Geplaatst: 4 oktober 20241 j Wat een heerlijk zonnetje vandaag 😍 Ik houd juist van die tussen seizoenen….Ik moest het kwartelhok schoonmaken en kon het niet laten de bloemen die er nog bloeide op de kiek te zetten… alles van vandaag op mijn dakterras 😍
Geplaatst: 5 oktober 20241 j Mijn grootbloemige hibiscus die het als enige heeft overleefd, is open. Ik had er 2 van @acpronk en 3 of 4 van mezelf. Ik heb er nu nog maar 1. Heel jammer. Ook jammer dat hij van kleur is veranderd, maar blijft ook in het wit erg mooi.
Geplaatst: 6 oktober 20241 j Ieder jaar weer bijzonder hoe de hortensia’s van spierwit in de zomer naar groen-roze kleuren in de herfst. Dit zijn 4 ‘bloemen’. Blijft de hele winter zo staan en verkleurt niet of nauwelijks. 6 oktober 20241 j aangepast door Dahli
Geplaatst: 20 oktober 20241 j Niet alles deed het evengoed in het bos maar wel de verschillende planten van de Oost-Indische kers. Deze bruin oranje vind ik zelf erg mooi, de oranje mag er ook zijn. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 oktober 20241 j De ananassalie van @acpronkgaat dus gewoon nog even bloeien in de herfst. Prachtige kleur!
Geplaatst: 24 oktober 20241 j Bij mij ook, in de moestuin. In de huis tuin heb ik dit mooie spul: De 2 foto's van de pluimhortensia zijn van dezelfde plant. Deze had in het begin van de zomer wel af en toe te weinig water gehad. Dit is de Cafe au lait royal, maar sinds het kouder is geworden, gaat de kleur er helaas uit.. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 26 oktober 20241 j On 10/24/2024 at 5:16 PM, Arja said: ananassalie Maakt die eigenlijk ook zaad, @acpronk?
Geplaatst: 26 oktober 20241 j @Arja volgens mij niet. Ik heb er niks van gemerkt. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 november 20241 j Ik heb van de lente 3 tuinamaryllis bollen gekocht. 2 ervan hebben keurig van de zomer gebloeid. De derde die ik blijkbaar in een pot heb geplant, kwam maar niet op. Tot nu. Ik word hier zo blij van! Ook een totaal andere kleur dan moest, maar ben er blij mee. In het echt net zo knal roze als op de foto.
Geplaatst: 2 november 20241 j Ik heb een lichtroze, die is net uitgebloeid. En vandaag was ik weer op de tuin, en zag 2 witte bloeien. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 3 november 20241 j Nerine bowdenii, de kliplelie uit Zuid-Afrika bloeit hier nu ook. Het is een herfstbloeier, die redelijk winterhard is. Een leuke verrassing in het najaar.
Geplaatst: 3 november 20241 j Nou jaaaa! @tielse Flipje jouw plant lijkt toch wel heel erg om mijn ‘tuinamaryllis’. Misschien een foutje van de verkoper?
Geplaatst: 3 november 20241 j @Mellie ik heb even gekeken, maar ik denk dat je Nerine hebt, net als @tielse flipje. Dus geen tuinamaryllis (Amaryllis belladonna). En dan zijn er nog lijkende soorten (Crinum, Hippeastrum sonatini) en kruisingen (Amarine, en andere) daartussen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 19 november 20241 j Alvast voor de bloementuin van volgend jaar nog wat bollen in de grond gedrukt in de potten waarin dit jaar tomaten stonden. De tomaten zijn nu wel klaar m.u.v. een paar die onder een afdak nog gewoon in bloei schieten. Ik wacht met die potten nog even, puur uit nieuwsgierigheid. Wat tulpen en narcissen, mooi om de potten in het voorjaar her en der neer te zetten 🌷😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 4 februari 20251 j Nog geen bloementuin op deze locatie. We wonen hier sinds eind juni '24. De vorige bewoner was een vrijgezelle man op leeftijd in een rolstoel, dus het was vooral praktisch qua onderhoud... oftewel gras, brandnetels, "onkruid", fruitbomen en een stukje gecultiveerde moestuin. Maar die werd voornamelijk onderhouden door de zus en zwager van de eigenaar. Ik wil proberen een soort van pluktuin deel te gaan maken in de fruithof. Dus een deel ontdoen van gras en brandnetels etc, en daar dan allerlei bloemzaden strooien, in de hoop dat er een mooie pluktuin mag ontstaan. In de moestuin kwamen spontaan overal goudsbloemen op, en er staan gele alanten langs de moestuin. Verder weinig. Vanuit onze vorige tuin hebben we eigenlijk veel te weinig mee genomen, omdat er veel tegenzat met de verhuizing. Dus we moeten vrijwel opnieuw beginnen. Van bekenden mogen we binnenkort het een en ander aan struiken, heesters, bloemen etc ophalen. Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 4 februari 20251 j Foto's van gisteren, het was nog erg koud en er lag rijp op de bloeiende Helleborussen.
Geplaatst: 13 februari 20251 j En hiep, hiep! Ik was bij de Aldi en die hadden zomaar Camellia Japonica staan. De gewone rose-rode, maar voor €7,99 mopper ik daar niet over. Nu nog een goed plekje in de tuin vinden. Ik heb meerdere die geschikt zijn qua halfschaduw, maar moet nog even kiezen welke...... altijd moeilijk, kiezen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 1 maart 20251 j Mijn Helleborus staat er weer mooi bij. Ik heb ook nog een witte, maar dat duurt nog even, want die heeft maar drie bladeren en moet nog veel groeien voordat ie kan bloeien 🙂 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 2 maart 20251 j Eerste irissen zijn hier doorgekomen. (Daar hoop ik er eind dit jaar een stuk meer van te planten.) De grootbloemige krokussen ga ik dan weer niet bijplaatsen. (King of striped) Ik vind de kleinbloemige, net een stukje sierlijker. De eerste narcissen zijn al te prooi gevallen aan de slakken. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 2 maart 20251 j Het is bloesem, dus ik zet ze even bij de bloementuin: de hazelnoot bloeit.
Geplaatst: 6 maart 20251 j De blauwe druifjes bloeien uitbundig met dit weer. Lekker eten voor de bijen ook. Op een gegeven moment zaten er zelfs 4. Heerlijk om die insecten weer te zien rondscharrelen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.