwat vertekend beeld, lijkt stuk dieper dan t is doordat t een echte lage greppel is en t achterste deel zeker een meter omhoog loopt. En aan de andere kant vd oprit, gemaakt bij stuk beter weer Edit: wat close-ups vd berm in de 2e foto 4 juni 20254 Jun aangepast door Vlavlip
Geplaatst: 4 juni 20254 Jun Bollen van de tulpen en de narcissen gerooid uit de grote potten die ik nog nodig heb voor een paar pepers en tomaten. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.