Geplaatst: 24 juli 20232 j Oeh, die witte lelie is heel mooi! Dat je nog lelies hebt joh. Die zijn allang uitgebloeid bij me. En oranje pomponnetjes zijn idd leuk.
Geplaatst: 24 juli 20232 j Toevallig volgt het elkaar steeds op met de lelies. Echt een mazzeltje, niet bewust zo gekozen.
Geplaatst: 26 juli 20232 j Heerlijk al die kleuren.. zie net dat de kleuren nu een stuk minder fel zijn dan in de tuin 26 juli 20232 j aangepast door Lia56
Geplaatst: 26 juli 20232 j Het schor kleurt paars. (Ik was er toch even, voor twee maaltjes zeekraal, uiteraard bij laag water) ^ Het schor bij laagwater, met bloeiende lamsoor. De echte -niet eetbare- lamsoor, niet de wel eetbare zeeaster ofwel zulte. ^ Dichterbij. ^En nog dichterbij (uitsnede). Daarna. Over een paar maanden begint de zeekraal af te rijpen. Dan gaat het er -zeker dit jaar, want heel veel zeekraal- hier van groen naar roze-rood naar rood naar roodbruin uitzien. Door de verkleuring van de planten. De bloemen zijn onooglijk, nauwelijks 1 mm groot en kleurloos. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 28 juli 20232 j Ik denk dat ik dit toch mijn mooiste dahlia vind 🥰 Warm oranje met roze en witte punten op de buitenste bloembladeren. Ik moet niet vergeten bij deze knollen een beschrijving te plaatsen als ik ze later opgraaf. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 29 juli 20232 j Meer bloemen! Zinnias ga ik altijd kweken, denk ik. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 29 juli 20232 j Ooo mooi hoor! Bij mij komen altijd alleen witte op, ondanks mix…. Niks tegen witte bloemen, maar baal er wel altijd van. En nu ik jouw kleurtjes zie, nog ietsje meer!
Geplaatst: 30 juli 20232 j De lelie bloeit eindelijk. Probeert boven de schutting uit te komen. Bij regelmatige controle op het leliehaantje kwam ik een reuzenslak met huis tegen op een blad. Toen ik die weg wilde pakken, zag ik een klein opdondertje zich van een blad erboven af laten glijden op mijn arm. De gluiperd, een heuse teek, heb ik met overdreven veel geweld gedood, geplet, fijn gewreven, vermorzeld. Geen tekenen meer van teken momenteel.
Geplaatst: 31 juli 20232 j Ook met overdreven veel geweld opgeschreven! [emoji23][emoji23][emoji23] heerlijk. Mooie lelies ook zeg. Die ik heb, zijn zo veel vroeger. Ik wist niet dat er zo veel variëteit in bloeitijd zat met lelies. Dacht eigenlijk net zoals met pioenen. Ze bloeien in mei. Maar dat is kennelijk toch echt niet zo. Nou Huub, je hebt er met recht plezier van, al dat geweld was toch ergens goed voor. Ze stralen van het scherm af. Kun je nagaan hoe mooi ze in het echt zijn.
Geplaatst: 31 juli 20232 j Zeker mooie lelies @HuubvG. En ik hou niet van roze, dus dat wil wel iets zeggen dat ik ze mooi vind. Die sneaky teek...goed dat je het zag! Komt waarschijnlijk doordat er katten door je tuin struinen. Bij mij zie ik dat als oorzaak. Ik heb weer plaatjes van de pardancanda. Helaas blijven ze dicht bij bewolking, dus het is niet het beste weer voor ze. Maar ze zijn zo snoepig als de zon schijnt. Het veld met agastache is mooi paars, met geel van alle bijen. Achter de vuurpijl zie je vaag nog appeltjes hangen in mijn miniboom, half overwoekerd. Daarachter de roselily. De clematis bloeit opnieuw, samen met pronkbonen en hangbegonia.
Geplaatst: 8 augustus 20232 j Deze dahlia is dus echt mega de rest is allemaal echt minimaal de helft kleiner denk dat deze zo +-30 cm is in diamater 😅 8 augustus 20232 j aangepast door Kevins Moestuin
Geplaatst: 11 augustus 20232 j Zaad van iemand gekregen, zou een tabaksplant/fucsia moeten zijn die 2 namen stonden op het zaad wat ik kreeg, maar van de fotos die ik online vindt is een fucsia veel meer een hangende bloem en niet openstaand rechtop, en een tabaksplant is heel wat anders dus nu onzeker wat het is, vindt se kleur echt heel erg mooi.
Geplaatst: 11 augustus 20232 j @Arja dankjewel dat lijkt er dus sprekend op, ben echt onder de indruk van hoe intens de kleuren zijn ze spatten er echt uit.
Geplaatst: 11 augustus 20232 j Nachtschone is de Nederlandse naam. De bloemen gaan eind van de middag open, en sluiten pas de volgende ochtend vroeg. Je zult inmiddels kleine zwarte zaden kunnen vinden in de uitgebloeide bloemen, ze lijken een beetje op mini handgranaatjes. 13 augustus 20232 j aangepast door Arja foto
Geplaatst: 11 augustus 20232 j Ik zal morgen eens opzoek gaan naar de zaden maar dat komt wel overeen met de zaden die ik opgepoot heb, dat waren indd wat dikkere ronde balletjes als zaad. Ook meteen een mooie combinatie met de morning glory die juist sochtends open gaat en eind de middag dicht gaan
Geplaatst: 11 augustus 20232 j Fuchsia is trouwens de kleur van de bloem. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 13 augustus 20232 j Ik kreeg vorig jaar zaden van veel verschillende kleuren en afmetingen. Ik zal flink zaden verzamelen om uit te delen en in de zadendoos te doen. Ik las elders op het forum dat ze totaal niet zaadvast zijn, dus het blijft Russisch roulette.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.